Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-03-29@10:16:52 GMT

معاون سرکرده داعش کشته شد

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۷۸۵۳۴

معاون سرکرده داعش کشته شد

به گزارش افکارنیوز،

یگان مبارزه با تروریسم عراق امروز (سه شنبه) از کشته شدن «معتز نومان عبد نایف نجم الجبوری» (معروف به حجی تیسیر) که منصب خودخوانده «والی عراق» و معاون سرکرده داعش در امور «ولایات» را بر عهده دارد، خبر داد.

اخبار بین الملل- به نوشته خبرگزاری الاخباریه، در بیانیه یگان مبارزه با تروریسم عراق آمده است که این فرد مسئولیت هماهنگی اقدامات تروریستی در خارج از عراق و سوریه را نیز بر عهده داشت و پس از یکسری اقدامات اطلاعاتی و امنیتی و رصد تحرکات وی در پی حمله هوایی جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی در استان دیرالزور سوریه کشته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نهاد نظامی عراقی همچنین تأکید کرد که اطلاعات لازم برای کشتن «ابوبکر البغدادی» و همچنین دستگیری «عبدالناصر قرداش» از مهم‌ترین فرماندهان این گروهک را نیز یگان مبارزه با تروریسم عراق فراهم آورده بود.

در ادامه این بیانیه آمده است که «نجم الجبوری» دارای چندین گذرنامه بود و هیچ گاه از تلفن همراه برای عدم شناسایی مکان خود استفاده نمی‌کرد.

سازمان اطلاعات عراق در ۳۱ اردیبهشت ماه اعلام کرد که «عبدالناصر قرداش»، گزینه احتمالی برای جانشینی ابوبکر بغدادی، سرکرده معدوم گروه تروریستی داعش به دام افتاده است.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: داعش عراق عراق داعش سرکرده داعش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۸۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای امنیت روسیه: اوکراین در حمله تروریستی مسکو دست دارد

دبیر شورای امنیت روسیه امروز (سه ‌شنبه) گفت که اوکراین در حمله تروریستی مرگبار به سالن کنسرت کروکوس در نزدیکی مسکو دست دارد.

به گزارش ایسنا، «نیکلای پاتروشف» دبیر شورای امنیت روسیه در پاسخ به اینکه آیا اوکراین یا داعش مسئول این حمله هستند که ۱۳۷ کشته برجای گذاشت، گفت «البته که اوکراین است».

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، حمله تروریستی و تیراندازی‌های مرگبار روز جمعه در سالن کنسرت کروکوس در حومه مسکو به کشته شدن ۱۳۷ نفر و زخمی شدن ده‌ها نفر دیگر منجر شد.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه هم گفت او همچنان اوکراین را مظنون هم‌دستی در حملات تروریستی اخیر در روسیه می‌داند اما در حال حاضر به دنبال پیدا کسی است که دستور این کار را داده است.

او گفت آمریکا و متحدان در تلاش برای حفاظت از گروه‌های نیابتی خود در اوکراین بوده و می‌گویند که کی‌یف هیچ نقشی در این حملات تروریستی نداشته و داعش مسئول این حملات است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • طالبان مبارزه با تروریسم را ثابت کرده است
  • هلاکت یک تروریست بلندپایه داعش در مرز عراق و سوریه
  • مسئول انتقال تروریست‌ها میان عراق و سوریه کشته شد
  • داعش خراسان چه کسانی هستند و چرا به روسیه حمله کردند؟
  • هلاکت یک سرکرده داعش در عراق
  • روسیه: فرانسه مبارزه با تروریسم را از اوکراین شروع کند
  • آمریکا: مبارزه با گروه‌های تروریستی به نفع حکومت طالبان است
  • آمادگی ایران برای همکاری با کشورهای مستقل در مبارزه با تروریسم
  • اندونزی در آماده باش مقابله با حملات تروریستی پس از تیراندازی در روسیه
  • شورای امنیت روسیه: اوکراین در حمله تروریستی مسکو دست دارد