Web Analytics Made Easy - Statcounter

کره جنوبی به نقل از منابع نظامی خود از پیوستن یک زیر دریایی اتمی جدید کره شمالی به نیروی دریایی این کشور در روزهای آتی خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، خبرگزاری رسمی کره جنوبی به نقل از منابع نظامی، اطلاعاتی خود از حضور قریب الوقوع یک زیردریایی اتمی کره شمالی در خدمت نیروهای مسلح این کشور خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته خبرگزاری «یونهاپ» به نقل از منابع اطلاعاتی و نظامی کره جنوبی  از رصد فعالیتهای کره شمالی در زمینه به آب انداختن یک زیردریایی اتمی که نخستین بار در جولای (خرداد) 2019 رونمایی شده بود، خبر داد.

بنابر ادعای کره جنوبی، این زیردریایی 3 هزار تن وزن دارد و قادر به حمل سه موشک بالستیک است. این زیر دریایی در یک پایگاه دریایی در شرق کره شمالی در دست ساخت و تجهیز قرار دارد. یک مقام نظامی سئول در این باره گفت: «به نظر این زیر دریایی آماده استقرار است. ما از نزدیک فعالیتهای آنها را زیر نظر داریم.»

گفته میشود حضور رهبر کره شمالی در نشست روز یکشنبه کمیسیون نظامی این کشور مهیا شدن برای اعلام استقرار این زیردریایی بوده است.

سئول نگران این است که این زیردریایی در ادامه روند مذاکرات احتمالی بین پیونگ یانگ و واشنگتن در آینده تاثیر گذار باشد.

این در حالی است که سفیر روسیه در کره شمالی چندی قبل از قطع مذاکرات پیونگ یانگ و واشنگتن تا انتخاب رئیس جمهور جدید آمریکا در پاییز سال جاری خبر داد. «آلکساندر ماتسگورا» سفیر روسیه در کره شمالی در مصاحبه با خبرگزاری «اینترفکس» گفت که این مذاکرات تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا در نوامبر (آبان) متوقف می‌شود.

 وی در این زمینه گفت: «در مورد گفت وگو با واشنگتن به نظر می‌رسد فعلا بی‌فایده است و دست‌کم تا پس از انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده به تعویق افتاده است. آنها (مقامات پیونگ یانگ) باید ببینند که چه اتفاقی می‌افتد.» (جزئیات بیشتر)

 

انتهای پیام/

 

منبع: فارس

کلیدواژه: کره شمالی کره جنوبی سئول زیردریایی کره شمالی دریایی اتمی کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۷۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه عملیاتی شرکت مترو تهران برای خط ۷

به گزارش خبرگزاری مهر، با بهره‌برداری از ایستگاه ورزشگاه تختی در منتهی‌الیه جنوب شرقی خط ۷ نه تنها بیست و دومین ایستگاه خط مذکور در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت بلکه حدود ۲ کیلومتر مسیر ریلی نیز به طول شبکه مترو پایتخت افزوده می‌شود. همان‌طور که پیش‌تر هم عنوان شده است، تکمیل ایستگاه ورزشگاه تختی در صورت تأمین ناوگان حمل و نقلی مورد نیاز، می‌تواند سر فاصله حرکتی قطارهای خط ۷ را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

اما فارغ از ایستگاه ورزشگاه تختی که آخرین ایستگاه از بدنه اصلی خط ۷ به حساب می‌آید، برنامه عملیاتی شرکت مترو تهران برای این خط به موارد بیشتری مربوط می‌شود؛ غیر از رفع نواقص و نصب پله برقی در ورودی پارک رفتگر (ایستگاه تربیت مدرس)، ورودی مستقل ایستگاه توحید به همراه سالن بلیت فروشی آن نیز امسال امکان تکمیل دارد. به این موارد باید تلاش برای بهره‌برداری از ۶ ورودی دیگر را اضافه کرد؛ ساخت و تجهیز ورودی جنوبی ایستگاه آهنگ، ورودی جنوبی ایستگاه چهل‌تن دولاب، ورودی جنوبی ایستگاه هلال احمر، ورودی غربی ایستگاه شهدای هفدهم شهریور، ورودی شمال غربی ایستگاه میدان کتاب و ورودی شرقی میدان صنعت، از جمله دیگر پروژه‌های خط ۷ در سال ۱۴۰۳ به شمار می‌آیند. از طرفی با جمع‌آوری کارگاه مترو، امکان بازگشایی بلوار پاک نژاد و میدان کتاب در ماه‌های باقی‌مانده از سال جاری وجود دارد.

اما یکی از مهم‌ترین مأموریت‌های خط ۷ در این دوره مدیریت شهری، احداث حدود ۵ کیلومتر تونل و ۲ ایستگاه در پروژه توسعه شمال غربی خط مذکور است که عملیات اجرایی آن از اسفند ماه سال گذشته آغاز شد؛ پروژه‌ای که در صورت تأمین به موقع منابع مالی لازم، حتی احتمال انجام تست سرد آن تا اوایل نیمه دوم سال ۱۴۰۴ وجود دارد و این یک خبر مسرت بخش برای اهالی غرب پایتخت و خصوصاً دانشجویانی است که محل تحصیل آنها در حوالی پونک و حصارک واقع شده است.

کد خبر 6085201

دیگر خبرها

  • سند توسعه خراسان شمالی برای ۵۰۰ روستا عملیاتی شد
  • گروسی: ایران باید بیشتر با آژانس همکاری کند/ قصد دارم به زودی به ایران بروم
  • گروسی: حمله به تاسیسات هسته‌ای قدغن است/به‌زودی راهی تهران می‌شوم
  • گروسی: به زودی به ایران سفر می‌کنم
  • کره شمالی رزمایش شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای برگزار کرد
  • زمایش شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای در کره شمالی
  • آغاز رزمایش دریایی آمریکا-فیلیپین با حضور ۱۷ هزار نیروی نظامی
  • برنامه عملیاتی شرکت مترو تهران برای خط ۷
  • پلتفرم جامع خدمات به‌زودی راه‌اندازی می‌شود!
  • وام ۲.۱ میلیارد دلاری کره جنوبی به اوکراین