Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی که تعطیلات تابستانی نزدیک است مقامات اروپایی تلاش می‌کنند با لغو هشدارهای سفر و گشایش مرزهای خود بر روی توریست‌ها به صنعت توریسم این اتحادیه جان تازه‌ای ببخشند. ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۸ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، کرونا در اروپا همچنان تیتر بسیاری رسانه های اروپایی بوده و همواره بر عواقب سیاسی، اجتماعی و اقتصادی آن افزوده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درخواست اسپانیا برای قواعد واحد اروپایی برای بازگشایی مرزها

جدیدترین اخبار کرونایی در اتحادیه اروپا حاکی از آن است که اسپانیا خواستار قواعد واحد اروپایی برای بازگشایی مرزها شده است. وزیر امور خارجه اسپانیا اعلام کرده است که آزادی سفر در منطقه شنگن باید دوباره اجرایی شود.

وی در گفتگو با یک رسانه غربی تاکید کرد که ما باید با شرکای اروپایی خود قواعد مشخصی را تنظیم کنیم که به ما اجازه دهد آزادی تردد در مناطق اروپایی را دوباره ایجاد کنیم.

آلمان هشدارهای سفر برای 31 کشور اروپایی را لغو می‌کند

دولت آلمان هم تصمیم گرفته هشدارهای سفر کرونایی برای 31 کشور اروپایی را لغو کند. بر اساس تصمیمات اتخاذ شده این تصمیم دولت آلمان در صورت روند خوب شیوع کرونا از 15 ژوئن اجرایی خواهد شد.

درخواست مشترک آلمان و فرانسه برای گشایش مرزها در منطقه شنگن

روسای پارلمان آلمان و فرانسه هم در درخواست مشترکی خواستار پایان سریع کنترل های مرزی در منطقه شنگن و مدرنیزه کردن اقتصاد اروپا با توجه به عواقب شیوع کرونا شدند.

رئیس پارلمان آلمان تاکید کرد: ما باید همه اقدامات لازم برای زنده شدن دوباره اقتصاد را انجام دهیم.

در این بیانیه مشترک آمده است که برای بهبود اوضاع اقتصادی اروپا حالا به یک مسیر سیاسی درست نیاز است. اولین قدم در این مسیر باید این باشد که آزادی تردد در منطقه شنگن در صورتی که شرایط آن موجود باشد بلافاصله دوباره ایجاد شود.

انجمن های اقتصادی المان هم از عرصه سیاسی کاهش مالیات ها برای شرکت ها را درخواست کرده‌اند.

کاهش مراجعات آلمانی‌ها به پزشکان متخصص در دوران کرونا

بر اساس یک بررسی شمار مراجعات به پزشکان متخصص در آلمان در دوران اوج کرونا یعنی اواسط ماه مارس و اوایل ماه می شدیدا کاهش پیدا کرده است.

اپوزیسیون آلمان خواستار بازنگری آلمان در بودجه بالای تسلیحاتی شدند

با توجه به هزینه های بالای بحران کرونا احزاب چپ و سبز آلمان خواستار بازنگری آلمان در بودجه بالای در نظر گرفته شده برای پروژه های تسلیحاتی شدند.

رئیس فراکسیون حزب چپ آلمان درخواست کرده است که تمام بودجه دفاعی دولت آلمان و هر گونه پروژه تسلیحاتی مورد بازنگری قرار گیرد.

وی در این باره گفته است: دشمن ما یک ویروس است  و هیچ کشوری روی کره زمین خود را برای جنگ با آلمان آماده نمی کند.

به نوشته روزنامه زوددویچه سایتونگ دولت آلمان برای پروژه های تسلیحاتی سال های آینده بودجه 137 میلیارد یورویی را در نظر گرفته است.

انگلیس کاهش محدودیت‌های کرونایی را در دستور کار قرار می‌دهد

انگلیس هم اعلام کرده که در ماه ژوئن بسیاری کسب و کارها در این کشور می توانند دوباره آغاز به کار کنند. این خبر را بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس اعلام کرده است. انگلیس در حال حاضر کشوری با بیشترین قربانی کرونا در اتحادیه اروپا است.

