Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-24@23:49:54 GMT

طرز تهیه کباب لقمه لبنانی

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۷۸۷۰۶

طرز تهیه کباب لقمه لبنانی

در منوی غذایی کبابی‌های ما هم کباب لقمه‌ای هست، ولی کباب لقمه‌ای ما همان کباب کوبیده است که در اندازه‌های کوچک به سیخ کشیده می‌شود، اما کباب لقمه‌ای لبنانی‌ها کاملا متفاوت است. لبنانی‌ها در واقع همان کباب تابه‌ای را به شکل کباب لقمه‌ای درآورده و در روغن سرخ می‌کنند. البته این کباب و نان و سس مخصوص هم دارد که روی نان مالیده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  مواد لازم کباب لقمه لبنانی:  نان پيتا (مديترانه‌اي)  به تعداد لازم  گوشت چرخ كرده 300 گرم   جعفري ريز خردشده  100 گرم  پياز  1 عدد نمك، فلفل و زردچوبه به مقدار لازم روغن مايع مخصوص سرخ‌كردنی مقداري   مواد لازم برای تهیه سس کباب لقمه لبنانی:

 

گوجه فرنگي  4 عدد  پياز 1 عدد سير 2 حبه نمک و فلفل به ميزان لازم زردچوبه و ادويه كاری مقداری روغن مقداری
طرز تهیه کباب لقمه لبنانی : پیاز را پوست کنده و با رنده ریز رنده کنید. کاسه‌ای آماده کنید، پیاز را در آن بریزید و با گوشت چرخ‌کرده مخلوط کنید.

نمک، فلفل، زردچوبه و جعفری خردشده را اضافه کرده و با گوشت و پیاز خوب ورز دهید.

مقداری روغن در تابه ریخته، روی حرارت ملایم بگذارید. از مایه گوشت مقداری برداشته و در دست همانند شکل فرم دهید و بعد در روغن سرخ کنید.

همه مایه را به همین صورت فرم داده و در روغن سرخ کنید. وقتی هر دو طرف کباب‌های لقمه‌ای سرخ شدند آن‌ها را از روغن درآورده، کنار بگذارید.

حالا سس را آماده کنید. برای این منظور گوجه‌فرنگی را به همراه سیر و پیاز داخل مخلوط‌کن ریخته و به شکل پوره درآورید. نمک، فلفل، زردچوبه  و ادویه کاری را هم اضافه کنید.

حالا مواد سس را با مقدار کمی روغن در تابه‌ای ریخته و روی حرارت به مدت ۵ دقیقه تفت دهید تا آب گوجه فرنگی‌ها بخار شود.

سس آماده را روی یک نان پیتا بمالید و به تعداد دلخواه از کباب‌های آماده روی نان بگذارید، سپس با کمی پیاز و جعفری تزئین کرده، سرو کنید.

منبع : مجله سیب سبز

منبع: پارسینه

کلیدواژه: غذای لبنانی پارسی خبر سبک زندگی کباب لقمه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۸۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی + مواد لازم و نکات کلیدی آموزشی

مواد لازم و آموزش مرحله به مرحله‌ طرز تهیه‌ کاپ کیک شکلاتی به همراه نکات کلیدی در این مطلب آموزش داده شده است.

به گزارش ایمنا، کاپ کیک یا کیک فنجانی نوعی کیک کوچک تک نفره است که در قالب‌ها و کاغذهای مخصوص آماده می‌شود. کاپ کیک مانند سایر کیک‌ها از ترکیباتی همچون شکر، کره، آرد و تخم مرغ تهیه و با سس‌های شکلاتی، تکه‌های میوه‌، خامه فرم گرفته و فوندانت تزئین می‌شود.

مواد لازم برای تهیه کاپ کیک
تخم مرغ ۶ عدد (درشت)
روغن مایع نصف لیوان (لیوان فرانسوی دسته دار استفاده می‌کنیم برای همه اندازه گیری ها)
آرد سفید ۲ لیوان
شیر یا آب نصف لیوان (شیر باعث پوک شدن کیک می‌شود و بهتر است از آن استفاده شود.)
پودر قند ۱ لیوان
کرمفیل ۱ قاشق چایی خوری در هر کاپ کیک
بکینگ پودر ۱ قاشق مرباخوری (قاشق را باید سر پر کنیم)
وانیل نصف قاشق چایی‌خوری
پودر کاکائو نصف قاشق مرباخوری (سر پر)
فلفل قرمز به مقدار بسیار کم فقط برای طعم کاکائو

طرز تهیه کاپ کیک مرحله اول

ابتدا در ظرفی تخم مرغ (هم دما با محیط باشد)، وانیل و پودر قند را ترکیب کرده و با همزن برقی مخلوط می‌کنیم تا حجم آن دو برابر شود.

