Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، فاطمه منصوری ظهر سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگاران به میزبانی اداره کل فنی و حرفه‌ای استان سمنان بابیان اینکه روزانه به‌طور متوسط شش هزار ماسک در آموزشگاه‌های آزاد و دولتی زیر نظر فنی و حرفه‌ای این استان تولید می‌شود، اظهار داشت: با شیوع گسترده کرونا مربیان و مهارت آموزان استان سمنان برای مشارکت در مهار و مقابله با این ویروس اقدام به راه‌اندازی کارگاه‌های دوخت ماسک و لباس ایزوله کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۳۰۴ هزار و ۱۳۰ عدد ماسک در این مراکز و آموزشگاه‌ها دوخته‌شده است، افزود: ۱۰ کارگاه در سمنان، شاهرود، دامغان، میامی، شهمیرزاد و بی ارجمند تجهیز و استریل شد.

۱۹ دستگاه چرخ‌خیاطی برای دوخت ماسک و لباس به‌کارگیری شد

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان سمنان با تأکید بر اینکه در این مدت ۶۶۵ دست لباس ایزوله پرستاری و کلاه با نظارت بهداشتی نیز تولیدشده است، خاطرنشان کرد: ۲۷۶ هزار و ۴۳۰ عدد ماسک توسط بخش دولتی و ۲۷ هزار و ۷۰۰ عدد ماسک توسط آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تولیدشده است.

منصوری با اشاره به تأمین تجهیزات و مواد مصرفی ازجمله چرخ‌خیاطی، پارچه، اتو و کمک‌های نقدی را از دیگر اقدامات این اداره کل در راستای کمک به شبکه سلامت کشور دانست و گفت: ۱۹ دستگاه چرخ‌خیاطی شامل چرخ‌های صنعتی، راسته‌دوز و سر دوز نیز در اختیار فرمانداری و گروه جهادی در شهرستان دامغان، کارگاه خیریه در شهرستان سمنان و فرمانداری و دانشگاه فنی و حرفه‌ای در شهرستان شاهرود قرار گرفت.

وی تصریح کرد: ۱۷ مربی و ۳۰ مهارت آموز نیز با این نهادها در تولید ماسک و لباس ایزوله پرستاری همکاری می‌کنند و تعدادی از آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای در سمنان و دامغان، و رئیس انجمن طراحی و دوخت شهرستان شاهرود به‌صورت مستقیم با در اختیار قرار دادن نیرو و امکانات خود، در خط تولید ماسک و لباس ایزوله پرستاری مشارکت فعال داشتند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان سمنان بابیان اینکه توزیع بسته‌های آموزشی بین مناطق روستایی استان در دستور کار است، یادآور شد: تاکنون پنج هزار بسته شامل ماسک، مواد ضدعفونی‌کننده و برگه آموزشی توسط مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای بی ارجمند، بسته‌بندی و در روستاهای این منطقه توزیع‌شده است.

کد خبر 4934717

منبع: مهر

کلیدواژه: فنی وحرفه ای سمنان ماسک طبی لباس ایزوله شیوع کرونا ستاد مقابله با کرونا ویروس کرونا شیراز بوشهر روز قدس شهرکرد عید سعید فطر گرگان شیوع کرونا روز جهانی قدس قزوین نماز عید سعید فطر روابط عمومی بیرجند راهپیمایی روز قدس فنی و حرفه ای استان سمنان لباس ایزوله ماسک و لباس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۸۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید بر تأسیس هنرستانهای جوار صنعت در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی در همایش روز ملی گندم و نان و تجلیل از فعالان زنجیره تولید نان در استان گفت: به‌ منظور تأمین نیروی کار ماهر هنرستانهای جوار صنعت در استان راه اندازی می شود.

جوادکرمی افزود: برنامه ریزی برای داشتن نیروی کار ماهر در واحد های اقتصادی از ملزومات پیشرفت است و استان به این نیروها نیاز ویژه دارد چرا که نیروی کار غیر ماهر بهره وری را کاهش می دهد.

کرمی اظهارکرد: درصدد هستیم هنرستانهای جوار صنعت تأسیس شود و این موضوع مطالعه و کارشناسی شده و به همت استاندارآذربایجان‌غربی هم اکنون به مرحله اجرا نزدیک می شود.

وی، با بیان اینکه پارسال بیش از یک میلیون تن گندم در استان تولید شد، گفت: این استان در تولید گندم به رتبه پنجم کشوری دست یافته است که یک جایگاه مطلوب در کشور محسوب می شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی افزود: در بخش توزیع و کارخانجات و در روند تولید نان مدیریت بهینه لازم بود و در این راستا رتبه بندی کارخانه ها مورد توجه قرار داده شد و سهمیه بندی شکل گرفت و مقرر شده است این ارزیابی ها هر شش ماه بررسی شود و اگر واحدی این الزامات را رعایت نکند، اقدامات لازم انجام شود.

کرمی تصریح کرد: در بخش نانوایی ها نیز در بحث تولید و توزیع نان اقداماتی انجام و قرار شد در این راستا صدور مجوزها با اهلیت سنجی انجام شود چرا که برخی افراد در ارومیه چندین نانوایی دارند اما حتی خود این افراد در این استان زندگی نمی کنند.

وی اضافه کرد: برای کاهش صفهای نان و مدیریت زمان شهروندان نانوایی های آزاد پز در استان فعالیت می کنند و تلاش بر این است که با مشارکت خود مردم نتایج مطلوبی اخذ شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی، به خریدتضمینی گندم هم اشاره کرد و گفت: تلاش می شود در این زمینه بهتر از سال قبل مشارکت دستگاههای مربوطه و گندم کاران را داشته باشیم.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی آذربایجان‌غربی هم گفت: در سال گذشته روزانه ۹ میلیون قرص نان از انواع لواش، بربری، سنگک توسط چهار هزار و ۷۶۱ واحد نانوایی دراستان پخت و تحویل شهروندان شده است.

امید زینالی افزود: پارسال به صورت ماهانه و بطور میانگین برای هر نفر بابت تأمین نان مبلغ سه میلیون و ۷۷۰ هزار ریال یارانه برای نانوایان به صورت مستقیم و روزانه پرداخت شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی آذربایجان‌غربی گفت: روزانه ۱۱ هزار و ۳۸۳ تن گندم طی دو هزار و ۳۰۰ محموله به مراکز خرید تحویل شده است و از این میزان به طور متوسط روزانه یکهزار و ۱۰۶ تن معادل ۲۷ هزار و ۶۵۰ کیسه آرد تولید و به پیمانکار برای تحویل به نانوایی ها در ۲۰ شهرستان استان تحویل شده است.

دیگر خبرها

  • روزانه ۳۰۰ تن گوشت گرم وارداتی در تهران و البرز توزیع می شود
  • تولید روزانه تراکتور در کشور به ۱۵۰ دستگاه رسید
  • تولید روزانه بیش از 170 تن زباله در مهاباد
  • تولید روزانه ۷۰۰ تن زباله در محدوده شهر همدان
  • مهارت‌آموزی ۱۴۹۳ بانوی بیرجندی در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای
  • مرگ کشاورزی با قطع روزانه برق چاه‌ها در اوج نیاز کشاورزان
  • تأکید بر تأسیس هنرستانهای جوار صنعت در آذربایجان‌غربی
  • تولید، اشتغال و تأمین معاش خانواده، ثمره پشتکار بانوی اراکی
  • توزیع روزانه قارچ به ۵۵ تن رسید
  • روزانه ۲۳ تن زباله های پلاستیکی در ایلام تولید می شود