Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمعیت هلال احمر کشور: بیش از ۲۱میلیون نفر از هموطنان در قالب بیش از ۷.۵میلیون خودرو در خروجی شهرها توسط هلال احمر غربالگری شدند که در این طرح بیش از ۱۶هزار نفر از هموطنان مشکوک به کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی منتقل شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از دماوند، کریم همتی رئیس جمعیت هلال احمر کشور ظهر امروز در حاشیه بازدید از پایگاه‌ اقماری چناران دماوند، اظهار کرد: امکانات موجود در این پایگاه دو درصد جمعیت را پوشش می‌دهد و با توجه به زلزله خیز بودن منطقه باید بیشتر به این منطقه رسیدگی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این پایگاه کوچک‌ترین پایگاه اقماری از ۶ پایگاه تهران و البرز بوده و امکانات موجود در این پایگاه برای جمعیت این شهرستان کافی است، اما با توجه به مهمانپذیر بودن این شهرستان، این پایگاه نمی‌تواند به عنوان پشتیبان تهران عمل کند.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور بر به روز شدن موجودی انبارها تأکید کرد و افزود: با توجه به اینکه موجودی انبارها در بحران‌های مختلف مصرف شده، طبیعی است که از ریاست جمهوری درخواست اختصاص بخشی از اعتبارات بدین منظور را داشته باشیم تا موجودی انبارها و لجستیک بهتر دیده شود.

همتی اضافه کرد: شرایط در‌ کشور ویژه است و به این نقطه ما را رسانده که به صورت آگاهانه بحث بهینه کردن انبارها و ادوات را در پیش بگیریم و در روزهای آتی این بحث را عملیاتی خواهیم کرد.

وی یادآور شد: کل استان تهران حادثه خیز است اما در نظر داریم این پایگاه علاوه بر پوشش منطقه پشتیبان تهران نیز باشد‌.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به اقدامات جمعیت هلال احمر کشور در مبارزه با ویروس کرونا عنوان کرد: جمعیت هلال احمر از همان آغازین روزهای شیوع ویروس کرونا اقدامات خوبی را در کنار وزارت بهداشت انجام داده است.

همتی ابراز داشت: آموزش همگانی، حضور در فضای مجازی که بیش از ۷۵میلیون نفر جمعیت از محتواهای مجازی جمعیت هلال احمر بازدید به عمل‌‌آوردند از جمله اقدامات جمعیت هلال احمر است، همچنین بیش از ۲۱میلیون نفر از هموطنان در قالب بیش از ۷.۵میلیون خودرو در خروجی شهرها توسط هلال احمر غربالگری شدند که در این طرح بالغ بر ۱۶هزار نفر هموطنان مشکوک به کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی منتقل شدند.

وی در ادامه بیان کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به معیشت مردم در این خصوص نیز جمعیت هلال احمر ورود پیدا کرد و بیش از ۳۰۰هزار بسته غذایی بین اقشار آسیب پذیر که تحت پوشش سازمان حمایتی نبودند توزیع شد.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور یکی از اقدامات دیگر جمعیت هلال احمر را توزیع بسته‌های آموزشی در بین  ۵۰۰هزار نفر از بیماران سرطانی، صعب العلاج و بیماری‌های خاص برشمرد و افزود: این اقدامات در کنار سایر وظایف جمعیت هلال احمر مثل سیل که ۲۵ استان همزمان درگیر آن شدند موجب حضور پر رنگ جمعیت هلال احمر شد.

همتی با بیان اینکه ۵۷۶ پایگاه امدادی در سطح کشور داریم، اظهار کرد: تفاهم نامه‌ای با ستاد نیروهای مسلح داشتیم که بتوانیم۴۰۰هزار نفر از نیروهای وظیفه را در طول سال آموزش دهیم تا در بحران‌ها کمک‌ کنند.

وی در پایان گفت: آموزش‌های همگانی به صورت منسجم از ماه آتی با محوریت موسسه علمی کاربردی جمعیت هلال احمر و با همکاری داوطلبان از سرگرفته خواهد شد.

انتهای خبر/۶۷۰۶۷/پ/س

منبع: فارس

کلیدواژه: غربالگری خودرو فضای مجازی مراکز بهداشتی رئیس جمعیت هلال احمر کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۸۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیدا شدن جسد گردشگر گم شده در جنگل‌های ساری

فخاری مدیرعامل جمعیت هلال‌ احمر مازندران از پیدا شدن جسد فرد گمشده در جنگل‌های خارکش شهرستان ساری خبر داد و گفت: گم شدن یک گردشگر مرد ۴۷ ساله در جنگل‌های خارکش منطقه بندافروز، دو روز قبل به مرکز ۱۱۲ کنترل و هماهنگی عملیات مازندران اعلام شد.

او افزود: پس از دریافت گزارش گروه امدادی بهمراه مسئول امداد شهرستان به منطقه اعزام شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر مازندران گفت:پس از ۳ ساعت جست و جو، جسد فرد گمشده با کمک نیرو‌های مردمی پیدا و به نیروی‌های انتظامی تحویل داده شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • روزهای هفته هلال احمر نامگذاری شد
  • برخورد با شتر ۸ مصدوم برجای گذاشت
  • ۸ مصدوم در تصادف دو خودرو با شتر در محور طبس
  • ۵ مصدوم بر اثر برخورد خودرو با گاردریل در آزاد راه قزوین - رشت
  • تصادف در گنبد ۷ مصدوم برجا گذاشت
  • مرکز رصد هوشمند جمعیت هلال احمر افتتاح می‌شود
  • کشف جسد جوان غرق شده در رودخانه سزار لرستان
  • جسد فرد غرق شده در رودخانه سزار کشف شد
  • تزریق واکسن مننژیت ۱۲۰ نفر از زائران حج در استان ایلام
  • پیدا شدن جسد گردشگر گم شده در جنگل‌های ساری