Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@22:24:21 GMT

۸۰ درصد تولیدات کفش و دمپایی استان قم باید صادر شود

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۷۸۸۸۷

۸۰ درصد تولیدات کفش و دمپایی استان قم باید صادر شود

رئیس انجمن صنایع کفش ماشینی استان قم با تاکید بر اینکه کیفیت صنعت کفش ایران بهتر از چین است، گفت: آنقدر تولید کفش و دمپایی بالاست که ۸۰ درصد تولید استان باید صادر شود. ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۷ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، ابوالفضل فرهانی امروز در حاشیه نهمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان در سالن جلسات کرامت استانداری در گفت‌وگو با خبرنگاران، سابقه طولانی صنعت کفش استان قم را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: به منظور ساماندهی واحدهای تولیدی صنعت کفش استان چند سالی است که ایجاد شهرک تخصصی کفش مطرح است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس انجمن صنایع کفش ماشینی استان قم افزود: کلنگ احداث این شهرک در استان با حضور مسئولان بر زمین زده شد، اما متاسفانه جدیداً یک کمربندی از جلوی این شهرک رد می‌شود و زمین این شهرک را نصف می‌کند بنابراین باید به دنبال زمین دیگری برای جایگزینی باشیم.

وی با تاکید بر لزوم ساماندهی واحدهای تولیدی کفش در استان قم تصریح کرد: متاسفانه عده‌ای از تولیدکنندگان به جاده کاشان رفته و در آنجا اقدام به احداث واحد تولیدی می‌کنند در حالی که ما موافق نیستیم و باید این واحدها دریک جا متمرکز شوند.

رئیس انجمن صنایع کفش ماشینی استان قم با بیان اهمیت صنعت کفش در استان گفت: تولید کفش استان به دلیل شیوع بیماری کرونا و بسته شدن مرزهای کشورهای همسایه با مشکلاتی روبرو شد که امیدواریم تا یک ماه آینده برطرف و همه چیز به حالت عادی برگردد.

فرهانی بر لزوم پرداخت تسهیلات  به واحدهای تولیدی آسیب‌دیده از کرونا ابراز کرد: در حال برنامه‌ریزی هستیم تا به واحدهایی که تعطیل‌شده‌اند تسهیلات پرداخت شود، واحدهای دیگر هم به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

7 میلیون دلار کفش از سوی صادرکنندگان خوشه صنعتی خراسان رضوی صادر شد30 درصد فروش سال صنعت کفش در شب عید متوقف شدنمایشگاه پوشاک، کیف و کفش و البسه چرم و منسوجات در استان مرکزی برگزار می‌شود

وی عنوان کرد: صنعت کفش یکی از صنایعی است که  استان قم می‌تواند با آن مانور دهد و درصورت حمایت از سوی مسئولان استان می‌تواند به تولیدات خود ادامه داده و آن را صادر کند، در نمایشگاه صنعت کفش که در بهمن‌ماه سال گذشته برگزار شد فروش بسیار خوبی داشتیم اما با توجه به شیوع بیماری کرونا با مشکل روبرو شدیم.

رئیس انجمن صنایع کفش ماشینی استان قم بیان کرد: فروش صنعت کفش قم به خریداران خارجی به صورت ریالی بوده و برگشت ارز داریم، این مسئله مشکلاتی را برای صادرکنندگان به وجود آورده بنابراین لازم است بانک مرکزی این مشکل را حل کند.

فرهانی چین و ترکیه را رقیب اصلی صنعت کفش استان قم دانست و ادامه داد: به دلیل نزدیکی مرز ایران به کشورهای همسایه در شرایط بحران خیلی راحت می‌توانیم صادرات داشته باشیم.

رئیس انجمن صنایع کفش ماشینی استان قم در پایان با تاکید بر اینکه کیفیت صنعت کفش ایران بهتر از چین است، خاطرنشان کرد: آنقدر تولید کفش و دمپایی بالاست که 80 درصد تولید استان باید صادر شود.

