Web Analytics Made Easy - Statcounter

یوسفعلی زاده با بیان اینکه ۶۶ عنوان از سوم خرداد تا پایان سال در چهل سالگی دفاع مقدس در خراسان رضوی برگزار می شود، گفت:۳۰۵ شهید گمنام تدفین شده در خراسان داریم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «سردار حسینعلی یوسفعلی زاده» امروز سه شنبه (۶ خرداد) در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس برگزار شد؛ بیان کرد: در چهلمین سالگرد دفاع مقدس از سوی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور و وزارت کشور برنامه هایی در قالب ۴۳ دستورالعمل ابلاغ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با بیان اینکه برنامه های اجرایی آن در قالب ۶۶ عنوان از سوم خرداد تا پایان سال اعلام شده است؛ افزود: مسئولیت ستاد استان با استاندار و دبیری آن با مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است و پیش‌بینی می شود بیش از ۱۰۰ هزار نفر در این برنامه‌ها شرکت کنند.

 

وی با اشاره به عدد 40 که در فرهنگ اسلامی و ایرانی ما جایگاه خاصی دارد؛ اظهار داشت: بیش از 40 سال است که ازانقلاب اسلامی ما می گذرذ ذر این چهل سال بسیاری تلاش کردند که این انقلاب را از بین ببرند اما اکنون خود نابود شده اند انند صدام که به دلیل خرده حسابهایی که با ایران داشت و به دلیل دیده شدن جنگ را به ایران تحمیل کرد.

 

یوسفعلی زاده تصریح کرد: دشمن در جنگ تحمیلی اهداف شومی را با درخواست اربابان منطقه‌ای صدام در نظر داشت و می‌خواست که این انقلاب نوپا در ابتدای راه در گلو خفه شود، اما به فضل الهی و رهبری عالمانه امام خمینی(ره) و حضور به‌ موقع نیروهای نظامی و بسیج مردمی در جبهه‌های حق علیه باطل ذره‌ای از این آب و خاک کاسته نشد.

 

وی با بیان اینکه ما همواره با دست‌های خالی به افتخارات بزرگ دست یافتیم و نمونه بارز آن ۸ سال دفاع مقدس است و جمهوری اسلامی ایران هیچگاه زیر بار ظلم و زور نمی‌رود؛ گفت: دشمنان پس از جنگ تحمیلی هم نقشه‌های شوم متعددی داشتند که به لطف الهی تمامی آنان نقش بر آب شده و نمونه آخر ارسال نفت به ونزوئلا بوده که در شرایط سخت تحریمی انجام شده و در این میان حسرت و عصبانیت آمریکایی‌ها را هم شاهد بودیم.

 

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی بیان کرد: دشمن می‌خواست که یک چراغ از انقلاب و جنگ روشن نباشد و امروز به چهل چراغ روشن رسیده‌ایم به لطف الهی نتوانستند کاری کنند و هرکجا که گستاخی‌ای کردند با پاسخ کوبنده‌تر مواجه شدند.

 

وی با بیان اینکه موفقیت‌های ایران برای دشمنان قابل تحمل نیست، اظهار داشت: همانگونه که ما به دنبال تعریف و تمجید هستیم دشمن به دنبال تخریب و تحریف است و به فرموده مقام معظم رهبری باید در لحظه مقابل شیطنت‌های دشمنان بایستیم و پاسخ کوبنده بدهیم.

 

یوسفعلی ‌زاده با اشاره به نقش پررنگ خراسان بزرگ در دوران جنگ تحمیلی، بیان کرد: در دوران دفاع مقدس ۵۰۰ هزار نفر اعم از بسیجی، نظامی، امدادی، درمانی، هلال احمر و ... از خراسان بزرگ در جنگ حضور داشتند که ۵۰ درصد آنان داوطلبانه در میدان نبرد با دشمن حاضر شدند و در کنار آن پشتوانه ۳.۵ میلیونی خانواده‌های آنان بود.

 

وی با بیان اینکه امروز هم دفاع مقدس در جریان است؛ به موضوع کرونا اشاره کرد و افزود:ملت ایران در سه ماه اخیر سنگ ‌تمام گذاشتند و با غیرت تمام در صحنه‌های مختلف مبارزه با کرونا حاضر شدند و نتیجه آن عملکرد موفق ایران به لحاظ مبتلا، درمان و فوتی بوده است.

