Web Analytics Made Easy - Statcounter

آژانس پناهندگان سازمان ملل امروز سه شنبه اعلام کرد، فعالیت‌هایش در یمن با توجه به تداوم شیوع کروناویروس در این کشور جنگ‌زده نزدیک به وضعیت فروپاشی بالقوه قرار گرفته و تعداد هر چه بیشتری از خانواده‌های یمنی رو به گدایی، کار کودکان و ازدواج کودکان از روی فقر آورده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، حدود هشتاد درصد از مردم دچار سوتغذیه در یمن متکی به دریافت کمک‌های انسان دوستانه هستند و بحران فقر و گرسنگی در این کشور حتی قبل از آغاز شیوع کروناویروس یکی از بزرگترین بحران‌های انسانی جهان به شمار آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چارلی یاکسلی، سخنگوی کمیسیونر عالی پناهندگان سازمان ملل در یک گقتگوی اینترنتی گفت: ما در حال رسیدن به نقطه فروپاشی بالقوه برنامه‌هایمان هستیم و چنانچه به زودی بودجه بیشتری دریافت نکنیم بسیاری از برنامه‌های ما به ویژه برنامه‌های مربوط به کمک‌های مالی ما به یمنی‌های آواره شده مجبور به توقف خواهند بود.

او ادامه داد: ما شاهد این هستیم که تعداد هر چه بیشتری از خانواده‌های یمنی در حال رو آوردن به اقدامات زیانباری برای تطبیق پیدا کردن با شرایط نظیر گدایی، کار کودکان و مزدوج کردن کودکانشان هستند تا بتوانند زنده بمانند.

به گفته وی، آژانس پناهندگان سازمان ملل برنامه‌هایی برای اعطای کمک‌های نقدی به حدود یک میلیون یمنی دارد که در داخل کشورشان آواره شده‌اند و برای تهیه غذا، دارو و سرپناه به پول نیاز دارند.

همچنین دفتر هماهنگی امور انساندوستانه سازمان ملل نیز امروز اعلام کرد، حدود ۱۵ درصد از اعتبارات ضروری مربوط به برنامه ۳.۳۸ میلیارد دلاری موسوم به برنامه پاسخ انسانی به یمن ۲۰۲۰ را دریافت کرده و آمریکا بیشترین تامین کننده این اعتبارات بوده است.

الیزابت بیرس، سخنگوی برنامه جهانی غذا نیز در همین ملاقات اینترنتی اظهار کرد: وضعیت انسانی در یمن ممکن است با تداوم تهدید کروناویروس علیه جمعیتی که در اثر سالها جنگ در یمن تضعیف شده، از کنترل خارج شود. و همه گیری کروناویروس واردات مواد غذایی را تهدید کرده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جنگ یمن سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۸۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راز پوشیدن شماره 47 توسط فیل فودن فاش شد

به گزارش "ورزش سه"، فوتبالیست‌ها همگی با خصوصیات اخلاقی و خرافات خاصی به یاد آورده می‌شوند و یکی از مواردی که باعث می‌شود، نام های آنها به خاطر آورده شود، عدد حک شده بر پشت پیراهن آنها است.

در دوران کنونی فوتبال، فیل فودن ستاره 23 ساله انگلیسی منچسترسیتی که به تمام افتخارات ممکن در دوران باشگاهی رسیده، به تازگی از راز انتخاب عدد 47 برای پیراهنش افشاگری کرد. 

فودن در گفت‌وگو با دیلی میل درباره این انتخاب گفت: وقتی به‌عنوان یک جوان شروع به بازی می‌کنید، انتخاب زیادی برای شماره پیراهنتان ندارد. با این حال عدد 47 باز برای من خاص است چون من با پدربزرگم عاشق فوتبال شدم. زمانی که کودک بودم با او به ولز می‌رفتم تا فوتبال تماشا کنیم. متاسفانه او در سن 47 سالگی درگذشت و من او را از دست دادم. روزی که این شماره را در آکادمی منچسترسیتی انتخاب کردم، پدرم به من گفت که هیچ کاری به اندازه این اقدام او را خوشحال نخواهد کرد و این شماره را بسیار دوست دارم. من هرگز این پیراهن را عوض نمی‌کنم چون یک میراث است. عدد عجیبی است و احتمالا کسی هم در جهان فوتبال نخواهد این شماره را انتخاب کند.

دیگر خبرها

  • حمایت از لایحه جوانی جمعیت برنامه اصلی شهرداری قزوین
  • حماس درگذشت عالم برجسته یمنی را تسلیت گفت
  • مدیر بندر ایلات: هر ماه میلیون‌ها دلار خسارت می‌دهیم
  • سخت‌نگیر! بیا وسط
  • راز پوشیدن شماره 47 توسط فیل فودن فاش شد
  • زنان یمنی از ترس، استاد این کار شدند!
  • صیانت از همه کودکان وظیفه مرجع ملی حقوق کودک است
  • اقدامات شهرداری برای ارتقای سلامت تهرانی‌ها | از طرح استعدادیابی سالمندان تا ترویج ازدواج و فرزندآوری
  • نخستین جشنواره گندم، نان و شیرینی در کیش
  • بیمارستان های دولتی ملزم به درمان رایگان کودکان هستند