Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: مطابق دستور رئیس جمهوری در ستاد مقابله با کرونا، ذرت‌های آلوده دامی امحا نشده و برای رفع بخشی از مشکلات بهداشتی مردم تبدیل به الکل می‌شوند. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، نیره پیروزبخت در نشست خبری در محل سازمان ملی استاندارد ایران در پاسخ به این پرسش تسنیم که تکلیف ذرت‌های آلوده دپو شده در بندر امام خمینی چه شد، گفت: تبدیل ذرت‌های آلوده به الکل، با نظارت وزارت بهداشت اجرایی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به محموله‌ای از این ذرت‌ها که در گمرک بندر امام خمینی مانده بود، افزود: با دستور رئیس‌جمهوری مبنی بر ارجاع یا امحای محموله، بخش کوچکی از آن به کشوری غیر همسایه (که شاخص‌های استاندارد آن کشور مشکلی در پذیرش این ذرت‌ها نداشت) ارسال شد که آن را استفاده یا تبدیل کنند.

وی درخصوص صدور گواهی انطباق کالا‌های وارداتی افزود: در سال ۹۸ تعداد ۵۴ هزار اظهارنامه در این زمینه دریافت شد که تعداد گواهی انطباق صادره ۳۵ هزار مورد بود.

رئیس سازمان استاندارد، گفت: در مجموع پارسال برای ۱۲۸ محموله وارداتی گواهی عدم انطباق صادر شد که شامل ۴۹ محموله مواد غذایی، ۲۰ محموله لوازم الکتریکی و الکترونیکی، ۱۷ محموله لوازم خانگی، ۶ محموله منسوجات و چرم، ۲۴ محموله قطعات خودرو و ۱۲ محموله شیرآلات و قطعات آن بود.

به گفته پیروزبخت، در سال گذشته ۱۶ هزار و ۵۰۰ گواهی انطباق کالا‌های صادراتی صادراتی از جمله برای گواهینامه ثبت تایر، تایید نوع خودرو‌های سبک، تایید نوع ماشین آلات کشاورزی، تایید نوع تایر و تایید نوع باتری و وسایل نقلیه موتوری صادر شد.

پیروزبخت در ادامه در خصوص تدوین استاندارد اقلام مقابله با کرونا گفت: الکل ۹۶ درصد مشمول استاندارد اجباری است که تاکنون ۴۱ واحد تولیدکننده شناسایی و ۳۲ واحد از آن‌ها علامت استاندارد گرفتند و بقیه در دست اقدام است.

وی بیان داشت: ماسک سه لایه جراحی استاندارد تشویقی (و نه اجباری) دارد، اما هیچ شرکتی متقاضی دریافت این استاندارد نشد.

این مقام مسوول افزود: برای دستکش یک بار مصرف نیز که مشمول استاندارد تشویقی است دو واحد تولیدی در قزوین و ارومیه درخواست استاندارد دادند که برایشان صادر شد.

ادامه دارد... منبع: خبرگزاری تسنیم

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: پیروزبخت امحای ذرت های آلوده ذرت الکل ذرت های آلوده تایید نوع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۷۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۱۲۴ هزار لیتر سوخت قاچاق در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس؛ سردار علی اکبر جاویدان در تشریح این خبر بیان داشت: در ادامه طرح‌های مقابله و مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان روز گذشته طرح ضربتی مقابله با قاچاق سوخت در حوزه سرزمینی شهرستان بندرعباس اجرا شد.

وی افزود: در اجرای این طرح ضمن شناسایی و پاکسازی چند منطقه آلوده محل دپو سوخت، ۲۲ دستگاه خودروی شوتی شامل خودروهای سواری و وانت نیسان فعال در قاچاق سوخت توقیف شدند.

این مقام انتظامی استان با تاکید بر جدیت و قاطعیت پلیس در اجرای مستمر طرح‌های پاکسازی مناطق آلوده به قاچاق در جای جای استان، اظهار داشت: در این طرح ضربتی ۲ خرده فروش و توزیع کننده مواد مخدر و تعدادی اتباع غیر مجاز دستگیر و در بازرسی از خودروهای توقیفی و محل‌های دپو جمعاً ۱۲۴ هزار لیتر گازوئیل قاچاق کشف و ضبط شد

کد خبر 6079952

دیگر خبرها

  • هوای اصفهان آلوده شد
  • ۱۳۵۰ گواهی سلامت ورزشکاران در اردبیل صادر شده است
  • توزیع ۵۷۰۰ تن اقلام اساسی در مازندران
  • هوای اصفهان آلوده است
  • توزیع بیش از ۵ هزار تن اقلام اساسی در مازندران
  • عملیات «وعده صادق» گواهی بر این اقتدار و عظمت و قدرت نیروهای مسلح بود
  • آلوده‌ترین کشورهای جهان در سال ۲۰۲۳
  • انطباق آداب غذاخوردن ائمه اطهار با علوم پیشرفته تغذیه
  • کشف ۱۲۴ هزار لیتر سوخت قاچاق در هرمزگان
  • نظارت دامپزشکی بر صادرات فرآورده خام دامی و خوراک آبزیان از مرز چذابه