Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر بهنام جو ظهر سه شنبه در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان بیان کرد: در سال جاری که به نام جهش تولید نامگذاری شده، تلاش دستگاه‌ها و بانک‌های عامل باید بیشتر شده و در راستای تأمین سرمایه مورد نیاز واحدهای اشتغال‌زا اقدام شود.

وی با بیان اینکه رفع موانع تولید و فعال سازی واحدهای راکد گام مهمی در راستای اشتغالزایی است، بر تلاش برای تأمین سرمایه در گردش واحدهای در آستانه فعالیت و واحدهای راکد نیازمند سرمایه در گردش توسط دستگاه‌های مرتبط و بانک‌ها تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار اردبیل گفت: دعوت از سرمایه گذاران برای بررسی مشکلات، کاهش بروکراسی‌های اداری و بانکی و رصد پیشرفت فیزیکی طرح‌های اشتغال‌زا از جمله مهم‌ترین موضوعاتی است که در جلسات اشتغال باید پیگیری شود.

بهنام جو افزود: با آغاز فعالیت واحدهای راکد و در حال اجرای تولیدی و صنعتی میزان اشتغال در استان افزایش یافته و روند اشتغالزایی و به تبع میزان درآمد مردم افزایش می‌یابد.

وی به طرح‌های کشاورزی، گردشگری و صنعتی در حال اجرا در استان اشاره کرد و گفت: با تکمیل این طرح‌ها در آینده نزدیک میزان درآمد ناخالص استان افزایش یافته و نتیجه این طرح‌ها به صورت ملموس برای مردم استان عیان می‌شود.

استاندار اردبیل به اجرای طرح‌های گردشگری از جمله پل معلق شیشه‌ای هیر اشاره کرد و اجرای چنین طرح‌هایی را در افزایش ثروت و رونق اقتصادی منطقه در بخش‌های دیگر نیز مؤثر دانست.

بهنام جو ادامه داد: در شهر هیر با اجرای این پل قیمت زمین‌های منطقه افزایش یافته و در کوتاه مدت فعالیت‌های اقتصادی مرتبط نیز در اطراف این پل رونق می‌گیرد.

وی با تاکید بر رصد میزان اشتغال‌های محقق شده در طرح‌های اشتغال‌زای استان افزود: طرح‌هایی چون گلخانه، شیرآلات، پتروشیمی اردبیل و چندین طرح و واحد تولیدی در استان وجود دارد که لازم است روند تکمیل این فازها به صورت مرتب رصد و نتیجه در کارگروه اشتغال اعلام شود.

استاندار اردبیل در ادامه به روند جذب تسهیلات تبصره ۱۸ توسط دستگاه‌های مرتبط اشاره کرد و خواستار تلاش برای جذب تسهیلات شناور از مرکز برای بانک‌های عامل جهت پرداخت به واحدهای تولیدی شد.

کد خبر 4934640

منبع: مهر

کلیدواژه: اکبر بهنام جو استاندار اردبیل ایجاد اشتغال ویروس کرونا شیراز بوشهر روز قدس شهرکرد عید سعید فطر گرگان شیوع کرونا روز جهانی قدس قزوین نماز عید سعید فطر روابط عمومی بیرجند راهپیمایی روز قدس طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۷۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق شعار سال با اجرای برنامه های اولویت‌دار دستگاهها در خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، محمد راضی جلالی در نشست تحقق شعار سال در استانداری خوزستان بیان کرد: رهبر فرزانه با نگاه هوشمندانه شعار امسال را نیز همچون چند سال اخیر با محوریت اقتصاد و تولید نامگذاری کردند.

وی با اشاره به اینکه در شعار امسال مشارکت مردم در جهش تولید بسیار مورد اهمیت است ادامه داد: از جمله اولویت‌های تحقق شعار امسال ماموریت‌گرایی جهادی و تلاش هوشمندانه است و همه دستگاه‌ها باید برای خود اولویتی را در این مسیر تعیین کنند.

راضی جلالی با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت نخبه‌ها در این مسیر استفاده کرد افزود: تحقق این شعار یک‌تکلیف است و متاسفانه یکی از مشکلات عمده در مسیر سرمایه‌گذاری استان ناهماهنگی بین دستگاه‌های مختلف است، باید این ناهماهنگی‌ها به حداقل برسد تا برای تحقق شعار سال گام‌های موثری برداشته شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان اولویت بعدی را رفع موانع توسعه اقتصادی استان نام برد و اظهار کرد: در مواردی اعتماد مردم برای سرمایه‌گذاری از بین رفته که باید این اعتماد با تلاش مدیران دستگاه‌ها برگردانده شود.

وی مشکل بعدی در مسیر سرمایه‌گذاری را لزوم دریافت ۳۲ استعلام دانست و گفت: طبق دستور معاون اول رییس جمهور استعلامات برای سرمایه گذاری باید در مدت ۱۵ روز ارائه شود.

راضی جلالی ادامه داد: برای استفاده از روش‌های هوشمند به منظور اجرای شعار سال باید از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه‌های استان استفاده کرد.

وی تاکید کرد: هر دستگاه باید سه برنامه اولویت‌دار و موثر برای تحقق شعار امسال اعلام‌کند تا با جمع‌بندی این برنامه‌ها نقشه‌راه خوزستان در این خصوص تهیه شود.

دیگر خبرها

  • تحقق شعار سال و اجرای منویات مقام معظم رهبری، با حمایت از سرمایه‌گذاران امکان پذیر است
  • تحقق شعار سال با اجرای برنامه های اولویت‌دار دستگاهها در خوزستان
  • اشتغال و امید آفرینی با احیای واحدهای راکد
  • تعیین مسئول ویژه برای پیگیری و حل مشکلات واحدهای تولیدی اردبیل
  • پرداخت ۳۱ میلیارد ریال تسهیلات حمایتی به طرح‌های ملی جوانان در استان اردبیل
  • افزایش ۱۰۰ درصدی ظرفیت پست شهرک صنعتی صومعه سرا
  • تولید، تنها راهبرد حل مسائل جامعه
  • تسریع در روند اجرای پروژه‌های مسکونی با مشارکت مردمی امکان پذیر می‌شود
  • تعیین مسئول ویژه پیگیری و حل مشکلات واحدهای تولیدی در استان اردبیل ضرورت دارد
  • «تولید» تنها راهبرد مهم در حل مسائل جامعه است