Web Analytics Made Easy - Statcounter

آخرین آمار اشتغال نشان می‌دهد با تعطیل شدن بخش های زیادی از اقتصاد آمریکا به خاطر همه گیری ویروس کرونا، اکثریت شغل های از دست رفته مربوط به زنان بوده است. ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۶ اقتصادی اقتصاد جهان نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری هیل، برخلاف رکود اقتصادی سال 2009 که با نام «رکود مردان» شناخته می شد، رکود اقتصادی به وجود آمده به خاطر همه‌گیری ویروس کرونا در آمریکا بیش از همه به اشتغال زنان آسیب رسانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 آخرین آمار اشتغال نشان می‌دهد با تعطیل شدن بخش های زیادی از اقتصاد به خاطر همه گیری ویروس کرونا، اکثریت شغل های از دست رفته مربوط به زنان بوده است.

 یکی از دلایل اصلی که زنان بیش از مردان طی این بحران شغل خود را از دست داده اند این است که بیشتر کارمندان بخش های تعطیل شده به طرز نامتناسبی زنان بوده اند.

 در حالیکه رکود بزرگ سال 2008 به صنایعی مثل ساخت و ساز و تولید آسیب رساند که بیشتر در اختیار مردان بود، تعطیلی های اخیر بیشتر در بخش های خاص خرده فروشی بوده است.

برای مثال، زنان 73 درصد کارمندان را در فروشگاه های لباس و 75 درصد فروشندگان در گلفروشی ها را تشکیل می دهند. در خدمات مربوط به غذا و اقامتگاه‌ها 53 درصد از کارمندان زن هستند و همچنین بیشتر کارمندان در سالن های زیبایی و خدمات مراقبت بهداشتی را زنان تشکیل می دهند و همه اینها به خاطر سیاست‌های فاصله‌گذاری اجتماعی تعطیل شده اند.

 ولی به گفته اقتصاددان ها، در صنایعی که مربوط به مردان می شوند هم زنان بیشتر شغل خود را از دست داده اند.

آمار نشان می دهد در ماه‌های فوریه و مارس زنان بیش از مردان شغل خود را در تجارت از دست داده اند، در حالی که نیمی از نیروی کار این بخش را تشکیل می دهند. 

وزیر خزانه‌داری آمریکا: نرخ بیکاری آمریکا بدتر می‌شودبیکاری 122 میلیون نفر درپی رکود تاریخی اقتصاد هند

احتمال ارتقاء زنان به موقعیت های شغلی که مطمئن تر بوده اند بسیار کمتر است. در برخی حوزه ها، زنان شغل خود را از دست داده اند در حالی که میزان اشتغال مردان افزایش یافته است.

تاثیر این بیکاریها بر زنان بیشتر بوده چون اکثر کسب و کارهایی که مربوط به مراقبت از بچه ها می شود توسط زنان اداره میشوند. بنابراین مشکل دو برابر میشود. از یک طرف افرادی که برای مراقبت از بچه ها دستمزد می‌گرفتند اغلب زن بوده‌اند وبیکار شده اند و از طرف دیگر مادران مجبورند در خانه بمانند و از کودکان خود مراقبت کنند. بنابراین هیچ کدام از این دو گروه زنان دستمزدی دریافت نمیکنند.

 به این ترتیب روند بیکاری زنان در این تعطیلی ها که در تاریخ بی سابقه بوده تاثیرات بیشتری بر کودکان و فقر آنها خواهد گذاشت.

 اگر تعداد زیادی از این زنان نان آور خانه بوده باشند، یعنی فقر کودکان افزایش یافته است.

  انتهای پیام/134

R7586/P/S82,7,85/CT10

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شغل خود را از دست دست داده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۷۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صعود ۵ تیرانداز به مرحله دوم تفنگ سه وضعیت زنان و مردان

۵ تیرانداز کشورمان در مسابقات کسب سهمیه برزیل به مرحله دوم تفنگ سه وضعیت زنان و مردان راه یافتند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در ششمین روز از مسابقات قهرمانی فدراسیون جهانی و سهمیه المپیک در برزیل، نمایندگان کشورمان در تفنگ 50 متر سه وضعیت در خط آتش ایستادند.

در پایان دور  مقدماتی نجمه خدمتی با 589 امتیاز و با شکستن رکورد ایران در  تفنگ 50 متر سه وضعیت در رویدادهای برون مرزی، به عنوان نفر دوم گروه راهی مرحله بعد شد. فاطمه امینی، دیگر نماینده کشورمان نیز با 581 امتیاز ضمن ارتقای رکورد خود به مرحله دوم راه یافت. الهه احمدی نیز 579 امتیاز را ثبت کرد و راهی دور بعدی شد.

در بخش مردان و در پایان دور  مقدماتی پوریا نوروزیان با 590 امتیاز و امیر محمد نکونام با 583 امتیاز راهی دور دوم شدند. مهیار صداقت نیز امتیاز 576 را ثبت کرد.

دور دوم رقابت‌های تفنگ 50 متر سه وضعیت پنجشنبه، 30 فروردین ماه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صعود ۵ تیرانداز به مرحله دوم تفنگ سه وضعیت زنان و مردان
  • (عکس) پست جدید منوچهر هادی برای دخترش سوفیا
  • (عکس) ساعت ترامپ فقط ۹۹ دلار!
  • (ویدئو) افشاگری جدید علیه محمود احمدی‌نژاد در صدا و سیما
  • سفر سردار زاهدی را چه کسی لو داد؟
  • (ویدئو) بغض و اشک ریختن جواد رضویان به خاطر نصرالله رادش
  • توضیحات خیابانی درباره مصاحبه با مارادونا + ویدئو
  • واژگونی اتوبوس در گردنه حیران ۵ فوتی برجای گذاشت
  • اولین تصویر از کشتی غول‌پیکر اسرائیلی در بندرگاه بندرعباس + عکس
  • تیکه دوباره و جدید سریال نون خ به وحید شمسایی! + ویدئو