افزایش آسیب‌های روانی در فرانسه پس از شیوع کروناتلفات کرونا در بریتانیا به بیش از 47 هزار نفر رسیدکرونا چگونه حال و آینده جهان را تحت تأثیر قرار می‌دهد؟1-| وقتی یک ویروس کوچک قدرتهای بزرگ را به زانو درآوردشمار مبتلایان به کرونا در روسیه به بیش از 362 هزار نفر رسید

از 4 ژوئن هم اعتراضات در برلین موقتا بدون محدودیت در شمار شرکت کنندگان برگزار می شود.

نخست وزیر ایالت بایرن آلمان هم تمدید محدودیتهای ارتباطی به دلیل بحران کرونا تا ماه جولای را درست ارزیابی کرده و گفت: تا زمانی که هیچ داروو واکسنی برای ویروس کرونا یافت نشده است ما با کاهش تدریجی محدودیت ها انگار که داریم روی یک یخ نازک حرکت می کنیم.

 لفو قوانین قرنطینه برای توریست‌های خارجی در اسپانیا

اسپانیا هم می خواهد قواعد قرنطینه برای توریست های خارجی را از اوایل جولای لغو کند. این خبر را دولت اسپانیا شب گذشته اعلام کرد. برای مقابله با شیوع کرونا در حال حاضر قاعده قرنطینه دو هفته ای برای همه شهروندان اسپانیایی و دیگر اتباع خارجی که به این کشور وارد می شوند اعتبار دارد.

نخست وزیر اسپانیا هم اعلام کرده بود که از ماه جولای دوباره توریست های خارجی اجازه دارند به این کشور سفر کنند.

صنعت توریسم یک بخش اقتصادی مهم در اسپانیا است و در دوران محدودیت های کرونایی به شدت آسیب دیده است.

تلاش ماکرون برای نجات صنعت خودرو

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه هم افزایش گسترده کمک ها برای صنعت خودرو که در دوران کرونا آسیب سختی دیده است را درخواست کرده است. وی روز سه شنبه در پیامی توئیتری نوشت: بحران سلامت به تولید کنندگان خودروی فرانسوی به صورت انبوه و بی رحمانه آسیب زده است.

وی البته اعلام کرد که برای بخش های دیگری از صنعت هم کمک های دولتی در نظر گرفته شده است.

دو پروژه تحقیقاتی واکسن کرونا در آلمان در آستانه ورود به مرحله آزمایش بالینی

رئیس انستیتو "پاول ارلیش" آلمان هم از دو پروژه تحقیقاتی واکسن کرونا در آلمان سخن گفته که به مرحله آزمایش بالینی نزدیک می شوند.

وزیر امور خارجه ایتالیا هم خود را برای یک شروع مشترک توریسم اروپایی در اواسط ژوئن آماده کرده و اظهار داشت که ما در این راستا کار می کنیم که در 15 ژوئن (26 خرداد ماه) بتوانیم مشترکا این کار را شروع کنیم.

ایتالیا می خواهد از سوم ژوئن (14 خرداد ماه) مرزهای خود را برای توریست ها باز کند.

اختلاف بین دولت و ایالات آلمان درباره روند کاهش تدریجی محدودیت‌ها

رسانه های آلمانی از اختلاف نظر بین مرکل و ایالات آلمان درباره روند کاهش تدریجی محدودیت های ضد کرونایی خبر می دهند.

کرونا همچنان در اروپا قربانی می‌گیرد

نتایج جدیدتین آمارها نشان می دهد که تا به حال 282480 نفر در اسپانیا به کرونا مبتلا شده و 26837 نفر هم در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

در انگلیس هم بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال 261184 نفر به کرونا مبتلا شده و 36914 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

ایتالیا هم به شدت تحت تاثیر بحران کرونا قرار داشته و تا به حال 230158 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و 32877 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

در فرانسه هم تا به حال 182942 نفر به کرونا مبتلا شده و 28432 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

آمارهای رسمی نشان می دهد که در آلمان هم تا به حال 180808 نفر به کرونا مبتلا شده و 8432 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

تئاترها، سینماها و شرکت ها هم از 15 ژوئن در ایالت بایرن دوباره بازگشایی می شوند.

