Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-29@01:49:14 GMT

اطلس طبیعت‌گردی قزوین تهیه می‌شود

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۷۷۹۳۹

اطلس طبیعت‌گردی قزوین تهیه می‌شود

ایسنا/قزوین مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین از تهیه و تدوین اطلس طبیعت‌گردی قزوین به‌منظور ساماندهی فعالیت‌های طبیعت‌گردی استان خبر داد.

علیرضا خزائلی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین با اعلام این خبر گفت: طبیعت‌گردی یکی از گرایش‌های پرطرفدار حوزه گردشگری به‌ویژه در سال‌های اخیر است که با توجه به وجود جاذبه‌های بکر و منحصربه‌فرد طبیعی در استان از یک‌سو و لزوم آموزش حفاظت از محیط‌زیست به‌عنوان یکی از عوامل مهم توسعه پایدار گردشگری از سوی دیگر، تهیه و تدوین اطلس طبیعت‌گردی با بررسی و شناسایی کارشناسانه فرصت‌های ویژه این حوزه در سطح استان در دستور کار قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خزائلی اظهار کرد: این پروژه با رویکرد ساماندهی فعالیت‌های طبیعت‌گردی استان در دست تهیه است و معرفی جاذبه‌های بکر طبیعی و مسیرهای تازه گردشگری به تورهای طبیعت‌گردی، تهیه نقشه راه‌های گردشگری و طبیعت‌گردی و ایجاد امکانات رفاهی و تفریحی در مسیرهای گردشگری در آن دیده شده که به‌صورت نرم‌افزار در اختیار گردشگران قرار خواهد گرفت.

او تصریح کرد: توسعه و رونق طبیعت‌گردی از عوامل اصلی رونق اقامتگاه‌های بومگردی، معرفی و فروش صنایع‌دستی بومی مناطق روستایی و رونق اقتصادی در روستاهای دارای پتانسیل به شمار می‌رود که امیدواریم با همراهی جوامع محلی بتوانیم زمینه رضایتمندی تورهای گردشگری و سفرهای انفرادی به این مناطق را فراهم آورده و شاهد رشد و رونق این حوزه مهم گردشگری باشیم.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین یادآور شد: خوشبختانه برخورداری استان از جاذبه‌های بکر طبیعی و تنوع اقلیمی و آب و هوایی، شرایط مناسبی را برای توسعه گردشگری طبیعت فراهم کرده و باید در کنار گردشگری فرهنگی و تاریخی از این ظرفیت برای توسعه پایدار گردشگری استان استفاده کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری طبیعت گردی بوم گردی میراث فرهنگی طبیعت گردی صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۷۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعرفه برق تأسیسات گردشگری تعیین شد

معاون نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری با اشاره به پیگیری «تعرفه خاص و ویژه گردشگری» در دولت، از تعیین تعرفه برق تأسیسات گردشگری بر اساس پایین‌ترین سطح بخش صنعت خبر داد.

اسماعیل برات به ایسنا گفت: با پیگیری‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، نرخ برق تأسیسات گردشگری و دفاتر خدمات مسافرتی دارای پروانه بهره‌برداری از این وزارتخانه، در تمام فصول به میزان ۱۳۲ تومان به ازای هر کیلووات ساعت تعیین شد، که این نرخ در میان تعرفه‌های بخش صنعت، پایین‌ترین نرخ به شمار می‌آید.  

معاون نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار کرد: یکی از ابزارهای حمایتی برای توسعه گردشگری در کشور، بهره‌مندی فعالان این صنعت از تسهیلات و تعرفه‌های انرژی است و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی با در نظر گرفتن توجیه اقتصادی نسبت به سرمایه‌گذاری در صنایع مختلف اقدام می‌کنند و یکی از ملزومات و مؤلفه‌های اصلی تشویق سرمایه‌گذاران و حمایت از فعالان صنعت گردشگری، وجود مشوق‌های قانونی در زمینه انرژی است.

او با اشاره به ضرورت تعیین تعرفه خاص گردشگری، افزود: وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در چارچوب ماده ۹ آئین‌نامه جز ۲ و ۳ موضوع تصویب‌نامه شماره ۱۷۲۵۳۱ هیأت وزیران، جلسات متعددی را با وزارت نیرو، نفت، شرکت آبفا، توانیر و شرکت ملی گاز ایران برگزار کرده و درصدد است تا تعرفه خاص ویژه صنعت گردشگری تصویب شود. خوشبختانه وزیر گردشگری این موضوع را از طریق وزارت نفت و نیرو، مورد پیگیری قرار داده و پس از آن، مکاتبات، جلسات و گفت‌وگوهای متعددی با مسؤولان در سطوح مختلف انجام شده است تا با رویکرد حمایت از تأسیسات گردشگری، «تعرفه خاص و ویژه گردشگری» در زمینه انرژی تهیه شود.  

برات درباره اهمیت تصویب «تعرفه خاص» نیز گفت: فارغ از اینکه نرخ نهایی تعرفه چه عددی خواهد بود، فی‌نفسه تعیین «تعرفه خاص گردشگری» گامی مهم و نقطه عطفی در حمایت دولت از هتل‌ها و تأسیسات گردشگری محسوب می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فروش ۲۰ میلیارد ریالی صنایع دستی از کارگاه‌گردی در مازندران
  • کارگاه‌گردی در مازندران ۲۰ میلیارد ریال صنایع دستی فروخت
  • رونق گردشگری مذهبی همدان در بهار قرآن و طبیعت
  • تعرفه برق تأسیسات گردشگری تعیین شد
  • تو‌رهای بافت‌گردی شیراز رونق گرفت
  • بیش از ۵ هزار مسافر از تورهای بافت‌گردی شیراز استقبال کردند
  • پیشگیری از مسمومیت با قارچ‌های خودرو و سمی در طبیعت‌گردی‌های نوروزی
  • استقبال بیش از ۵ هزار مسافر نوروزی از تورهای بافت‌گردی شیراز
  • استقبال بیش از ۵ هزار مسافر نوروزی از تور‌های بافت گردی شیراز
  • رونق گردشگری مذهبی مازندران در بهار قرآن و طبیعت