Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ ندا جعفری: حال اقتصاد خوب نیست، بسیاری از دهک‌های پایین جامعه به دلیل شیوع کرونا فعالیت اقتصادی خود را از دست داده‌اند و در شرایط اقتصادی خوبی قرار ندارند. در این شرایط قیمت‌ها مداوم بالا می‌رود. آمارها نشان می‌دهد افزایش در بازار مسکن بیش از سایر بازارها بوده است. بر اساس آمار وزارت راه و شهرسازی متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی طی اردیبهشت ماه در تهران از مرز ۱۷ میلیون تومان عبور کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مطابق آمار دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی طی اردیبهشت ماه امسال متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در مناطق ۲۲ گانه تهران با رشد ۹.۴ درصدی نسبت با فروردین ۹۹ به ۱۷ میلیون تومان افزایش یافته است.

در فروردین ماه امسال متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی ۱۵ میلیون و ۵۴۵ هزار تومان بود. طی ماه مورد اشاره ۹۹۹۶ فقره قرارداد در سامانه املاک و مستغلات کشور ثبت شد. در اولین ماه سال ۱۰۹۶ فقره قرارداد در سامانه کد رهگیری ثبت شده بود.

بیشترین متوسط قیمت هر مترمربع در مناطق ۲۲ گانه تهران مربوط به منطقه یک با ۳۴ میلیون و ۱۹۹ هزار تومان طی اردیبهشت ماه امسال بوده است. در فروردین ۹۹ متوسط قیمت در این منطقه ۳۱ میلیون و ۹۲۰ هزار تومان بود.

بر اساس این گزارش مردم نمی‌دانند برای مسکن‌دار شدن خود و فرزندانشان چه کنند؟ اگر با هزار مشقت و تنگنا پولی کنار بگذارند که خانه‌ای بخرند با افزایش سرسام آور قیمت نه تنها مسکن نمی‌توانند بخرند بلکه با همان پول رهن و اجاره آن خانه را هم نمی‌توانند پرداخت کنند.

بیشتر بخوانید: پیش‌بینی تازه از وضعیت قیمت‌ها در بازار مسکن/ سونامی قیمتی رخ می‌دهد؟

مصطفی قلی خسروی رییس اتحادیه مشاوران املاک درباره افزایش قیمت مسکن از ابتدای سال ۹۹ تاکنون می‌گوید: در شرایطی که نرخ مسکن رو به بالاست برخی از افرادی که دارای ملکی هستند از این قضیه خوشحال می‌شوند و در مقابل افرادی که فاقد مسکن هستند و بدنبال خانه می‌گردند یا اینکه به دنبال اجاره خانه هستند، مسلما ابراز نارضایتی می‌کنند.

خسروی با بیان اینکه باید به دنبال آرامش در بازار مسکن بود، می‌گوید: بانک مرکزی اعلام می‌کند املاک تا ۳۸ درصد رشد داشته است و همین موضوع باعث التهابات در بازار مسکن می‌شود چراکه تا پیش از اعلام آمار بانک مرکزی وضعیت اینگونه نبود؛ یعنی اگر چند روز قبل از کف بازار در این خصوص پرس و جو می‌کردید، فعالان این حوزه می‌گفتند افزایش قیمت داشته‌ایم، اما نه تا ۳۸ درصد زیرا این رقم برآورد درستی نیست.

او ادامه می‌دهد: پس از شیوع ویروس کرونا عده زیادی از مردم که در مشاغل آزاد مشغول هستند کاسبی‌شان مختل شد و همین موضوع باعث شد نتوانند نقدینگی مناسب را برای خرید ملک مورد نظرشان کسب کنند و معاملات مسکن هم در این مدت و به خصوص از ابتدای سال تا پایان اردیبهشت ماه افت زیادی داشت.

افت معاملات مسکن در دو ماهه ابتدای سال

رییس اتحادیه مشاوران املاک با اشاره معاملاتی که طی دو ماه گذشته انجام شده است، ادامه می‌دهد: تا تاریخ ۲۸ اردیبهشت ماه ۹۹ کل معاملات مسکن در کل کشور با ۲۳ درصد افت همراه شد و در بخش مبایعه‌نامه ۲۲ درصد و در بخش اجاره‌نامه نیز با ۲۵ درصد کاهش روبرو شدیم.