انتهای پیام/451/ ز

R7854/P/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کفش استان صنعت کفش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۸۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری روابط حاکم بر اقتصاد به مردم شرط تحقق مشارکت مردمی در تولید

  آقای محمدرضا زارع برزشی در گفتگو با خبرنگار تحریریه صنعت خبرگزاری صدا و سیما فعال کردن تعاونی‌ها و مجموعه‌های صادراتی را بهترین روش برای مشارکت‌پذیری مردم در تولید عنوان کرد.    وی مشارکت مردم در تولید را منوط به فراهم شدن اقتصاد شفاف، شرایط مساعد و امنیت اقتصادی دانست و افزود: برای تحقق این امر مردم بایستی فضای امن کسب و کار را به طور ملموس حس کنند و بدانند در صورت ورود به اقتصاد سرمایه‌ی خود را از دست نمی‌دهند.    بُرزشی به وظیفه مرکز صنایع خلاق و فرش ایران برای تحقق شعار سال اشاره کرد و ادامه داد: فعالیت‌های مهمی با رویکرد افزایش مشارکت مردم و اشتغال و در نتیجه جهش تولید در سال ۱۴۰۳ در این مرکز هدفگذاری شده است.    وی با اشاره به لزوم بهره مندی از خلاقیت و نوآوری در پیشبرد صنایع گفت: عنصر خلاقیت در جهت تقویت صنایع و ایجاد کسب کار و تولید محصولات نوین با استفاده حداکثری از علم و دانش، افزایش تولید، ایجاد اشتغال و خلق ثروت همچون جوامع صنعتی دیگر جز در سایه تعامل جدی و موثر دستگاه‌های مربوطه اعم از دانشگاه ها، مراکز علمی، واحد‌های صنعتی و دانش بنیان و دستگاه‌های متولی سیاستگذاری و حمایت کننده و قانون گذار میسر نخواهد بود.   رونمایی از برنامه راهبردی هنرصنعت فرش دستباف به زودی    ­سرپرست مرکز ملی صنایع خلاق و فرش ایران به اقدامات و برنامه‌های دفتر صنایع خلاق و ورزشی وزارت صمت در سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و گفت: برنامه راهبردی در حوزه تخصصی اسباب بازی و سرگرمی، برنامه راهبردی در حوزه تخصصی طلا، نقره و جواهر و برنامه راهبردی در حوزه تخصصی البسه و تجهیزات ورزشی با برگزاری جلسات و اخذ نظرات کارشناسان مرتبط در بخش دولتی، خصوصی و انجمن‌ها سال گذشته تدوین شد و برنامه راهبردی هنر صنعت فرش دستباف نیز به زودی رونمایی خواهد شد.   وی همچنین به برنامه‌ها و اقدامات این مرکز در سال ۱۴۰۳ برای رشد تولید و مبارزه با کالای تقلبی و قاچاق در حوزه اسباب‌بازی، فلزات گرانبها و جواهرات، تجهیزات و البسه ورزشی و فرش دستباف اشاره کرد و افزود: ساماندهی کد تعرفه و آیسیک (سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع) این مرکز در رشته فعالیت‌های تعریف شده، پیگیری جدی طرح درج کد شناسه و رهگیری بر روی محصولات، کنترل صادرات و واردات به وسیله وضع قوانین تشویقی در کشور برنامه ریزی شده است.    براساس اعلام سرپرست مرکز ملی صنایع خلاق و فرش ایران؛ آمار واحد‌های تولیدی در رشته فعالیت‌های مختلف این مرکز در سال ۱۴۰۲ در مقایسه با سال قبل از آن افزایش داشته است که براین اساس در رشته فعالیت طلا، نقره، جواهر و بدلیجات با ۷ درصد افزایش، اسباب بازی و سرگرمی ۱۰ درصد افزایش، در رشته فعالیت تجهیزات و البسه ورزشی در سه بخش تجهیزات ورزشی ۷ درصد افزایش، توپ‌های ورزشی ۱۱ درصد افزایش و چمن مصنوعی ۵۰ درصد افزایش و در حوزه فرش دستباف با ۱۱ درصد رشد تولید روبرو بوده ایم.

دیگر خبرها

  • نمایشگاه بین‌المللی صنایع وابسته فرش ماشینی برگزار می‌شود
  • رشد صددرصدی صادرات فرش دستباف از خراسان رضوی
  • همت والای کارگران زمینه ساز تحقق شعار سال خواهد شد
  • پاکستان؛ فرصتی طلایی برای اکران و تولیدات مشترک سینمایی
  • تخصیص ۴۰ درصد از سود شرکت‌های پتروشیمی به تکمیل زنجیره ارزش
  • واگذاری روابط حاکم بر اقتصاد به مردم شرط تحقق مشارکت مردمی در تولید
  • کرمان، سیرجان، رفسنجان و بم صنعتی‌ترین شهر‌های کرمان/ سال گذشته در بخش تولید ارائه تسهیلات نداشته‎ایم
  • جهش تولید را در حوزه های مختلف اقتصادی باید دنبال کرد
  • تولید ۷۵ درصد پارچه موردنیاز کشور در داخل
  • هزینه‌های سرسام‌آور تولید اتومبیل‌های فرمول یک