Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرکز فرماندهی سازمان ملل امروز اعلام کرد که هم کره شمالی و هم کره جنوبی پس از شلیک‌های متقابلی که در ۳ مه (۱۴ اردیبهشت) انجام دادند، توافق آتش‌بسی را که در منطقه مرزی بین این دو کشور حکفرما بود، نقض کرده‌اند.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، یک تیم تحقیقاتی ویژه چندملیتی فرماندهی سازمان ملل به این نتیجه رسیده است که سربازان دو طرف کره شمالی و کره جنوبی این توافق را نقض کرده‌اند؛ توافقی که از سال‌های ۱۹۵۰- ۱۹۵۳ که جنگ کره نه با پیمان صلح، که با آتش‌بس به پایان رسید، حکمفرما بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندهی سازمان ملل که تحت فرماندهی یک ژنرال آمریکایی قرار دارد، امورات منطقه غیرنظامی مرزی بین دو کره را زیر نظر دارد که از لحاظ فنی عملاً در وضعیت جنگی قرار دارند.

فرماندهی سازمان ملل در بیانیه‌ای اعلام کرد که سربازان کره شمالی بر سر پست حفاظتی خود، چهار تیر مهمات ۱۴.۵ میلی‌متری را به سمت پاسگاه این فرماندهی در ضلع جنوبی خط علامت‌گذاری شده نظامی، که منطقه غیرنظامی مرزی را به دو بخش تقسیم می‌کند، شلیک کرده و از این طریق مرتکب تخلف شدند.

مقامات کره جنوبی و آمریکا گفته‌اند که باور دارند شلیک مهمات تصادفی بوده، اما فرماندهی سازمان ملل اعلام کرد که تحقیقات نتوانستند به طور قطعی مشخص کنند که آیا چهار شلیک انجام شده از روی عمد یا به اشتباه بوده است.

در بیانیه فرماندهی سازمان ملل آمده است که مقامات نظامی کره شمالی لیست سؤالات منابع تحقیقاتی را پذیرفته، اما به آن‌ها پاسخ رسمی نداده‌اند.

کره شمالی در مورد این حادثه اظهار نظری نکرده است.

فرماندهی سازمان ملل همچنین اذعان کرده است که سربازان کره جنوبی نیز پس از شلیک دو رگبار به سمت کره شمالی نیم ساعت بعد از شلیک آن‌ها، توافق آتش‌بس را نقض کرده‌اند.

وزیر دفاع کره جنوبی نسبت به این موضوع واکنشی نشان نداده است.

لینک کوتاه: asriran.com/0033zm

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: سازمان ملل کره شمالی کره جنوبی فرماندهی سازمان ملل کره جنوبی کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۸۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رعد و برق و رگبار باران در چند استان

سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: برای روز جاری رگبار باران و رعد و برق در ۱۱ استان پیش بینی می‌شود.

به گزارش مشرق، سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: امروز سه‌شنبه (۲۸ فروردین) در چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، کرمان، سیستان و بلوچستان، بوشهر، شرق و نیمه جنوبی اصفهان، یزد، خراسان جنوبی، شمال شرق خوزستان، ارتفاعات استان‌های تهران و مازندران و چهارشنبه (۲۹ فروردین) در خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، فارس، یزد، جنوب اصفهان، ارتفاعات استان‌های تهران و مازندران رگبار باران و رعد و برق پیش بینی می‌شود.

در این شرایط جوی احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان آب، احتمال تگرگ، وزش باد نسبتاً شدید، لغزندگی و کاهش دید به‌ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال خسارت به نهال و درختان آسیب پذیر وجود دارد بنابراین سازمان هواشناسی نسبت به احتیاط در سفرهای برون شهری، خودداری از توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، اتخاذ تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هر گونه عملیات کشاورزی توصیه می‌کند.

آسمان تهران امروز (۲۸ فروردین‌ماه) کمی ابری تا نیمه ابری، همراه با وزش باد با حداقل دمای ۱۵ و حداکثر دمای ۲۴ درجه سانتیگراد خواهد بود و طی چهارشنبه (۲۹ فروردین‌ماه) کمی ابری و با وزش باد با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

دیگر خبرها

  • تبادل توافق نامه احداث مجتمع رفاهی در محور راور - دیهوک
  • تلاش آمریکا و متحدانش برای ارزیابی تحریم‌ها علیه کره شمالی
  • رزمایش کره‌جنوبی در نزدیکی مرز کره‌شمالی
  • حمله موشکی حزب‌الله لبنان به پایگاه اشغالگران در الجلیل
  • ۶۳ درصد از اعتبارات جهاد کشاورزی خراسان شمالی جذب شده است
  • ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی جهادکشاورزی در کشور به مسکن اختصاص یافت
  • بازدید مقام آمریکایی از مرز بین دو کره و یک پیام برای چین و روسیه
  • جهش تولید در بخش کشاورزی استان اتفاق خواهد افتاد
  • هیمنه پوشالی اسرائیل با سیلی مقتدرانه ایران فرو ریخت
  • رعد و برق و رگبار باران در چند استان