Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، وبگاه اوکراین نیوز امروز سه شنبه با استناد به پاسخ رسمی دریافتی از سوی دولت اوکراین در گزارشی اعلام کرد: آمریکا ۸ آزمایشگاه در اوکراین ساخته است که در آنها ویروس‌های خطرناکی ذخیره می‌شوند.

به گزارش این وبگاه، آژانس کاهش تهدید دفاعی آمریکا (DTRA) که از زیر مجموعه‌های وزارت دفاع این کشور «پنتاگون» به شمار می‌آید در میانه سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۴ میلادی به ساخت یا نوین‌سازی آزمایشگاه‌های کی‌یف مبادرت ورزید تا از آنها برای ذخیره سازی و کار روی ویروس‌های خطرناکی از قبیل پاتوژن های مورد استفاده در سلاح‌های بیولوژیکی، استفاده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس پاسخ دولت اوکراین به وبگاه اوکراین نیوز، قرارداد ساخت و نوین سازی آزمایشگاه‌های مذکور نیز با شرکت «بلک اَند ویچ» (Black & Veatch) که یک شرکت مهم مهندسی آمریکایی است منعقد گردید.

آنطور که وبگاه مذکور آورده است، شرکت «بلک و ویچ» در سایت خود اذعان کرده با بَرنده شدن قرارداد مذکور از آژانس کاهش تهدید دفاعی آمریکا، دست کم ۲ آزمایشگاه را در کی‌یف و اودِسا ساخته است.

شرکت «بلک و ویچ» در این خصوص اعلام کرد: ازمایشگاه BSL-۳ به صورت ویژه ای به منظور حمایت از کار با پاتوژن هائی که می‌توانند به صورت طبیعی ظاهر شده و یا از طریق حملات بیوتروریستی منتشر شوند، طراحی و ساخته شده اند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: پنتاگون وزارت دفاع ویروس اوکراین آزمایشگاه ویروس های خطرناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۸۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۷۸ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین و رژیم صهیونیستی

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از رویترز، مجلس نمایندگان آمریکا با اکثریت آرا، بسته کمک به اوکراین و رژیم صهیونیستی را تصویب کردند.

این بسته حمایتی به ارزش ۹۵.۳ میلیارد دلار کمک‌های امنیتی به اوکراین، اسرائیل و تایوان فراهم می‌کند.

در این بسته، ۶۰.۸ میلیارد دلار برای اوکراین جهت کمک به مبارزه با روسیه در نظر گرفته شده است. همچنین ۱۷ میلیارد دلار برای کمک به رژیم صهیونیستی قرار داده شده است.

۹ میلیارد دلار برای کمک های بشردوستانه و همچنین ۸.۱ میلیارد دلار برای کمک به تایوان برای مقابله با چین از دیگر موارد این بسته است.

انتظار می‌رود هفته آینده این لایحه در سنا بررسی شود.

دیگر خبرها

  • بارگذاری اطلاعات مربوط به مراکز انتفاعی در وبگاه شفافیت شهرداری
  • تغییر سبک زندگی، بهترین درمان کبد چرب / این بیماری تنها مختص افراد چاق نیست
  • اوکراین با حمایت آمریکا انرژی هسته‌ای خود را گسترش می‌دهد
  • سنگ آمریکا برای کودک کش‌ها
  • دانشمندان واکسنی ساخته‌اند که می‌تواند با هر گونه سویه ویروسی مبارزه کند
  • بومی سازی بیش از ۴ هزار قطعه تخصصی در نیروگاه بندرعباس
  • کمک ۷۷.۸ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین و رژیم صهیونیستی
  • کمک ۷۸ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین و رژیم صهیونیستی
  • این موشک برای غرق کردن ناوهای آمریکا ساخته شده است
  • چین موشک دانگ فنگ-۲۱ را برای غرق کردن ناو‌های آمریکا ساخته است