 

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با اشاره به نوسازی مزار شهدا گفت: نوسازی مزار شهدا با بنیاد شهید، شهرداری‌ها و آرامستان‌ها بوده و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی متولی شهدای گمنام بوده است.

 

وی افزود: در سطح استان ۱۰۶ نقطه شهید گمنام تدفین شده داریم که ۵۴ نقطه نوسازی مزار آنها آماده شده و ۲۱ نقطه دیگر نیز در حال آماده‌سازی و ۳۱ مورد باقی‌مانده که ۲۱ مورد آن آغاز شده است که در بازه زمانی ۶ ماهه انجام می‌شود و ۱۰ مورد دیگر هم در حال پیگیری است که باید با مشارکت خیران‌نیک‌اندیش و مسئولان محلی انجام شود.

 

یوسفعلی زاده با بیان اینکه ساخت یادمان‌های شهدا با درخواست اهالی و ساکنان محل انجام می‌شود؛ افزود: ۳۰۵ شهید گمنام تدفین شده در خراسان رضوی داریم که ۷ نفر در دوران دفاع مقدس و ۲۹۸ شهید دیگر پس از جنگ تحمیلی دفن شده اند و تاکنون ۶ نفر در سطح استان از طریق آزمایش DNA شناسایی شدند که شامل شهیدان سیدعلی‌اکبر حسینی در درود، سعید حیدری سپاه امام‌رضا(ع)، ابوالفضل رفیعی در دانشگاه فردوسی، حسین زارع‌عاشق‌آبادی در گلبهار، حسینعلی ایزدی در رشتخوار و علی‌اصغر سمیعی در تایباد است.

 

وی با اشاره به پروژه باغ موزه گفت: باغ موزه در 5 فاز ساخته خواهد شد که فاز اول باغ موزه با 95 درصد پیشرفت آماده افتتاح است و برای این پروژه ۴۰ میلیارد اعتبار اختصاص داده شده که تاکنون ۱۵ میلیارد آن هزینه‌ شده؛ این پروژه پس از سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) افتتاح غیررسمی و در هفته دفاع مقدس افتتاح رسمی خواهد شد و فاز دوم آن نیز تا آذر ماه امسال افتتاح می‌شود.

 

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: در مناسبت‌های مختلف همچون هفته دفاع مقدس، دهه مبارک فجر و غیره اعلام کرده‌ایم که آماده هرنوع همکاری با سینماها جهت اکران فیلم‌های دفاع مقدس و دیگر موضوعاتی که شهدای والامقام نقش‌آفرینی کردند هستیم.

 

پایان پیام/648

منبع: شبستان

کلیدواژه: باغ موزه دفاع مقدس دفاع مقدس جنگ تحمیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۸۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی سفره کریمانه در مسجد جامع موزه انقلاب و دفاع مقدس

به گزارش خبرگزاری مهر، همزمان با شب میلاد دومین اختر آسمان امامت و ولایت حضرت امام حسن مجتبی (ع) مراسم ضیافت افطاری و اکرام ایتام در مسجد جامع خرمشهر موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

در این مراسم، حاضرین مهمان سفره اطعام کریمانه امام حسن مجتبی (ع) بودند و شب میلاد آن امام همام را جشن گرفتند.

اجرای برنامه‌هایی چون اجرای تئاتر و مداحی، سخنرانی از دیگر برنامه‌های این مراسم معنوی بودند.

کد خبر 6062711 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • برنامه موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برای شب‌های قدر
  • احیای شب‌های قدر در مسجد موزه انقلاب و دفاع مقدس برگزار می‌شود
  • احیای شب های قدر در مسجد موزه انقلاب و دفاع مقدس برگزار می‌شود
  • تشییع شهید جانباز ۷۰ درصد دوران هشت سال دفاع مقدس در مشهد
  • مراسم شب های قدر در باغ موزه دفاع مقدس برگزار می‌شود
  • برپایی سفره کریمانه در مسجد جامع موزه انقلاب و دفاع مقدس
  • جانباز ۷۰ درصد دفاع مقدس خراسان رضوی به شهدا پیوست
  • ۱۸۰ واحد مسکن ملی دماوند خرداد ماه تحویل متقاضیان می شود
  • ۱۸۰ واحد مسکن ملی دماوند خرداد تحویل متقاضیان می شود
  • برگزاری مرحله‌ دوم کنگره‌ شهدای استان مرکزی