Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قم مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: شرکت های فناور و دانش بنیان می توانند در راستای تأمین نیازهای فنی و تجهیزاتی واحدهای صنعتی برای دستیابی به تولید پایدار و سبز بسیار مؤثر باشند.

سید رضا موسوی مشکینی در دیدار رئیس پارک علم و فناوری در سخنانی اظهار داشت: استان قم دارای ظرفیت های زیست محیطی کمتر شناخته شده ای از جمله 7 تالاب مؤثر است که باید هرچه بیشتر شناسایی و تقویت شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تراکم بالای شهرنشینی و وجود واحدهای صنعتی بسیار در پیرامون شهر قم، خاطرنشان کرد: یکی از چالش های جدی زیست محیطی در شهر قم، همجواری واحدهای مسکونی و صنعتی در حاشیه شهر است که انتقال آنها به شهرک ها و نواحی صنعتی، نیازمند مشارکت و اقدام جدی نهادهای مرتبط است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم از تصویب برخی قوانین و آیین نامه های جدید زیست محیطی در کشور ابراز خرسندی کرد و گفت: واقعیت این است که نمی توان با نگاه عامه پسند و تصمیم های در لحظه و هیجانی به حفاظت و تداوم حیات زیست محیطی کشور کمکی کرد.

وی بر ضرورت نوسازی خطوط تولید و بهره مندی از تکنولوژی های پیشرفته در واحدهای صنعتی استان تأکید کرد و گفت: شرکت های فناور و دانش بنیان می توانند در راستای تأمین نیازهای فنی و تجهیزاتی واحدهای صنعتی برای دستیابی به تولید پایدار و سبز بسیار مؤثر باشند.

موسوی در پایان نقش پارک های علم و فناوری در انجام تحقیقات و پژوهش های علمی برای کاهش آلودگی های زیست محیطی را کلیدی دانست و گفت: با تشکیل کمیته مشترک می توانیم از ظرفیت های قانونی برای تأمین منافع دوسویه فناوران و محیط زیست استفاده مضاعفی کنیم.

سید حسین اخوان علوی رئیس پارک علم و فناوری استان قم نیز در این نشست با ارائه گزارشی از برنامه ها و اقدامات این نهاد در سال های گذشته، بر ضرورت افزایش همکاری های فیمابین تأکید کرد و گفت: با برگزاری یک رویداد فناورانه می توان واحدهای فناور استارتاپی را به سمت مرکز رشد تخصصی محیط زیست سوق داد و از آنها حمایت کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی محیط زیست واحد آلاینده واحدهای صنعتی زیست محیطی محیط زیست استان قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۷۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین مسئول ویژه پیگیری و حل مشکلات واحدهای تولیدی در استان اردبیل ضرورت دارد

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل از ضرورت تعیین مسئول و کمیته ویژه برای پیگیری و حل مشکلات سرمایه گذاران و واحدهای تولیدی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، هاشم علایی صبح امروز _سه‌شنبه هفتم فروردین_ در جمع خبرنگاران با اشاره به نامگذاری سال جدید به عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» و تاکید مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهوری بر حل مشکلات سرمایه‌گذاران، اظهار کرد: طی چند سال اخیر، شعار سال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان حمایت از تولید و اشتغال نامگذاری می‌شود که موضوع نشان از اهمیت توجه به تولید و سرمایه گذاری در کشور دارد.

وی افزود: در راستای تحقق شعار سال، شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل مبادرت به تشکیل کمیته تسهیل و رفع موانع تولید و تعیین مسئول ویژه برای پیگیری و رفع مشکلات واحدهای تولیدی کرده است.

علایی، کارآفرینان و صنعتگران را از اقشار تأثیرگذار کشور برشمرد و ادامه داد: واحدهای تولیدی به عنوان جهادگران اقتصادی، نقشی بسیار مهم و اساسی در خودکفایی و تأمین نیازهای کشور برعهده دارند که باید تلاش شود زمینه‌های حل مشکلات آنان و در نتیجه رونق و جهش تولید در کشور برآورده شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل با اشاره به بازدیدهای مستمر از واحدهای تولیدی، اظهار داشت: در سال گذشته، بیش از ۱۳۰ بازدید از شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان انجام شد تا مشکلات واحدهای تولیدی به صورت میدانی مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: طی چند سال گذشته، قدم‌های بسیار مناسبی برای جهش تولید در صنعت استان برداشته شده است که تلاش خواهیم کرد از تمامی ظرفیت‌های ممکن، برای حمایت از سرمایه گذاران استفاده کنیم.

علایی ادامه داد: مطمئناً با عمل به شعار سال، این شرکت با برنامه ریزی‌های خود در ابتدای سال و با همراهی واحدهای صنعتی، طرح‌های حمایتی مختلف را در سرلوحه برنامه‌های خود قرار خواهد داد تا موجبات افزایش رضایتمندی صنعتگران و کارآفرینان و رشد و توسعه همه جانبه استان، مهیا شود.

کد خبر 739424

دیگر خبرها

  • انعقاد تفاهم نامه همکاری مرزبانی با محیط زیست شهرستان مرزی آستارا
  • کاهش قابل ملاحظه رشد گیاهان با افزایش آلودگی صوتی
  • یک واحد کشتارگاه دام در ایرانشهر اخطاریه زیست محیطی دریافت کرد
  • تعیین مسئول ویژه برای پیگیری و حل مشکلات واحدهای تولیدی اردبیل
  • تشدید پایش و نظارت محیط زیست بر واحدهای صنعتی مرکزی
  • پایش محیط زیستی ۳۱۷۰ واحد صنعتی و خدماتی در استان مرکزی
  • پایش زیست محیطی سه هزار و ۱۷۰ واحد صنعتی و خدماتی استان مرکزی
  • ۳۱۷۰ واحد صنعتی و خدماتی در استان مرکزی پایش شد
  • تولید قطعات صنعتی با چاپگر‌های سه بعدی فلزی در کشور
  • تعیین مسئول ویژه پیگیری و حل مشکلات واحدهای تولیدی در استان اردبیل ضرورت دارد