او همچنین با اشاره به تعداد کل معاملات در شهر تهران نیز می‌گوید: در این مدت در شهر تهران ۳۳ درصد کاهش تعداد معاملات داشته‌ایم ۲۳ درصد در مبایعه‌نامه و ۳۲ درصد در بخش اجاره‌نامه افت داشته است.

خسروی در مورد امکان خرید و فروش سهام مسکن و خرید متری مسکن در بازار سرمایه می‌گوید: این استراتژی که به صورت مشارکتی برای خرید مسکن اقدام شود کاملا درست است و امکان خرید و فروش سهام مسکن، تحت عنوان خرید متری مسکن در بازار سرمایه وجود دارد و افرادی هستند که با این سیاست خانه‌دار خواهند شد و این برنامه از سوی وزارت راه و شهرسازی به همراه سازمان بورس می‌تواند در خانه‌دار شدن افراد موثر باشد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک ادامه می‌دهد: در طرح‌های ملی منافع مردم است در موضوع طرح مسکن مهر بازار مسکن تکان خورد، اما در دولت جدید آقای آخوندی که با مسکن مهر مخالفت کرد موضوع مسکن مهر منتفی و مسکن اجتماعی را مطرح کرد حتی یکی از آن‌ها را هم نساخت، اما ما امیدواریم طرح ملی مسکن در همین دولت نهایی شود و افراد فاقد مسکن بتوانند مالک شوند.

لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 مسکن قیمت مسکن متوسط قیمت هر مترمربع بازار مسکن اردیبهشت ماه معاملات مسکن ابتدای سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۷۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با ۷ میلیارد تومان چندمتر خانه می‌توان خرید؟

اگر قصد خرید خانه در تهران را دارید و حداکثر بودجه شما هفت میلیارد تومان است، در ادامه به بررسی آپارتمان‌هایی می‌پردازیم که با این سرمایه می‌توانید خریداری کنید.

به گزارش اقتصاد آنلاین، یک واحد آپارتمان ۹۵ متری دو خواب، ساخت سال ۱۳۹۸ در محله دریاچه شهدای خلیج فارس هفت میلیارد تومان ارزش دارد.

با سرمایه‌ای حدود ۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان می‌توانید صاحب یک واحد ۶۹ متری در تهرانپارس شوید. این آپارتمان دو اتاق خواب و سنی حدود ۱۸ سال دارد.

آپارتمان دیگری در محله پیروزی تهران با زیربنای ۹۲ متر و دو اتاق خواب، در حالی که چهار سال از ساخت آن می‌گذرد به قیمت ۶ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

در محله افسریه تهران قیمت یک واحد آپارتمان ۱۱۰ متری با دو اتاق خواب و سنی حدود ۵ سال، ۶ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان اعلام شده است.

یک خانه ۷۳ متری در کوی فردوس در حالی ۱۵ سال از ساخت آن می‌گذرد به قیمت ۷ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان معامله می‌شود.

با سرمایه هفت میلیارد تومانی می‌توانید در محله سازمان برنامه صاحب‌خانه شوید. این آپارتمان ۷ میلیارد تومانی، ۷۵ متر، دو خوابه و ساخت سال ۱۳۸۷ است.

یک واحد آپارتمان ۷۶ متری در محله بهار تهران با ۸ سال سن و دو اتاق خواب به قیمت ۶ میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان فروخته می‌شود.

برای اطلاع از قیمت و مشخصات آپارتمان‌های دیگر جدول زیر را مشاهده کنید: 

دیگر خبرها

  • تاثیر سفر‌های نوروزی در بازار مسکن شمال
  • با ۷ میلیارد تومان چندمتر خانه می‌توان خرید؟
  • قیمت خرید مسکن در منطقه ۱۸ تهران +جدول
  • مسکن پس از ماه سرگیجه؛ پیش‌بینی وضعیت آینده بازار
  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳/ افت بازار سهام، سیگنال فرصت خرید است؟
  • کاهش بیش از ۱۳ هزار واحدی شاخص کل بورس/ فاز اصلاحی شاخص شروع شد؟
  • بیت کوین به قیمت جدید رسید/ ۶۶ هزار و ۴۶۹.۳۲ دلار
  • پشت پرده عجیب آگهی‌های فروش مسکن؛ وسوسه نشوید!
  • در خرید مسکن بی گدار به آب نزنید / پشت پرده آگهی های خانه ارزان
  • پشت پرده عجیب آگهی‌های فروش مسکن