Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، در کنار افزایش قیمت حبوبات، قیمت برنج نیز در مدت مشابه بیش از ۷۶ درصد افزایش نرخ را تجربه کرده، به‌نحوی‌که انواع برنج هندی که در بهمن سال ۱۳۹۸ هر کیلوگرم ۸۵۰۰ تومان قیمت داشته امروز در بازار قیمت ۱۵ هزار تومان را نیز پشت سر گذاشته است.

این افزایش قیمت‌ها به حدی غیرقابل‌قبول بوده که کسبه بوشهر می‌گویند سفره مردم در حال خالی شدن از حبوبات است، اما علت اصلی را نه در بازار که در سیاست‌های جاری دولت در رابطه با صادرات و واردات و قیمت ارز بایستی جستجو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قیمت دلار که افزایش یافت بازار صادراتی برای تولیدکنندگان این کالاها بسیار جذاب شد. در کنار این اتفاق با توجه از بین رفتن جاذبه واردات انواع حبوبات (با توجه به برداشته شدن ارز مرجع و نیمایی از واردات انواع حبوبات و واردات با دلار آزاد) باعث افزایش قیمت تمام‌شده این کالاها در گمرک نسبت به سنوات قبل شد. هرچند دولت برای واردات انواع حبوبات تعرفه ۵ درصدی در نظر گرفته اما ارز آزاد و باز بودن مسیر صادرات این کالاها باعث افزایش نرخ حبوبات در سراسر کشور شده ‌است.

راه چاره کنترل قیمت این کالاها در کوتاه‌مدت این است که فعلاً صادرات این کالاها ممنوع شود تا با افزایش عرضه قیمت‌ها کاهش یابد.

در زیر افزایش نرخ و درصد افزایش قیمت انواع حبوبات (به تومان) را می‌بینیم:

کد خبر 515134 برچسب‌ها استان بوشهر اصناف

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان بوشهر اصناف انواع حبوبات افزایش قیمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۷۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ا ۵ درصدی تولیدات گلخانه های خراسان جنوبی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،شایسته در گفتگو با خبرگزاری صدا وسیمای استان  با اشاره به اینکه از ابتدای سال از سطح ۹۳.۵ هکتار از گلخانه‌های استان بیش از ۱۲ هزار تن تن انواع محصولات سبزی و صیفی، ۱.۵ میلیون انواع گل شاخه بریده، ۲۸۰ هزار عدد انواع نشاء گل و گیاه زینتی و محصولات سبزی و صیفی و ۹۶۰ تن انواع سبزیجات برگی برداشت شده است گفت :این میزان نسبت به سال گذشته ا ۵ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: ارزش  محصولات گلخانه‌ای  از جمله  گوجه فرنگی، فلفل، خیار و سبزیجات برگی،796 میلیارد و 800 ملیون تومان  است. 

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی  گفت: بیشترین سطح گلخانه در استان به ترتیب مربوط به شهرستان‌های فردوس، قاین و خوسف است.

شایسته افزود: خراسان جنوبی  ۵۷۰ خانوار بهره بردار دارد.

دیگر خبرها

  • میان افزایش حقوق کارگران و قیمت کالاها، توازن برقرار شود
  • واردات موز صرفاً از محل صادرات گروهی از کالاها مجاز است
  • افزایش ۲۷ درصدی میزان بارندگی‌های استان نسبت به متوسط دوره آماری بلند مدت
  • افزایش ا ۵ درصدی تولیدات گلخانه های خراسان جنوبی
  • چای از لیست کالا‌های مشمول مالیات یک درصدی حذف می‌شود
  • چای از فهرست کالاهای مشمول افزایش مالیات یک درصدی حذف شود
  • چای از لیست کالاهای مشمول مالیات یک درصدی حذف شد
  • قیمت ساندرو در بازار امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • برنج خارجی هم کم کم از سفره مردم پر می‌کشد
  • روزنامه شرق : گول قفسه این روزهای فروشگاه ها را نخورید؛ برنج خارجی هم کم کم از سفره مردم پر می‌کشد