Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@18:01:03 GMT

آغاز روند بررسی مسایل و مشکلات مواکب اربعین

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۷۷۷۵۲

آغاز روند بررسی مسایل و مشکلات مواکب اربعین

دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی(ع) از بررسی مشکلات مرتبط با مواکب اربعین و دغدغه های کمیته مشارکت مردمی، اسکان و تغذیه در این زمینه خبر داد .

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، «احمد محمدی فر» دبیر و سخنگوی ستاد مرکزی اربعین حسینی(ع) گفت: به درخواست ستاد مواکب اربعین و کمیته مشارکت، اسکان و تغذیه اربعین جلسه هماهنگی به منظور بررسی مشکلات مرتبط با موکب داران در اعزام سال جاری زایرین اربعین حسینی (ع)، جلسه ای در روز سه شنبه گذشته – ۳۰ اردیبهشت- در محل ستاد اربعین وزارت کشور  برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در این نشست دبیران کمیته های حمل و نقل و سوخت ، فرهنگی آموزشی ، بهداشت و درمان و نمایندگانی از گمرک ایران ، سازمان توسعه تجارت ایران و وزارت صنعت، معدن و تجارت حضور داشتند.
محمدی فر تصریح کرد: در این نشست، تمامی دستگاه های عضو ضمن بحث و تبادل نظر پیرامون هم افزایی در جهت ارائه خدمت به زایرین اربعین حسینی (ع)، موانع و مشکلات فراروی موکب داران خصوصاً صدور
شیوه نامه های پزشکی جهت ارائه خدمات موکب ها با توجه به احتمال استمرار و شیوع بیماری کرونا ، تسهیل سازوکارهای انتقال کالا و موادغذایی و ملزومات مورد نیاز مواکب در ایام اربعین به عراق ، تعمیق همکاری ها در راستای رفع مشکلات و ارائه تسهیلات به کامیونداران همکار با ستاد مواکب را مورد بحث و بررسی قرار دادند و راهکارهایی در جهت انسجام بخشی به این ماموریت مطرح کردند.
دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی(ع) گفت: در این نشست، مقرر شد جلسات کارشناسی در این زمینه به منظور رفع مشکلات و ساماندهی شرایط در هفته های آینده ادامه یابد و نتایج آن برای تصویب نهایی در اختیار ستاد مرکزی اربعین قرار گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اربعين حسيني وزارت كشور ستاد مرکزی اربعین اربعین حسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۷۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوین سند ملی گیاهان دارویی و طب ایرانی

نفیسه حسینی یکتا مدیر کل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت در مراسم دوازدهمین همایش مکمل‌های غذایی و رژیمی گفت: طب گیاهان دارویی از رشد خوبی در ایران برخوردار شده است. 

وی بیان کرد: سند ملی گیاهان دارویی و طب سنتی را در کشور تدوین کرده‌ایم و معتقدیم که باید از ظرفیت بالای طب سنتی و گیاهان دارویی استفاده بهینه شود. 

حسینی یکتا ادامه داد: اکنون موضوع ادغام طب ایرانی در نظام سلامت مطرح است و این مسئله در حوزه‌های مختلف بهداشت، درمان و دارویی موثر خواهد بود.  

وی افزود: طب سنتی در کنار متغیرهای اقتصاد و سلامت موثر و اثربخش خواهد بود.

ظرفیت غنی ایران در زمینه گیاهان دارویی 

در ادامه مراسم شمس اردکانی دبیر ستاد گیاهان دارویی دبیر ستاد گیاهان دارویی معاومت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: منابع طبیعی کشور در زمینه گیاهان دارویی بسیار غنی است و در این خصوص باید از ظرفیت بی نظیر ایران در حوزه طب سنتی استفاده بهینه را داشته باشیم.  

وی بیان کرد: توسعه حوزه طب سنتی سبب ارتقلی سلامت جامعه خواهد شد و امیدواریم این امر محقق شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

دیگر خبرها

  • بررسی مسائل و مشکلات کوی امام علی(ع) اراک
  • واکنش دبیر سابق ستاد امر به معروف به فعالیت مجدد گشت ارشاد در خیابان‌ها به سبک قدیم
  • کردستان برای سومین سال متوالی میزبان زوار اربعین می شود
  • اولین جلسه ستاد مردمی اربعین حسینی ویژه اتباع
  • نیازهای حمل و نقل سفر زوار اربعین در مریوان تامین شود
  • کردستان برای سومین سال میزبان زائران اربعین شد
  • تدوین سند ملی گیاهان دارویی و طب ایرانی
  • بررسی مشکلات صنایع شهرستان‌های دلیجان و محلات
  • دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان: طرح نور باید تمام و کمال اجرا شود
  • همایش بین‌المللی معرفت و رسالت حسینی در کربلا برگزار می‌شود