Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-25@05:00:42 GMT

کشف ۲۴ میلیون لیتر سوخت قاچاق در بوشهر

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۷۸۳۷۸

کشف ۲۴ میلیون لیتر سوخت قاچاق در بوشهر

فرمانده انتظامی استان از انهدام باند سوخت قاچاق و کشف بیش از ۲۴ میلیون لیتر گازوئیل قاچاق به ارزش یک هزار و ۲۳۰ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سردار خلیلی واعظی در گفتگو با  پایگاه خبری پلیس بیان داشت: در پی شکایت اداره بنادر و دریانوردی بوشهر در سال ۹۸ با موضوع جعل اسناد دولتی و استفاده از سند مجعول و ارجاع پرونده از طریق مراجع قضائی به پلیس آگاهی استان، این موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سردار واعظی عنوان داشت: مأموران دایره عملیات ویژه پلیس آگاهی استان، با چندین ماه اقدام پیچیده اطلاعاتی و با انجام یک سری تحقیقات تخصصی و کارشناسی، سرنخ‌های مهمی از یک باند سازمان یافته قاچاق سوخت به دست آوردند.

وی افزود: با توجه به احتمال سریالی بودن جعل و جرم سازمان یافته، پرونده برای رسیدگی به دایره عملیات ویژه پلیس آگاهی استان محول و یک تیم متشکل از کارآگاهان، کارشناسان خبره و ماموران مجرب تشکیل شد و با تحقیقات وسیع و گسترده و بهره گیری از بانک‌های اطلاعاتی مشخص و محرز گردید که افرادی با جعل پروانه سبز گمرکی با استفاده از سند مجعول اقدام به قاچاق سوخت می‌کردند.

فرمانده انتظامی استان تصریح کرد: این افراد به صورت هدفمند با سوء استفاده از خلاء قانونی، برای شناوری که قبلا هم برای آن پروانه سبز صادر کرده بودند، موفق به اخذ پروانه سبز گمرکی گردیده و با ارائه آن به اداره ثبت شناور‌های اداره بنادر و دریانوردی استان موفق به اخذ گواهی ثبت مجدد برای شناور شدند.

سردار واعظی با بیان اینکه مرتکبان با ارائه اسناد مجعول به شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی نسبت به اخذ سوخت مازاد اقدام و به صورت سازمان یافته قاچاق می‌کردند، گفت: پس از هماهنگی با مرجع قضائی و همکاری و تعامل اداره بنادر و دریانوردی، اداره قضائی گمرکات و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی استان بوشهر و استعلام صورت گرفته از گمرکات شهرستان‌های "گناوه و دیلم و دیر" محرز شد، ۹۸ پروانه سبز گمرکی شناور مورد جعل و دستکاری قرار گرفته است و هیچ کدام از شناور‌ها وجود خارجی و فیزیکی ندارند.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه ۷۳ نفر از مالکان گواهی ثبت‌ها احضار و از آنان در خصوص معرفی شناور خود تحقیق شد که اکثرآنان قادر به معرفی شناور برای کارشناسی نبوده و تعدادی هم که شناوری را معرفی می‌کردند با حضور کارشناسان اداره بندرو ماموران پلیس آگاهی از شناور‌هایی که معرفی شده اصالت هیچ کدام از تایید نشد، اضافه کرد: ۶ متهم اصلی این پرونده برای رسیدگی به اتهامشان در اختیار مراجع قضائی قرار گرفتند.

سردار واعظی گفت: ۲۴ میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر سوخت به ارزش تقریبی یک هزار و ۲۳۰ میلیارد ریال، اعضای این باند از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تحویل گرفته اند که به صورت هدفمند اقدام به قاچاق آن در سال‌های گذشته کرده اند.

فرمانده انتظامی استان بوشهر تاکید کرد: این موضوع به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی بوشهر اعلام و آن یگان به عنوان دستگاه شاکی شکایت خود را علیه اعضای این باند، به اتهام استفاده از سند مجعول و قاچاق سوخت در مرجع قضائی مطرح کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: تامین اجتماعی بانک مرکزی شرکت ملی پخش پروانه سبز پلیس آگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۸۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۳ میلیون لیتر سوخت قاچاق در هرمزگان

فرمانده انتظامی استان هرمزگان از اجرای طرح ضربتی مقابله با قاچاق سوخت و کشف بالغ بر ۳ میلیون لیتر گازوئیل و وارد کردن ۳ هزارمیلیارد ریال ضربه مالی به قاچاقچیان سوخت در بندرکلاهی شهرستان میناب خبرداد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، سردار علی اکبر جاویدان در تشریح این خبر با تأکید بر اینکه یکی از اولویت‌های مأموریتی انتظامی بحث مقابله بی‌امان با قاچاق است، اظهار داشت: در این راستا عوامل انتظامی استان با همکاری دریابانی و نظارت مقام قضایی در جهت جامه عمل پوشاندن به مطالبه بحق مردم و اجرای تدابیر ابلاغی، طرح ضربتی و عملیاتی مقابله با قاچاق سوخت با هدف جلوگیری از هدرفت سرمایه ملی و مبارزه با قاچاق را در بندرکلاهی شهرستان میناب اجرا کردند.

وی افزود: در اجرای این طرح مشترک که با همکاری دیگر سازمان های مرتبط و با هدف ضربه به بنیان مالی قاچاقچیان سوخت انجام شد، تعداد 17 فروند قایق موتوری فعال در قاچاق سوخت توقیف، 265 عدد انواع مخازن فلزی و پلاستیکی آغشته به سوخت جمع آوری و 75 کیلومتر لوله انتقال سوخت امحا و تخریب شد.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان با اشاره به کشف بالغ بر 3 میلیون لیتر گازوئیل قاچاق و تخریب و جمع آوری تجهیزات انتقال سوخت در این طرح، میزان ضربه مالی به بنیان های مالی قاچاقچیان در این منطقه و در راستای این طرح را بیش از سه هزار میلیارد ریال عنوان کرد.

جاویدان با تأکید بر جدیت پلیس در اجرای مستمر طرح های پاکسازی مناطق آلوده و جرم خیز در جای جای استان، خاطرنشان کرد: این اولین و آخرین طرح ما در بحث مقابله با قاچاق نبوده و نخواهد بود و به جهت مطالبه بحق مردم و اینکه تعدادی افراد سودجو و فرصت طلب از این بستر سوءاستفاده کرده و ذخایر و سرمایه‌های ملی ما را به تاراج می‌گذارند، انتظامی استان بر خود وظیفه می‌داند در این راستا با پذیرش محوریت مقابله و با جذب مشارکت سایر دستگاه‌ها با قاطعیت برخورد کند.

انتهای پیام/864/

دیگر خبرها

  • کشف ۵ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در ماهشهر/ ۳ نفر دستگیر شدند
  • کشف ۵ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در ماهشهر
  • کشف بیش از سه میلیون لیتر گازوئیل قاچاق در میناب
  •  کشف بیش از ۵۶۷ هزار لیتر سوخت قاچاق در استان سمنان
  • کشف ۳ میلیون لیتر سوخت قاچاق در بندرکلاهی شهرستان میناب
  • کشف هزار و ۹۰۰ لیتر سوخت قاچاق در نهبندان
  • کشف ۳ میلیون لیتر سوخت قاچاق در هرمزگان
  • کشف ۱۰ هزار لیتر سوخت قاچاق
  • توقیف ۱۱۸ هزار لیتر سوخت قاچاق در میرجاوه
  • کشف ۲۵۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در خراسان جنوبی