مرحله دوم

در ظرف دیگری آرد، بکینگ پودر، فلفل قرمز و پودر کاکائو را الک می‌کنیم و سپس تمام مواد خشک را باهم ترکیب می‌کنیم.

مرحله سوم

اکنون شیر یا آب را به همراه روغن به مواد خشک اضافه و مخلوط می‌کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله مواد بالا را با ترکیب تخم مرغ، وانیل و پودر قند مرحله اول ترکیب می‌کنیم و به خوبی هم زده یا بافت یک دستی حاصل شود.

مرحله پنجم

کاغذهای کاپ کیک را در قالب مخصوص قرار داده و مواد درست شده را با قاشق درون آن می‌ریزیم باید به این نکته توجه کرد به اندازه‌ی یک بند انگشت از سر قالب باید خالی باشد.

نکته: کرمفیل ها را درون قیف ماسوره‌ای ریخته و به اندازه یک قاشق چایی خوری در کف قالب یا پس از پر کردن هر قالب در درون مواد می‌ریزیم.

مرحله ششم

فر را از قبل باید به مدت نیم ساعت گرم کنیم سپس قالب حاوی مواد کاپ کیک را به مدت ۴۵ دقیقه با درجه حرارت ۱۸۰ سانتی گراد قرار می‌دهیم.

نکته: پس از ۳۵ الی ۴۵ دقیقه درب فر را باز می‌کنیم و سیخ چوبی در کیک فرو می‌کنیم کیک اگر به طور کامل پخته شده باشد نباید محتویات داخل کیک به چوب بچسبد. سپس درجه حرارت فر را کم و ملایم می‌کنیم تا کیک مغز پخت شود زمانی که لبه‌های کیک به سمت وسط کیک جمع شد کیک به صورت کامل پخته است.

مرحله آخر

پس از آماده شدن کیک و خنک شدن قالب آن را به ظرف مخصوص سرو انتقال می‌دهیم و نوش جان می‌کنیم.

نکات قابل توجه در تهیه مواد اولیه کاپ کیک شکلاتی تخم مرغ‌ها هنگام استفاده هم دما با محیط شده باشند. دمای تمام مواد استفاده شده در کیک باید به دمای محیط رسیده باشند. در نیم ساعت اول پخت درب فر را نباید باز کنیم. از چایی یا انواع نوشیدنی‌های گرم برای سرو کاپ کیک می‌توانیم استفاده کنیم. برای تزئین کاپ کیک می‌توانیم از سس‌های شکلاتی، تکه‌های میوه‌، خامه فرم گرفته و فوندانت استفاده کنیم. استفاده از شیر به جای آب باعث پوک‌تر شدن بافت کاپ کیک می‌شود. برای به دست آمدن بهترین نتیجه باید از پودر قند به جای شکر استفاده کنیم زیرا شکر باعث به وجود آمدن پف کاذب و حالت چسبندگی در کیک می‌شود. کد خبر 746598

دیگر خبرها

  • طرز تهیه کباب ترش تابه‌ای، یک غذای فوق‌العاده خوشمزه
  • کباب کردن ۱۲ کیلو گوشت توسط بانوی آذربایجانی (فیلم)
  • پودر پیاز خانگی را با این روش های ساده درست کنید
  • طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی + مواد لازم و نکات کلیدی آموزشی
  • چگونه از خرید لاستیک، روغن و فیلتر تقلبی خودرو در امان باشیم؟ | لوازم یدکی اصل را از اینجا تهیه کنید
  • طرز تهیه ناز لقمه؛ یک نهار معرکه برای عاشقان شامی کباب (فیلم)
  • بادمجان شکم‌پر را با این روش خوشمزه درست کنید
  • فرآیند دیدنی تهیه قهوه ترک روی شن در خیابان‌های استانبول (فیلم)
  • طرز تهیه پیاز داغ مجلسی به روشی ساده و سریع (فیلم)
  • طرز تهیه و سرو کباب کوبیده و جگر در خیابان‌های ترکیه (فیلم)