Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@00:41:57 GMT

موزه‌های حرم امام رضا (ع) بازگشایی شدند

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۷۸۵۶۶

موزه‌های حرم امام رضا (ع) بازگشایی شدند

آستان قدس رضوی روز سه‌شنبه به نقل از مهدی قیصری نیک گزارش داد: همزمان با بازگشایی صحن‌های حرم مطهر رضوی، موزه‌های آستان قدس رضوی نیز پس از حدود سه ماه تعطیلی، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی کار خود را از سرگرفتند.

وی ادامه داد: موزه مرکزی آستان قدس رضوی واقع در صحن کوثر حرم مطهر با گنجینه‌های تاریخ حرم رضوی، تمبر، سکه و اسکناس، ساعت، نجوم، ظروف، سلاح، هنرهای تجسمی و آبزیان همه‌روزه از ساعت هشت تا ۱۸ پذیرای علاقه‌مندان به آثار موزه‌ای است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون موزه‌ها و ترویج میراث فرهنگی سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی  گفت: علاقه‌مندان به آثار موزه‌ای همچنین می‌توانند از موزه فرش آستان قدس رضوی، به عنوان تخصصی‌ترین و بزرگترین موزه فرش جهان، و همچنین موزه قرآن و نفایس و گنجینه هدایای مقام معظم رهبری واقع در صحن کوثر حرم منور رضوی و نیز موزه مردم‌شناسی واقع در ضلع غربی صحن جامع رضوی، همه‌روزه به جز روزهای تعطیل از ساعت هشت تا ۱۲ بازدید کنند.

موزه‌های حرم امام رضا (ع) شامل سه موزه قرآن و نفایس، فرش و موزه مرکزی و ۱۶ گنجینه مختلف است که قریب هشت هزار شی موزه‌ای در آنها نگهداری می‌شود.

پس از تایید رسمی مشاهده ویروس همه‌گیر کرونا در ایران، ستاد ملی مدیریت و مبارزه با بیماری کرونا متکی به نظر کارشناسان، آمارها و مصلحت عمومی جامعه نه تنها به پرهیز مردم از حضور در هر تجمع، شکل دادن اجتماعات و تماس‌های چهره‌ به‌ چهره با هدف قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا حکم داد بلکه در پی تعطیل نمودن مدارس و دانشگاه‌ها نهضت "در خانه ماندن" را ترویج کرد تا کل کشور و ملت بر اساس گام‌های مشخص عملی و موثر، به مصاف با کرونا بپردازند.

در ادامه این مسیر روز ۲۴ اسفند ماه پارسال تصمیم ستاد ملی مدیریت و مبارزه با بیماری کرونا برای بستن درهای حرم‌های مطهر و اماکن متبرکه سراسر کشور در صدر اخبار قرار گرفت که متعاقب آن موزه‌های حرم مطهر نیز بسته شد.

طی این مدت تاکنون درهای حرم مطهر رضوی حتی طی شب‌های قدر نیز همچنان بسته ماند اما مشتاقان اهل بیت (ع) از طریق ارتباط زنده تلویزیونی با حرم نورانی حضرت ثامن‌الحجج حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع) از فرصت معنوی این شب‌ها بهره‌مند شدند.

ستاد ملی مدیریت و مبارزه با بیماری کرونا در نشست ۲۷ اردیبهشت با حضور رییس جمهوری با بازگشایی محدود صحن‌های روباز حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) از ابتدای ماه شوال موافقت کرد و از روز پنجم خرداد ماه صحن‌های حرم مطهر رضوی بازگشایی شد.

به گفته رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت تا ظهر امروز سه شنبه ششم خرداد ۱۳۹۹،  ۱۳۹ هزار و ۵۱۱ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت ۵۷ تن در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به هفت هزار و ۵۰۸ تن رسیده است.

برچسب‌ها موزه‌ آستان قدس رضوی کرونا ویروس کرونا مقام معظم رهبری حرم امام رضا پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: موزه آستان قدس رضوی کرونا ویروس کرونا مقام معظم رهبری حرم امام رضا موزه آستان قدس رضوی کرونا ویروس کرونا مقام معظم رهبری حرم امام رضا آستان قدس رضوی حرم مطهر امام رضا موزه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۸۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجتماع بزرگ مردمی وعده صادق در حرم مطهر رضوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، این مراسم دیشب بعد از نماز مغرب و عشا در رواق امام خمینی (ع) برگزار شد.

حجت‌الاسلام ابراهیمی در این مراسم سخنرانی کرد و تعدادی از اعضای پایگاه‌های بسیج محلات با پرچم‌های ایران و فلسطین در حمایت از فلسطینیان ندای الله اکبر و یاعلی و یا حیدر سر دادند.

همنوایی زائران در اجتماع وعده صادق دیدنی بود؛ مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آمریکا، یا علی و الله اکبر و صلوات بر محمد و آل محمد بیشترین شعار‌هایی بود که شنیده می شد. 

حاج حسین طاهری مداح مراسم را با دعا و ثنا و استغاثه به امام زمان (عج) به پایان رساند و از زائران خواست برای پیروزی و مقاومت رزمندگان و حفظ و اقتدار جمهوری اسلامی ایران نیز دعا کنند.

دیگر خبرها

  • ساخت برنامه‌ای از تحوّل زندگی افراد در حرم مطهر رضوی
  • گشایش نمایشگاه آستان بقیع در حرم مطهر رضوی
  • افتتاح نمایشگاه «در آستان بقیع» در حرم مطهر رضوی
  • مسلمان آمریکایی مجموعه نفیس تمبر خود را به موزه حرم مطهر رضوی اهدا کرد
  • یک واقف آمریکایی ۱۰ هزار قطعه تمبر به موزه آستان قدس رضوی اهدا کرد
  • اهدای بیش از ۱۰ هزار قطعه تمبر و سکه‌ به موزه آستان قدس ضوی
  • اهدای ۱۰ هزار قطعه تمبر مسلمان آمریکایی به موزه رضوی
  • جذب خادم رسمی از طریق یگان حفاظت و امنیت حرم مطهر رضوی صحت ندارد
  • اجتماع بزرگ مردمی وعده صادق در حرم مطهر رضوی
  • بانوی قهرمان کشتی آلیش مدال خود را به موزه حرم رضوی اهدا کرد