Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-19@20:42:17 GMT

جزئیات حضور و غیاب نمایندگان در اردیبهشت ماه 99

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۷۸۶۹۹

جزئیات حضور و غیاب نمایندگان در اردیبهشت ماه 99

مجلس شورای اسلامی در راستای سیاست شفاف‌سازی و در چارچوب انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات فعالیت نمایندگان مجلس در پانزدهمین گام، اقدام به انتشار گزارش از «اطلاعات حضور و غیاب نمایندگان در صحن علنی مجلس و کمیسیون های تخصصی» کرده است.

به گزارش حوزه پارلمانی خبرگزاری فارس به نقل از خانه ملت، قوه مقننه در راستای سیاست شفاف‌سازی و در چارچوب انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات فعالیت نمایندگان مجلس در پانزدهمین گام، اقدام به انتشار گزارش از «اطلاعات حضور و غیاب نمایندگان در صحن علنی مجلس و کمیسیون های تخصصی» کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احتراماً با توجه به موافقت کتبی تعدادی از نمایندگان محترم مبنی بر شفاف سازی وضعیت حضور و غیاب خود در جلسات صحن و کمیسیون های تخصصی، به پیوست گزارش اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ ایشان جهت استحضار در پایگاه اطلاع رسانی مجلس شورای اسلامی منتشر می گردد.

شایان ذکر است این گزارش صرفاً مربوط به حدود یک سوم کل نمایندگان بوده و امکان انتشار اطلاعات دیگر نمایندگان نیز پس از اعلام موافقت ایشان به صورت مکتوب وجود خواهد داشت.

همچنین یادآور می گردد از آنجا که این گزارش، کل تعداد نمایندگان را شامل نمی شود، ملاکی برای ارزیابی عملکرد نمایندگان از لحاظ منظم ترین حضور در جلسات علنی و کمیسیون ها و یا بیشترین مشارکت در رأی گیری های مجلس نیست.

 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مجلس شفافیت مجلس شورای اسلامی نمایندگان مجلس سیاست حضور و غیاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۸۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادارات، مانع اجرای رای کمیسیون‌های شورای شهر نشوند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، عزیزالله سیفی افزود: همه اقدامات و فعالیت‌هایی که منجر به صدور رای در کمیسیون‌های این شورا می‌شود با حضور نمایندگان محیط زیست، دادگستری و دیگر دستگاه‌های مرتبط و با بررسی و پیرو درخواست‌ها و مراجعات مکرر مردمی است.   او ادامه داد: اخیرا مشاهده شده در چند مورد رای‌های صادر شده توسط کمیسیون بند ۲۰ با دخالت بخش‌های دیگر ملغی شده که به نظر می‌رسد روند قانونی رعایت نشده و اعتراض برخی از اعضای شورا و حتی نمایندگان ارگان‌های مرتبط را در بر داشته و تقاضا داریم در این زمینه تجدید نظر صورت گیرد.   رییس شورای اسلامی شهر یزد افزود: قانون باید سرلوحه کار همه باشد و لذا در چند مورد اخیر اگر اقدامی غیر قانونی توسط برخی انجام شده، باید اصلاح شده و رای کمیسیون‌های شورا که قانونی صادر شده است نباید شکسته شود.

دیگر خبرها

  • واکنش مدیر موسسه اطلاعات به علنی شدن تذکر به مسئولان بابت گشت ارشاد
  • سرمدی واله: تصمیم نهایی در مورد تعطیلی پنجشنبه‌ها و ساعات کاری کارمندان هفته آینده در مجلس گرفته خواهد شد
  • سرمدی واله: تصمیم نهایی در مورد تعطیلی پنجشنبه‌ها و ساعات کاری کارمندان هفته آینده در صحن علنی مجلس گرفته خواهد شد +فیلم
  • بخش دوم بودجه ۱۴۰۳ تا پایان اردیبهشت نهایی و ابلاغ می‌شود
  • تصویب لایحه تجارت پس از ۲۰ سال
  • تصویب لایحه تجارت پس از ۲۰ سال/ تشدید مجازات‌ سرقت
  • تغییرات دولت در بخش اول لایحه بودجه اصلاح شد/گزارش بخش دوم بودجه تا پایان هفته آینده به صحن مجلس ارائه می شود
  • گزارش بخش دوم بودجه تا پایان هفته آینده به صحن مجلس ارائه می‌شود
  • ادارات، مانع اجرای رای کمیسیون‌های شورای شهر نشوند
  • معرفی نفرات برتر کاراته قهرمانی کشور در غیاب چهره‌های مطرح!