Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، پیرو ابلاغ دستورالعمل بازگشایی مدارس با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی از ۲۷ اردیبهشت‌ماه و با هدف رفع اشکال و ارائه خدمات آموزشی به آن دسته از دانش‌آموزانی که به هر دلیلی موفق به دریافت آموزش‌های درسی غیرحضوری نشده‌اند، از سوی وزارت آموزش‌وپرورش دستورالعمل نحوه برگزاری امتحانات خردادماه پایه نهم مدارس شبانه‌روزی را جهت اجرا به ادارات کل آموزش‌وپرورش استان‌ها ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس، در موارد خاص و به‌صورت موردی فقط در خصوص دانش آموزان پایه نهم مدارس شبانه‌روزی که امکان حضور در ارزشیابی پایانی خردادماه برای آنها وجود نداشته باشد؛ مدیر مدرسه پس از تائید شورای مدرسه، تنظیم صورت‌جلسه مربوط و با هماهنگی اداره آموزش‌وپرورش منطقه می‌تواند ارزشیابی پایانی (تراکمی) نوبت دوم (خردادماه) در پایه‌های نهم دوره اول متوسطه را به شیوه غیرحضوری برگزار کند.

در این دستورالعمل آمده است؛ در صورت برگزاری آزمون به شیوه غیرحضوری، مسئولیت ارزشیابی پیشرفت تحصیلی تربیتی دانش آموزان به عهده معلمان و مدیران مدارس خواهد بود. معلمان می‌توانند برای اطمینان از تحقق اهداف دروس، بر اساس مستندات و شواهد جمع‌آوری‌شده از مشارکت دانش‌آموز در فعالیت‌های آموزشی و تربیتی داخل و خارج از کلاس درس و مدرسه، آموزش‌های مجازی، نتایج ارزشیابی حضوری، ارزشیابی غیرحضوری آفلاین و آنلاین، ابتکارات و خلاقیت‌ها در موقعیت‌های یادگیری، پژوهش‌های دانش‌آموزی مرتبط با دروس، خلاصه‌نویسی، نتایج ارزشیابی‌های تکوینی (مستمر) نوبت اول و دوم و پایانی (تراکمی) نوبت اول و سایر شیوه‌های ارزشیابی، نمره دانش‌آموز را تعیین و به مدیر مدرسه ارائه کنند و این نمره در ستون ارزشیابی تکوینی (مستمر) و پایانی (تراکمی) نوبت دوم (خردادماه) ثبت و اعلام نتیجه خواهد شد.

گفتنی است؛ تصمیم‌گیری در ارتباط با طراحی سؤالات و تعیین محل برگزاری امتحانات به اداره کل آموزش‌وپرورش استان ها واگذار می‌شود.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: آموزش وپرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۷۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس ابتدایی کیش غیرحضوری است

به گزارش قدس آنلاین،صالح بهرام‌پور  اعلام کرد: با هماهنگی ستاد مدیریت بحران کیش، به دلیل احتمال ادامه بارش ها و آبگرفتگی معابر به منظور حفظ آرامش خانواده‌ها و امنیت دانش آموزان امروز چهارشنبه کلاس‌های درس مدارس ابتدایی این جزیره غیر حضوری خواهد بود.

وی افزود: دانش آموزان می توانند دربستر فضای مجازی تعریف شده آموزش های درسی خود را دریافت کنند.

به دلیل وضعیت جوی نامساعد و هشدار سطح قرمز هواشناسی، سه شنبه ۲۸ فروردین ماه نیز مدارس این جزیره غیر حضوری برگزار شد.

سرعت تند باد امروز در کیش به ۶۰ کیلومتر در ساعت و ارتفاع امواج نیز تا سه متر رسید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • مدارس ما و مدارس آن‌ها
  • مسئولان با افزایش تعداد دروس تک ماده راه فرار را به دانش آموزان یاد می‌دهند
  • اساسنامه سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور پس از نوبت اول کنکور سراسری ابلاغ می‌شود
  • اجرای آموزش «حداقل یک رشته ورزشی برای هر دانش آموز» در مدارس
  • آغاز ساخت ۵۰ فضای آموزشی در کهگیلویه و بویراحمد
  • مدارس ابتدایی کیش غیرحضوری است
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در ۳ استان کشور
  • مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور صادر شد
  • معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش: مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان صادر شد
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور