Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی که یک سال به انتخابات پارلمان آلمان (بوندستاگ) باقی مانده، رایزنی ها برای تعیین فرد مناسبی جهت جانشینی «آنگلا مرکل» در احزاب رقیب وی سرعت بیشتری به خود گرفته است.
خبرگزاری آسوشیتدپرس از منابع خود در حزب سوسیال دموکرات آلمان (SPD) بر اجماع اعضای این حزب برای معرفی «رالف موتزنیخ» رهبر فراکسیون سوسیال دموکرات‌ها در بوندستاگ جهت این سمت خبر داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این در حالی است که مذاکرات برای معرفی گزینه نهایی حزب همچنان ادامه دارد و گمان نمی رود سوسیال دموکرات ها نام گزینه نهایی خود برای صدراعظمی را زودتر از پایان تابستان اعلام کنند.
نام موتزنیخ که متعلق به جناح چپ حزب است، اخیرا به دلیل طرح بحث خروج آلمان از مشارکت هسته ای ناتو بر سر زبان ها افتاده است.
درخواست موتزنیخ برای مخالفت با استقرار بمب‌های اتمی ایالات متحده در آلمان در آینده، انتقاداتی را نیز از اتحادیه اروپا متوجه برلین کرده است. طبق برآوردها، حدود ۲۰ بمب اتمی ایالات متحده هنوز در پایگاه نیروی هوایی بوشل واقع در راینلاند-پفالتس نگهداری می‌شود و چندین هواپیمای تورنادو ارتش آلمان برای نقل و انتقال این بمب‌ها در این پایگاه حضور دارند.
این پیشنهاد پس از آن مطرح شد که «آنه‌گرت کرامپ-کارن باوئر» وزیر دفاع آلمان از حزب دموکرات مسیحی (CDU) پیشنهاد کرد؛ ناوگان نیروی هوایی این کشور با جنگنده‌های یورو فایتر و F-۱۸ آمریکایی جایگزین شود.
رهبر فراکسیون سوسیال دموکرات‌ها در بوندستاگ این بحث را پیش کشیده است که وجود بمب هسته‌ای در قلمرو آلمان تضمین کننده امنیت این کشور نیست و مخالفت برلین با استقرار این بمب‌ها در خاک خود، مغایرتی با تعهداتش نسبت به پیمان ناتو ندارد.

برچسب‌ها آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان سوسیال دموکرات ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۸۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناگلزمان سرمربی تیم ملی آلمان تا ۲۰۲۶ ماند

به گزارش خبرنگار مهر، فدراسیون فوتبال آلمان با انتشار اطلاعیه ای خبر از تمدید قرارداد با یولیان ناگلزمان سرمربی خود تا سال ۲۰۲۶ داد. سرمربی مانشافت که از باشگاه‌های لیورپول و بایرن مونیخ پیشنهاداتی را دریافت کرده بود تصمیم گرفت به حضورش در تیم ملی آلمان ادامه دهد. بنابراین او در جام جهانی ۲۰۲۶ که به میزبانی مشترک کشورهای آمریکا، مکزیک و کانادا خواهد بود روی نیمکت آلمان می‌نشیند.

کد خبر 6082429

دیگر خبرها

  • دو گزینه پرید: سه نامزد نهایی مربیگری بایرن
  • ناگلزمان سرمربی تیم ملی آلمان تا ۲۰۲۶ ماند
  • دولت سوسیال دموکراتیک چیست؟
  • حمایت دموکرات‌ها برای تصویب کمک‌های آمریکا به اوکراین و اسرائیل
  • گزینه عجیب برای جانشینی سرمربی اسپانیایی تراکتور
  • نمایندگان کنگره آمریکا: اسرائیل با سلاح‌های آمریکایی قوانین را نقض می‌کند
  • انتقاد از برخورد دوگانه با مسلمانان آلمان
  • شانس بالای رافا مارکز برای جانشینی ژاوی با حمایت خوان لاپورتا!
  • بایدن در مخصمه؛ تشدید نارضایتی‌ها در پی حمایت از اسرائیل
  • آغاز انتخابات سرنوشت ساز پارلمانی در کرواسی