Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی وزیریان؛ هنرمند نقاش و طراح گرافیک که همزمان با روز قدس در جوار بارگاه قدس امام رضا(ع) اثر هنری خلق کرده است، می‌گوید که  اگر موضوع کار معنوی باشد، خروجی آن حال و هوای دیگری خواهد داشت. ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۶ فرهنگی موسیقی و تجسمی نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، علی وزیریان هنرمند نقاش و طراح گرافیک درباره علت انتخاب طرحی از مسجد بیت‌المقدس برای خلق تابلوی نقاشی‌اش در آئین «بر آستان قدس» گفت: هنرمند وقتی هنرمند در فضایی مثل حرم مطهر امام رضا(ع) قرار می‌گیرد، معادلات ذهنی و ایده‌هایش تغییر می‌کند؛ اتفاقی که تقریباً برای اکثر طراحان و هنرمندانی که به حرم امام رضا(ع) آمده‌اند و در این برنامه شرکت کرده‌اند، افتاد نیز مشابه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طرح و اسکیسی که قبل از روز قدس روی کارم زدم، در ادامه کاملاً تغییر کرد؛ چراکه حال و هوای فضایی که در آن قرار داشتیم، بر روند کارمان بسیار موثر بود؛ یعنی اگر این ورکشاپ‌ها در آتلیه برگزار می‌شد، در مقایسه با چنین مکانی نتیجه‌ کار به‌کلی متفاوت بود؛  اگر موضوع کار مذهبی و معنوی باشد، خروجی آن نیز حس و حال دیگری خواهد داشت.

این هنرمند درباره تاثیر فعالیت‌های هنری در رساندن پیام‌هایی مانند پیام روز قدس، بیان کرد: ما بارها شنیده‌ایم که درباره‌ شب قدر می‌گویند شبی است که باید آن را زنده نگه داشت؛ یعنی اصل اول برای شب قدر این است که بیدار باشیم و اعمالی نظیر ذکر گفتن و خواندن ادعیه در مرحله بعد قرار دارد‌؛ در مورد روز قدس هم همین است. اهمیت این روز برای ما که در حرم مطهر امام رضا(ع) آن را سپری کردیم، این است که در درجه اول، آن را زنده نگه داریم. حال در مورد شب قدر، بعد از احیا و شب‌زنده‌داری، به اذکار و ادعیه می‌رسیم و در مورد روز قدس نیز به خلق آثار هنری رسیدیم.

وی تصریح کرد: نیاز بود هریک از ما درک کنیم که چقدر می‌توان به این اصل نزدیک شد و این زنده نگه داشتن و پاسداشت را به بهترین نحو به سرانجام رساند؛ همه ما سعی کردیم همین هدف را دنبال کنیم؛ احیاء و توجه به شعاری که حضرت امام خمینی(ره) برای این روز بیان کرده‌اند اهمیت داشت؛ اینکه اصل نخست، حضورمان برای خلق هنر برای پاسداشت مبارزات مردم مظلوم فلسطین باشد.

آئین «بر آستان قدس» همزمان با روز جهانی قدس به همت مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری و سپهر سوره هنر با حضور جمعی از هنرمندان رشته‌های مختلف عرصه هنرهای تجسمی و خلق آثار هنری توسط آنها در صحن قدس حرم مطهر امام رضا (ع) برگزار شد.

تولیدات هنرمندان درباره قدس نباید منحصر در یک روز شود/ لزوم ایجاد شبکه هنرمندان در بستر جبهه مقاومت

انتهای پیام/

R1527/P/S4,40,37/CT3 واژه های کاربردی مرتبط بیت المقدس آستان قدس رضوی گرافیک نقاشی هنرهای تجسمی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بیت المقدس آستان قدس رضوی گرافیک نقاشی هنرهای تجسمی بیت المقدس آستان قدس رضوی گرافیک نقاشی هنرهای تجسمی حرم مطهر امام رضا امام رضا ع روز قدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۷۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست هماهنگی برنامه‌های دهه کرامت با حضور مسوولان ملی برگزار شد

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست صمیمی جمعی از مدیران ملی و استانی با محوریت شکرانه خدمات ماه رمضان و نوروز و همچنین بررسی برنامه‌های دهه کرامت در حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد.

پیمان جبلی رییس سازمان صدا و سیما، محسن برمهانی معاون سیمای رسانه ملی، محمدحسین کشکولی دبیر شورای معارف سیما، علیرضا زاکانی شهردار تهران، سید مرتضی سقائیان‌نژاد شهردار قم، سردار محمد رضا موحد فرمانده سپاه امام علی بن ابیطالب (ع)، علیرضا رحیمی مدیرکل آموزش و پرورش استان قم و حجت‌الاسلام والمسلمین محمد لطفی‌نیاسر مدیرکل صدا و سیمای قم و جمعی از مدیران دیگر از جمله حاضران در این نشست بودند.

در این نشست ضمن تبادل تجربه‌های موفق از برنامه‌های تبلیغی، ترویجی و رسانه‌ای ایام نوروز و ماه رمضان، بر تقویت اقدامات ویژه در حوزه رسانه و تجهیز زیرساخت‌های رسانه‌ای حرم مطهر تاکید شد و مسئولان حاضر آمادگی خود را برای حمایت از برنامه‌های گوناگون حرم مطهر اعلام کردند.

برگزاری جشن‌های دهه کرامت، گرامیداشت سالروز میلاد حضرت معصومه (س) و روز دختر به صورت سراسری در کشور و به صورت متمرکز در قم از جمله مباحث مطرح شده در این جلسه بوده است.

در این جلسه حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد مشرف معاون فرهنگی آستان مقدس کریمه اهل‌بیت (س) از طرف تولیت و دیگر خدام این آستان مقدس، از همراهی دستگاه‌ها و نهادهای مختلف در راستای برگزاری مراسم نوروز و رمضان تقدیر کردند.

کد خبر 6086018

دیگر خبرها

  • ساخت مستند تصویری شبیه‌سازی حرم مطهر امام حسین (ع) در شیراز
  • فیلم| ظهر بارانی در حرم مطهر امام رضا (ع)
  • «آرامش در سکوت» هنرمند ناشنوا برپا می‌شود
  • ترمیم حرم‌ مطهر ائمه تعظیم شعائر اسلامی است
  • حمله موشکی ایران معادلات آمریکا و غرب را تغییر داد
  • نشست تخصصی «اقلیم، طبیعت و بیان هنری» برگزار می‌شود
  • عملیات وعده صادق تمام معادلات دنیا را تغییر داد
  • ببینید | حضور نجم الدین شریعتی در چایخانه حضرت در حرم مطهر رضوی
  • مراسم صبحگاه یگان حفاظت حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد
  • نشست هماهنگی برنامه‌های دهه کرامت با حضور مسوولان ملی برگزار شد