Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حجت الاسلام حسین امیدی در نشست مشترک با سازمان بسیج مساجد و محلات و سازمان بسیج دانش آموزی استان فارس، افزود: اکنون کارکردهای مسجد با گذشته تفاوت دارد و دیگر محدود به برگزاری نماز جماعت و مراسم جشن یا سوگواری نمی‌شود و لازم است تا متولیان برنامه‌های فرهنگی هنری مساجد برای نسل امروز تدابیری متناسب با مقتضیات زمان و نیازهای روز بیندیشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اهداف برگزاری این نشست، بیان کرد: مقام معظم رهبری در بیانات خود بر فعال‌تر شدن کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با همکاری بسیج تاکید داشته‌اند و در راستای عمل به منویات و مطالبات معظم له برای جذب نوجوانان و جوانان به بیوت الهی این جلسه با حضور سه نهاد از متولیان برنامه‌های فرهنگی مسجد برگزار شد.

حجت الاسلام امیدی ابراز امیدواری کرد که این نشست به انعقاد تفاهم نامه‌ای بین این ۳ نهاد در راستای حضور پرشور تر نونهالان، نوجوانان و دانش آموزان در مساجد برای اجرای برنامه‌های جذاب و مؤثر منجر شود تا شاهد آبادانی و عمران معنموی مساجد باشیم.

در این نشست که به میزبانی سپاه فجر و حجت الاسلام محمدجواد محمودی، مسئول سازمان بسیج مساجد و محلات سپاه فجر فارس و عباس توانا، رئیس سازمان بسیج دانش آموزی استان فارس برگزار شد، در خصوص راهکارهای جذب نوجوانان و جوانان به مسجد، راه‌های تقویت مربیان فعال در مساجد و راهکارهای ارتباط صحیح و مؤثر خانواده، مدرسه و مسجد به عنوان سه ضلع اصلی تربیت بحث و تبادل نظر شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مساجد فارس جوانان و نوجوانان بسیج مساجد سازمان بسیج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۸۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی

محسن رضایی مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه بیش از هزار و ۴۰۰ کانون فرهنگی هنری مساجد در استان، گفت: حدود ۱۰ درصد این تعداد، پارسال به عضویت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در استان درآمده‌اند که نشان دهنده جذابیت فعالیت در این مراکز است.

وی اضافه کرد: حدود ۵۰ درصد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در آذربایجان‌غربی مربوط به روستاها است که نقش بسزایی در شکوفایی استعداد‌ها و توان‌افزایی نوجوانان روستایی دارد.

رضایی تصریح کرد: همچنین ۳۰۰ کانون فرهنگی هنری در آذربایجان‌غربی ویژه بانوان فعالیت می‌کند که از این تعداد ۸۶ کانون پارسال ایجاد شده و اقبال روزافزون دختران به سمت فعالیت‌های فرهنگی و هنری را نشان می‌دهد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌غربی در ادامه گفت: بخش مهمی از فعالیت‌های این کانون‌ها در بستر مسجد شکل می‌گیرد و اهتمام ویژه این نهاد، ایجاد جذابیت با زبان هنر شامل سرود و تئاتر برای حضور در فضای مسجد برای نوجوانان و جوانان است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • ارائه آموزش‌های هلال احمر در ۶۴ مسجد زنجان
  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • نشست خبری ستاد گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی و مقام معلم در بسیج
  • تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن
  • عضویت 106 هزار نوجوان در کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • «قرآن مجید»کتاب خدا مهجور نماند
  • ارائه آموزش‌های هلال احمر در ۶۴ مسجد استان زنجان
  • برگزاری ۱۷۳ کرسی نقد و نظریه پردازی/ارائه طرح‌های ملی عفاف و حجاب
  • اساتید بسیجی و غیربسیجی برای کمک به ارتقای نظام حکمرانی در صحنه هستند/ برگزاری ۱۷۳ کرسی نقد و نظریه پردازی
  • ۳۰ طرح ورزشی استان زنجان در دست احداث است