Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- مدیرکل توسعه پیشگیری و درمان سازمان بهزیستی کشور شباهت علائم بازتوانی و درمان اعتیاد به بیماری کووید 19 را یکی از نگرانی‌های بازگشایی مجدد کمپ‌های درمان اعتیاد دانست.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر، فرید براتی سده با اشاره به اینکه علائم درمان و بازپروری معتادان شباهت زیادی به بیماری کووید 19 دارد، اظهارکرد: علائمی نظیر دل درد، تب و لرز و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. و شباهت آن به بیماری کووید19، یکی از نگرانی‌های سازمان بهزیستی درخصوص فعالیت مجدد این مراکز است چراکه ممکن است فردی در کمپ‌ها مورد پذیرش قرار بگیرد که علائم مذکور را داشته باشد، اما به منزله ابتلا به کرونا در نظر گرفته نشود و در این خصوص اشتباه تشخیصی صورت بگیرد.
وی با بیان اینکه در جلسه کمیته درمان قرار شد تا با توجه به ضوابط و استاندارهای بهزیستی در استان‌هایی که وضعیت سفید دارند تعدادی از مراکز اقامتی کم کم شروع به کار کنند، گفت: به منظور پیشگیری از تشخیص نادرست ابتلا به کروناویروس سازمان بهزیستی دستورالعمل‌های ویژه‌ای را در نظر گرفته است. برای مثال اگر در شرایط عادی روزهای محدودی پزشک در مراکز حضور داشت در صورت تمایل این مراکز برای بازگشایی پزشک باید به‌طور مداوم روی معتادان نظارت داشته باشد.
مدیرکل توسعه پیشگیری و درمان سازمان بهزیستی کشور در پایان اظهارکرد: به همین دلیل سازمان بهزیستی نیز کمپ‌ها و مراکزی که پیش از این نیز الزام خود را به رعایت تعهدات بهزیستی به طور کامل نشان داده‌ و با بهزیستی همکاری کاملی کرده‌اند را در اولویت بازگشایی قرار می‌دهد. همچنین این مرکز باید به تعداد کمتری افراد را مورد پذیرش قرار دهند تا امکان نظارت افزایش یابد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تمهیدات بهزیستی سازمان بهزیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۸۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرارگرفتن بیماران توانبخشی تحت پوشش صندوق بیماری های صعب العلاج

سید سعید انوری در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری صداوسیما افزود: سازمان بیمه سلامت ایران وظیفه پوشش بیمه افراد کم توان را متناسب با اختلال عملکردی آنها بر عهده دارد.

وی گفت: افراد کم توان بر اثر بیماری هایی، چون سکته مغزی، اتیسم و اس ام‌ای از پوشش بیمه خدمات توانبخشی برخوردار می‌شوند بدین صورت که از طریق سازمان بهزیستی به بیمه سلامت معرفی شوند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

رئیس گروه خدمات پاراکلینیکی، توانبخشی و پیراپزشکان بیمه سلامت افزود: بر این اساس، این افراد در گفتار درمانی، فیزیو تراپی، کاردرمانی از ۵۹ کد خدمتی ستاره دار که سایر افراد برخوردار نیستند استفاده می‌کنند و از بسته خدمات وزارت بهداشت در این صندوق بهره‌مند شود در این صورت ۷۰ درصد هزینه مراکز با هر نوع مالکیتی رابیمه پرداخت می‌کند و اگر از مزایای صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج بهره‌مند شوند در مراکز دولتی کاملا رایگان و در مراکز غیر دولتی تا ۸۰ درصد تعرفه خدمات توانبخشی راا بیممه سلامت پرداخت می‌کند.

دیگر خبرها

  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • جزئیات خدمات درمانی «رایگان» تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • اوتیسم؛ بیماری ناشناخته و بدون درمان!
  • رایج‌ترین علائم ام اس را بشناسید
  • آغاز کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد در استان مرکزی
  • فعالیت ۳۳ مرکز اقامتی ترک اعتیاد در گلستان
  • سندروم پس از کرونا چیست؟
  • ارائه رایگان ۳۶ میلیون خدمت آزمایشگاهی به بیمه‌شدگان در مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی
  • قرارگرفتن بیماران توانبخشی تحت پوشش صندوق بیماری های صعب العلاج