Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-03-28@12:30:39 GMT

توصیه سخنگوی سهام عدالت به سهامداران

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۷۷۵۸۴

توصیه سخنگوی سهام عدالت به سهامداران

«حسین فهیمی» امروز (سه‌شنبه) افزود: فراهم شدن امکان فروش سهام عدالت برای مشمولان این سهام یکی از ۳۰ مواردی است که در راستای آزادسازی سهام عدالت در اختیار سهامداران قرار گرفته است.

وی در گفتگو با ایرنا ادامه داد: هر سهامداری از امکان شرکت در افزایش سرمایه و کسب سود برخوردار است، همچنین می‌تواند از طریق افزایش سرمایه بر تعداد سهام خود بیفزاید یا حق تقدم خود را در جریان افزایش سرمایه به فروش برساند و در مجمعی که برگزار می‌شود شرکت و اعمال رای کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فهیمی اظهار داشت: برای کسانی که به هر دلیلی قصد فروش دارند و روش مستقیم را انتخاب کردند، شورای عالی بورس تسهیلاتی را در نظر گرفته که از امروز می‌توانند با مراجعه به بانک‌ها نسبت به فروش یکجای ۳۰ درصد از کل سهام خود از طریق شعبات بانک‌ها اقدام کنند.

سخنگوی آزادسازی سهام عدالت افز. د: ۳۶ شرکتی که جزو سهام عدالت محسوب می‌شوند از جمله شرکت‌هایی هستند که در بورس از دارایی برخوردارند و به عنوان شرکت‌های ارزشمند و برتر بورسی محسوب می‌شوند.

وی گفت: مشمولان سهام عدالت که دارای کد بورسی هستند می‌توانند از تاریخ ۱۰ خردادماه به فروش سهام اقدام کنند و نیازی به مراجعه به شعب بانکی ندارند.

مشمولان سهام عدالت، سهام خود را نفروشند

وی با بیان اینکه این شرکت‌ها در ۱۰ سال گذشته ثابت کردند که از جمله سهم‌های بنیادی بازار هستند و از ارزش نگهداری برخوردارند، گفت: اگر مشمولان سهام عدالت، سهام خود را نگه دارند و در افزایش سرمایه‌ها شرکت کنند سرمایه آن‌ها تبدیل به یک دارایی با رویکرد قابل توجهی خواهد شد.

فهیمی افزود: مشمولان سهام عدالت اگر نیازی به وجه حاصل از فروش سهام خود ندارند بهتر است سهام خود را نفروشند و به آن به عنوان دارایی بلندمدت نگاه کنند.

مهلت انتخاب روش مدیریت سهام عدالت تمدید نمی‌شود

وی درباره تمدید مهلت زمان تعیین شده برای انتخاب روش مدیریت سهام عدالت افزود: مشمولان سهام عدالت تا هشتم خرداد فرصت دارند نسبت به انتخاب روش مدیریت سهام خود اقدام کنند، تاکنون تصمیمی برای تمدید آن اتخاذ نشده و بهتر است سرمایه‌گذاران تا مدت زمان تعیین شده در خصوص نحوه مدیریت خود برای سهام عدالت تصمیم‌گیری کنند.

آزادسازی باقیمانده سهام عدالت تا یک سال آینده

فهیمی درباره زمان فروش باقی سهام عدالت گفت: براساس تصمیم شورای عالی بورس و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مشمولان سهام عدالت در وضعیت فعلی مجاز به فروش ۳۰ درصد از سهام خود هستند و تصمیمات لازم در زمینه معامله باقی سهام عدالت تا یک سال آینده اتخاذ و به اطلاع مردم خواهد رسید.

سهام عدالت، اهرم قابل اعتماد ایجاد تعادل در بورس

وی در واکنش به حاشیه‌های ایجاد شده در زمینه تاثیر منفی آزادسازی سهام عدالت بر افت شاخص بورس گفت: این اقدام نه تنها هیچ‌گونه تاثیر منفی بر روند بازار نداشته بلکه با تاثیر مثبت همراه بوده است.

فهیمی با بیان اینکه بازار برای ایجاد تعادل نیازمند تناسب بین عرضه و تقاضا است، گفت: سهام عدالت یکی از اهرم‌های قابل اعتماد و مطمئن برای ایجاد تعادل و تناسب در بازار است.

مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی افزود: آزادسازی از ۱۰ خرداد به بعد انجام می‌شود و اصلاح شاخص بورس که اکنون در بازار ایجاد شده است به دلیل نوسانات مثبتی است که از ابتدای سال شاهد آن در بازار بودیم.

وی با تاکید بر اینکه رشد پنج درصدی بازار به صورت روزانه بسیار خطرناک به نظر می‌رسد، گفت: بازار زمانی به تعادل می‌رسد که نوسان داشته باشد، همچنین نسبت به تحولات اقتصادی واکنش نشان دهد و با آمیزه‌ای از عرضه و تقاضا در بازار همراه باشد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: سهام عدالت فروش سهام عدالت مشمولان سهام عدالت افزایش سرمایه سهام خود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۷۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش بیش از ۱۱ هزار واحدی شاخص کل/ حقیقی‌ها نقدینگی تزریق بازار سهام کردند

رباب وفایی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: با توجه به تعطیلات پیش رو، برخلاف انتظارات روز متعادلی را پشت سرگذاشتیم. خریدارهای خوب در منفی‌ها نشان دهنده‌ انتظارات مثبت از آینده بازار است باز گشایی ذوب و حجم معاملات بالای آن از اتفاقات خاص تابلوی امروز بود.

این کارشناس بازار سرمایه اظهار کرد: در جریان معاملات امروز حقیقی‌ها ۱۸۲ میلیارد تومان پول وارد سهام و حق تقدم کردند و تا به اینجا تراز مثبت ۲۲۰ میلیارد تومانی در صندوق‌های درآمد ثابت ثبت کرده‌اند.

او افزود: ارزش کل معاملات امروز بازار ۱۰.۶۹۸ میلیارد تومان بوده که از این مبلغ ۴۶۴۴ میلیارد تومان آن مربوط به معاملات خرد سهام و صندوق‌های قابل معامله سهامی بوده است.  همچنین نماد‌های فارس، ذوب، بوعلی بیشترین تاثیر مثبت را بر روی نماگر کل داشتند در نهایت هم شاخص بورس امروز با رشد ۱۱ هزار و ۹۷۲ واحدی به عدد ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار واحد رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • ۱۰ میلیون تومان سهام عدالت برای جاماندگان؛ قانونی که بعد از ۲۴ ماه پاسکاری در دولت هنوز اجرا نشده است!
  • فروش سنگین و میلیاردی شخص حقیقی در خوساز | او کیست؟
  • افزایش بیش از ۱۱ هزار واحدی شاخص کل/ حقیقی‌ها نقدینگی تزریق بازار سهام کردند
  • بازدهی ۷۸ درصدی سهام بیمه ملت در بازار سرمایه
  • بازدهی ۷۸ درصدی سهام بیمه ملت در بازار سرمای
  • روش سرمایه‌گذاری غیر مستقیم در بازار سرمایه ایران برای کدام گروه از سهامداران مناسب است؟
  • تصمیمات نادرست دولت بورس را سوزاند؟
  • کاهش ۵۰ درصدی سود سهام عدالت روندسرمایه گذاری را نزولی کرد
  • روند حرکتی شاخص صنعت فلزات اساسی بازار سهام چگونه خواهد بود؟ + عکس
  • سرریز سرمایه حقیقی به بورس؛ پیش بینی بازار سهام