Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-03-29@00:22:35 GMT

۳ تا ۱۰ سال حبس برای پدر رومینا اشرفی

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۷۷۳۳۴

۳ تا ۱۰ سال حبس برای پدر رومینا اشرفی

یک وکیل دادگستری گفت: در صورت قتل فرزند توسط پدر، قاتل باید مجازات جنبه عمومی جرم را طی کند.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های خبرگزاری برنا؛ حمیدرضا گودرزی وکیل پایه یک با اشاره به جنبه عمومی قتل رومینا اشرفی توسط پدرش اظهار کرد: از لحاظ قانونی پدر در صورت قتل فرزندش قصاص نمی‌شود، اما جنبه عمومی جرم را که ۳ تا ۱۰ سال حبس است، باید بگذراند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این وکیل دادگستری ادامه داد: بر اساس ماده ۶۱۲ که می‌گوید هر کسی مرتکب قتل عمد شود و شاکی نداشته یا شاکی داشته، اما از قصاص گذشت کرده باشد و یا بهر علت قصاص نشود، در صورتی که اقدام وی موجب اخلال در نظم و صیانت و امنیت جامعه یا بیم تجری مرتکب یا دیگران شود، دادگاه مرتکب را به حبس از ۳ تا ۱۰ سال محکوم می‌کند که در این پرونده هم پدر قصاص نمی‌‍‌شود، اما باید مجازات عمومی جرم را بگذراند.

وی با بیان اینکه برای صدور این حکم  نظر مورد نظر دادگاه است، گفت:  دادگاه با توجه به مسائل و شرایطی که قتل بر اساس آن انجام شده درباره حبس و جنبه عمومی جرم تصمیم‌گیری می‌کند؛ گاهی ممکن است کیفیات مخففه هم  اعمال شود که بر اساس آن جنبه عمومی جرم از ۳ سال کمتر می‌شود، اما گاهی ممکن است مجازات تکمیلی داده شود و فرد بیش از ۱۰ سال حبس را بگذراند و حتی برای او جرم مجازات تبعید هم در نظر گرفته شود.

گودرزی تصریح کرد: عملی که این پدر انجام داده با شرایط امروز کشور  مطابقت ندارد و باید شرایط روحی وضعیتی که قتل در آن انجام شده در کنار شرایط زندگی دختر مقتول و بلوغ فکری او بررسی شود.

این وکیل دادگستری گفت: برای صدور حکم تمام شرایط از جمله وضعیت زندگی دختر و شرایط زندگی او باید مد نظر قرار گیرد و با توجه به آن برای پدر قاتل حکم صادر شود.

منبع:yjc

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: قتل پدر قاتل قتل رومینا جنبه عمومی جرم ۱۰ سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۷۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| انتقاد امام جمعه شیراز: اگر نمی‌توانید مدیریت کنید، به سبک خودم مدیریت کنم

آفتاب‌‌نیوز :

لطف‌الله دژکام امام جمعه شیراز نسبت به برخی بدرفتاری‌های گردشگران در مسجد نصیرالملک گفت: ما دلمان خوش است که گردشگر داریم، باوجود اینکه به اینجا می‌آید و می‌داند که مسجد است احترام را نگه نمی‌دارد. این چه وضعیتی است که ما می‌خواهیم دو رکعت نماز در مسجد خودمان بخوانیم غوغا و جنجال پیش می‌آید و انگار طلبکار هستند. ما که بلیت به کسی نفروختم که طبلکار هستید.

اظهارات او بدین شرح است:

صریح عرض می‌کنم هر گردشگر محترمی که به بازدید مسجد نصیرالملک می‌آید قدمش بر چشم، اما آداب و مقررات فرهنگی را باید رعایت کنند. این‌مکان برای ما وقف شده، بهره‌برداری مسجد وکیل و مسجد مشیر ما هستیم، اگر دیگری می‌خواد بیاید استفاده کند تا وقتی مزاحم ما نیست حق دارد اگر مزاحم شود شرعا و قانونا حق ندارد.

در این خصوص از مسئولان مطالبه داریم و گاه سکوت می‌کنیم که خودشان متوجه شوند، اما ظاهرا بدتر می‌شود و اگر نمی‌توانند مدیریت کنند اعلام می‌کنم که مسجد نصیرالملک و مسجد وکیل را خودم و به سبک خودم مدیریت کنم.

من شنیدم امروز به یک خانم محترم فحش دادند، اگر چنین چیزی ثابت شود می‌دانید که چه کاری سر همه در می‌آورم. هرچه ما هیچ چیزی نمی‌گوییم فکر می‌کنند همه کاره هستند. هیات امنای پوسیده‌ای که نمی‌تواند اداره کند برود کنار، کسی که نمی‌فهمد حالی‌اش می‌کنیم. فضای شهر را به بازی‌گرفتند، اگر نمی‌توانند اعلام کنند ما حداقل فضا‌های مذهبی خودمان را که می‌توانیم اداره کنیم.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • کلاهبرداری مدعی تجاوز جنسی به صهیونیست‌ها در هفت اکتبر
  • فیلم| انتقاد امام جمعه شیراز: اگر نمی‌توانید مدیریت کنید، به سبک خودم مدیریت کنم
  • دستگیری وکیل دادگستری به اتهام اخذ رشوه در کرج
  • در جدال ارزها با همراهی وکیل متخصص
  • وکیل خانواده مهران سماک: دادگاه نظامی یک قزوین هم حکم قتل عمد و مجازات قصاص را برای متهم پرونده صادر کرد
  • بناها و عمارت‌ها گنجینه‌ای از تاریخ و تمدن کردستان
  • دو نکته حقوقی از زبان وکیل ملکی: الزام به تنظیم سند رسمی و خلع ید
  • تولید روغن بیش از ۶ درصد افزایش یافت
  • تامین آرد خبازیهای خراسان جنوبی بدون هیچ محدودیتی
  • متولدین این ماه‌ها میل شدیدی به تاریکی دارند!