Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان مدیر زارعت سازمان جهاد کشاورزی لرستان از پیش‌بینی تولید بالغ‌بر ۴۶۰ هزار تن گندم از مزارع استان خبر داد.

مهندس صالحیان امروز ششم خردادماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: برداشت گندم از شهرستان‌های جنوبی استان از اواخر اردیبهشت‌ماه آغاز شده است.

وی تصریح کرد: تمامی کمباین‌های بومی و همچنین کمباین‌های ورودی به استان، در ابتدای امر توسط کارشناسان مربوطه کنترل شده و پس از اخذ معاینه فنی، جهت برداشت به مزرعه ورود پیدا می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر زارعت سازمان جهاد کشاورزی لرستان خاطرنشان کرد: در خصوص تأمین سوخت کمباین‌هایی که برداشت مزارع گندم و کلزا را در استان انجام می‌دهند از طریق مدیریت‌های جهاد کشاورزی شهرستان‌ها برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های لازم با شرکت پخش فرآورده‌های نفتی انجام شده است.

صالحیان اضافه کرد: لازم به یادآوری است که با عنایت به ورود کمپانی‌های غیربومی و نیز کمباین‌های بومی استان، نگرانی بابت برداشت به‌موقع محصول کشاورزان عزیز و زحمتکش استان وجود ندارد؛ و کمیسیون‌های خرید گندم و کلزا نیز در شهرستان‌ها مشخص گردیده و آمادگی لازم و کامل جهت تحویل محصول گندم وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه سطح زیر کشت گندم دیم لرستان ۱۹۴ هزار هکتار و سطح زیرکشت گندم آبی استان ۴۶ هزار هکتار بوده است، بیان کرد: با توجه به وضعیت بارندگی‌ها در اغلب نقاط استان در پاییز و در زمان کاشت، در بعضی از شهرستان‌ها کاشت گندم با تأخیر صورت گرفته که این موضوع تأخیر در زمان‌ کاشت را به دنبال داشته است و از طرف دیگر از تاریخ ۱۷ فروردین‌ماه به بعد، بارندگی مؤثر و مناسبی را در سطح استان نداشته‌ایم که این شرایط، متأسفانه عملکرد محصولات گندم و جو دیم در شهرستان‌های پلدختر، رومشگان، کوهدشت، چگنی و حتی جنوب خرم‌آباد را تحت تأثیر قرار داده است.

صالحیان ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود از سطح ۲۴۰ هزار مزارع گندم، بالغ‌بر ۴۶۰ هزار تن گندم برداشت و بالغ‌بر ۳۵۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان توسط مراکز خرید گندم، خریداری شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی گندم جهاد كشاورزي هزار تن گندم شهرستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۸۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی ذخیره ۶۰۰ هزار تن گندم در لرستان

به گزارش قدس آنلاین، حجت اله بیرانوند روز پنجشنبه در همایش روز ملی گندم و نان در سالن همایش اتاق بازرگانی خرم آباد اظهار کرد: همچنین ۱۳ واحد آسیابانی با ظرفیت حدود ۷۰۰ هزار تن در استان وجود دارد که ظرفیتی حدود ۲ برابری محسوب می شود.

وی با بیان اینکه طی سه سال گذشته روند خرید گندم در لرستان افزایشی بوده است تصریح کرد: تولید گندم در استان به عنوان یک کالای استراتژیک از ۱۲۳ هزار تن در سال ۱۴۰۰ به ۵۳۰ هزار تن در سال گذشته رسیده که در تاریخ استان بی سابقه بوده است.

بیرانوند با اشاره به فعالیت ۲ هزار واحد نانوایی در لرستان گفت: کشاورزان با جهاد خود امنیت غذایی را تامین می کنند و عمده انرژی و کالری مورد نیاز مردم از طریق مصرف نان تامین می شود که زنجیره تولید و تامین گندم و نان در لرستان دارای چرخه مناسبی است.

وی اظهار کرد: مراکز خرید گندم نقش مهمی در چرخه تولید دارند و در برخی شهرستان ها همچون کوهدشت طی مدت زمان کوتاه، خرید حجم بالایی از این محصول انجام می شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • پیش بینی تولید بیش از ۹۳ هزار تن محصول گندم در شهرستان میاندوآب
  • پیش بینی ذخیره ۶۰۰ هزار تن گندم در لرستان
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۷۰ هزار تن محصول از مزارع «گیلانغرب»
  • ۹۸ درصد گندم کشور با کمباین برداشت می‌شود
  • پیش بینی برداشت ۷۵ هزار تن گندم در بهبهان
  • آغاز برداشت گندم از مزارع عنبرآباد
  • پیش بینی برداشت ۲۳۰ هزار تن گندم از مزارع دهلران
  • امسال بیش از یک میلیون تن گندم از مزارع گلستان برداشت می شود
  • مبارزه با علف‌های هرز سطح ۱۶۷ هزار هکتار از مزارع گندم و جو در لرستان
  • پیش بینی برداشت ۲۳۰ هزار تن گندم در شهرستان دهلران