ترس آلمانی‌ها از بدتر شدن اوضاع اقتصادی

نتیجه یک نظر سنجی موسسه آلنزباخ آلمان هم نشان می دهد که در حالی که ترس آلمانی ها درباره ابتلا به ویروس کرونا کاهش پیدا کرده اما تقریبا نیمی از شهروندان آلمانی بدتر شدن اوضاع اقتصادی خود را انتظار دارند.

داسکو مارکوویچ نخست وزیر مونته نگرو دوشنبه اعلام کرده است که این کشور نخستین کشور اروپایی است که از ویروس کرونا به طور کامل رهایی پیدا کرده است.

بر اساس این گزارش، نخستین مورد ابتلا به ویروس کرونا در مونته نگرو 69 روز قبل گزارش شده بود. در مجموع 324 مورد ابتلا به این ویروس در مونته نگرو تایید شده و 9 نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/

R31356/P/S8,89/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اروپا ویروس کرونای جدید ویروس کرونا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اروپا ویروس کرونای جدید ویروس کرونا اروپا ویروس کرونای جدید ویروس کرونا کرونا مبتلا شده اوضاع اقتصادی منطقه شنگن ویروس کرونا دولت آلمان اعلام کرده شیوع کرونا محدودیت ها آلمانی ها توریست ها نخست وزیر تا به حال آلمان هم بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۷۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر دفاع آلمان: اروپا باید برای حمله احتمالی روسیه آماده شود

وزیر دفاع آلمان روز دوشنبه هشدار داد کشورهای اروپایی باید برای حمله احتمالی روسیه آماده شوند.

به گزارش ایسنا، «بوریس پیستوریوس» وزیر دفاع آلمان در جریان سفر به لهستان اعلام کرد: ما برای تمام تهدیداتی که در سال‌های آینده با آن مواجه خواهیم شد، آماده می‌شویم.

به نقل از آناتولی، وی با اشاره به جنگ اوکراین و روسیه عنوان کرد: هیچکس واقعا نمی‌داند که آیا روسیه به یک کشور اروپایی حمله خواهد کرد و اینکه مشخص نیست زمان آن چه موقع باشد. اما چیزی که ما واقعا مشاهده می‌کنیم این است که آنها قادر و مایل به حمله به اوکراین هستند و این کار را بیش از دو سال است که انجام داده‌اند.

پیستوریوس افزود: بنابراین آنچه که همه ما به عنوان متحدان اروپا باید با هم یاد بگیریم این است که برای هر تهدیدی آماده شویم، به‌ویژه تهدیدی که ممکن است در هر سال با روسیه پوتین رخ دهد. این وظیفه‌ای است که باید انجام دهیم و بر روی آن کار می‌کنیم.

طی گزارشی، سرویس‌های اطلاعاتی آلمان هشدار دادند ارتش روسیه برای تشدید احتمالی درگیری با غرب آماده می‌شود و دیگر نمی‌توان گفت که روسیه به کشورهای بالتیک یا فنلاند و ناتو حمله نمی‌کند.

این گزارش‌ها و هشدارها در شرایطی منتشر می‌شود که مسکو بارها تاکید کرده که چنین قصدی ندارد. به گفته کرملین، جنگ اوکراین هم بسیار پیشتر از فوریه ۲۰۲۲ و با تمایلات کی‌یف برای پیوستن به ناتو و سرکوب‌های خشونت‌بار آن در مناطق شرقی آغاز شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افزایش محبوبیت حزب شولتس پس از رد درخواست اوکراین
  • وزیر دفاع آلمان: اروپا باید برای حمله احتمالی روسیه آماده شود
  • کاهش ۱۰ درصدی تولید گاز‌های گلخانه‌ای در آلمان
  • بی‌اعتمادی فزاینده آلمانی‌ها به نیروهای مسلح کشورشان
  • خشم کشورهای اروپایی از سیاست‌های اقتصادی آلمان
  • اوضاع عجیب فوق‌ستاره فوتبال ایران در اروپا!
  • اکثر شهروندان آلمانی هیچ نقطه قوتی در دولت ائتلافی نمی‌بینند
  • لیگ برتر سهمیه تیم‌های آلمانی را تهدید می‌کند
  • آلمان با این پیراهن قهرمان اروپا می‌شود!
  • آلمان دانش آموزان را برای جنگ آماده می‌کند