Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- ویروس کرونا در سطح هشدارآمیزی در کشور‌های آمریکای لاتین در حال انتشار است به گونه‌ای که طی روز‌های اخیر کشور‌هایی مانند برزیل شمار بالایی از ابتلا و مرگ بر اثر این ویروس گزارش داده اند. تاریخ انتشار: 16:43 - 06 خرداد 1399 - کد خبر: ۶۲۳۹۳۸

خبرگزاری میزان – طی هفته های اخیر شیوع ویروس کرونا در کشورهای آمریکای لاتین روندی صعودی به خود گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر شیوع ویروس کرونا در برزیل روندی به شدت صعودی به خود گرفته به گونه‌ای که این کشور پس از آمریکا دومین جایگاه را از نظر افراد مبتلا به خود اختصاص داده است.

۳۷۶ هزار و ۶۶۹ نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و ۲۳ هزار و ۵۲۲ نفر نیز بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‎اند.

علاوه بر این، برزیل برای نخستین بار تعداد مرگ و میر بیشتری نسبت به آمریکا طی یک شبانه روز به ثبت رسانده است.

«اکوادور» از دیگر کشور‌هایی است که طی روز‌های اخیر شمار بالایی از ابتلا و مرگ و میر کرونایی را گزارش داده است.

بر اساس آخرین آمار منتشر شده، ۳۷ هزار و ۳۵۵ نفر در اکوادور به ویروس کرونا مبتلا شده و ۳ هزار و ۲۰۳ نفر نیز بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست دادند.

بیشتر بخوانید: برزیل؛ کانون جدید کرونا در جهان

همزمان با شیوع ویروس کرونا در اکوادور، روز دوشنبه شمار زیادی از مردم این کشور در اعتراض به سیاست‌های اعمال شده برای مقابله با ویروس کرونا مانند کاهش بودجه و دستمزد‌ها، دست به تظاهرات زدند.

در شیلی ۷۳ هزار و ۹۹۷ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده و ۷۶۱ نفر نیز بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‎اند.

مکزیک شمار افراد مبتلا را ۷۱ هزار و ۱۰۵ نفر و قربانیان را ۷ هزار و ۶۳۳ نفر اعلام کرده است.

در همین حال گزارش‌ها نشان می‎دهد که شیوع ویروس کرونا و تعطیل شدن بخش عمده‌ای از صنعت گردشگری، موجب شده تا بزرگترین شرکت هواپیمایی آمریکای لاتین ورشکسته شود.

شرکت «لات ام» با انتشار بیانیه‌ای از اعلام ورشکستگی خود و گروه‌های همکار با این شرکت در کشور‌هایی مانند شیلی، پرو، کلمبیا، اکوادورو آمریکا خبر داده است.

 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کرونا حوادث بین الملل کرونا در آمریکای لاتین شیوع ویروس کرونا ویروس کرونا آمریکای لاتین بر اثر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۸۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس عبادی گفت: در شرایط کنونی، ۲۰۹ هزار کادر درمان اعم از پرستار، اتاق عمل، هوشبری، بهیار و کمک پرستار در مراکز درمانی وزارت بهداشت، بخش خصوصی، تأمین اجتماعی و نیروهای مسلح مشغول خدمت هستند.

وی افزود: ۲۱ هزار نفر از پرستاران که بخش عمده آنها در دوران کرونا نیروهای طرحی بودند، استخدام شده اند و در حال حاضر جذب پرستاران در مراکز درمانی در اولویت وزارت بهداشت بوده و تعداد محدودی از همکاران ما در مناطقی که مجوز استخدام در آنها وجود ندارد، برای جذب باقی مانده‌اند.

معاون پرستاری وزارت بهداشت همچنین از تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران خبر داد و گفت: این لایحه دارای ۳۱ ماده است که یک ماده آن به جذب پرستارانی که بحران‌هایی مانند کرونا و…، در خدمت نظام سلامت هستند، اختصاص دارد و امیدواریم با تصویب آن در مجلس بتوان اقدامات موثرتری برای این قشر زحمتکش برداریم.

عبادی با بیان اینکه کمبود نیروی پرستاری یک چالش عمومی جهانی است و کشور ما نیز از این موضوع مستثنی نیست، افزود: با افزایش پذیرش دانشجویان پرستاری در دانشگاه‌ها و تسهیلاتی که برای استخدام و تبدیل وضعیت آنها در حال انجام است، چنانچه قانونگذار از این بابت به نظام سلامت کمک کند، امیدوار خواهیم بود تا چند سال آتی مشکل کمبود پرستار در کشور کاهش یابد.

کد خبر 6088263 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • شاهکار مهندسان ایرانی در آسیا/ تعظیم سریلانکا به توان فنی ایران
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • آخرین وضعیت شیوع سرخک در کشور/ بیشترین آمار در ۴ استان
  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا
  • وضعیت شیوع بیماری‌های اورولوژی/ فشارخون و دیابت دو عامل نارسایی کلیه
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • وضعیت شیوع بیماری‌های اورولوژی/ علت نارسایی کلیه
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا