Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@01:40:57 GMT

شعار و روز شمار روز جهانی بدون دخانیات

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۷۹۱۰۲

شعار و روز شمار روز جهانی بدون دخانیات

معاون بهداشت وزارت بهداشت در نامه ای به معاونین بهداشت دانشگاه های علوم پزشکی کشور ضمن اعلام شعار سازمان جهانی بهداشت به مناسبت روز جهانی بدون دخانیات در سال جاری با عنوان " محافظت از جوانان در برابر فریبکاری و ترفند های صنایع دخانی و پیشگیری از مصرف دخانیات و نیکوتین در آنها " براهمیت اقدامات لازم برای افزایش آگاهی عمومی در خصوص تاثیرات مضر دخانیات تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، دکتر علیرضا رئیسی در نامه به معاونین بهداشت دانشگاههای علوم پزشکی تصریح کرد: مقرر است فعالیت ها و اقدامات برای افزایش آگاهی عمومی، به خصوص جوانان، در خصوص تاثیرات مضر دخانیات، از سرطان تا بیماری های تنفسی مزمن، اهمیت کاهش مصرف دخانیات و همچنین خطرات مواجهه با دود دست دوم و سوم تمرکز یابد.

وی افزود: سازمان جهانی بهداشت توصیه کرده است تا بر ضرورت پررنگ شدن تاثیرات مخرب ترفند ها و روش‌های اغوا کننده و فریبنده صنایع دخانی بر افزایش مصرف دخانیات توسط نوجوانان و جوانان به ویژه بانوان و خنثی کردن آنها به هر شکل تاکید شود.

دکتر رئیسی در این نامه خاطر نشان کرد: با توجه به اپیدمی کووید 19 و ترفندهای صنایع دخانی برای سوء استفاده از این فرصت برای منافع خود و گسترش بازار مصرف، شعار ملی امسال "محافظت از سلامت عمومی در برابر ترفندهای صنایع دخانی و بیماری کرونا" تعیین شده است.

براساس گزارش وبدا،  وی در پایان عناوین شعارهای ایام هفته ملی بدون دخانیات را به شرح زیر اعلام کرد:

1. سه شنبه مورخ 6 خرداد 99 " مصرف دخانیات عامل تشدید کننده بیماری کرونا ویروس"

2. چهارشنبه مورخ 7 خرداد 99 " ترک دخانیات یک ضرورت برای پیشگیری از بیماری کرونا ویروس"

3. پنجشنبه مورخ 8 خرداد 99  " محصولات نوپدید دخانی، گمراه کننده و اعتیاد آور"

4. جمعه مورخ 9 خرداد 99  " صنعت دخانیات، تهدیدی برای سلامت همگانی"

5. شنبه مورخ 10 خرداد 99  " اماکن عمومی عاری از دخانیات حقی برای همه"

6. یکشنبه مورخ 11 خرداد 99  " نوجوانان و جوانان، در تیررس صنایع دخانی"

7. دوشنبه مورخ 12خرداد 99 " افزایش مالیات بر محصولات دخانی، راهکار جهانی کاهش مصرف"

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دخانيات مصرف دخانیات صنایع دخانی خرداد 99

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۹۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بدون در نظرگرفتن اسیران غزه ۱۲ هزار فلسطینی اسیر هستند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شهاب نیوز، «قدوره فارس» رییس کمیته امور اسیران و آزادگان فلسطین اعلام کرد که پیش‌بینی می‌شود شمار اسیران فلسطینی در بند زندان‌های رژیم صهیونیستی بدون در نظرگرفتن اسیران غزه به ۱۲ هزار نفر برسد.

فارس تاکید کرد: این در حالی است که پیش از هفتم اکتبر شمار اسیران فلسطینی در بند زندان‌های اشغالگران به نزدیک به ۵ هزار نفر می‌رسید.

وی تاکید کرد: شمار اسیران فلسطینی پس از هفتم اکتبر سال گذشته میلادی با افزایش ۱۳۰ درصدی روبرو بوده است. اشغالگران به صورت عامدانه اسیران فلسطینی را شکنجه و آزار می‌دهند؛ این موضوع به شهادت ۱۶ اسیر فلسطینی انجامیده است.

رییس کمیته امور اسیران و آزادگان فلسطین افزود: احدی از شمار اسیران اهل غزه اطلاع ندارد. زمستان گذشته سخت‌ترین زمستان برای اسیران فلسطینی از سال ۱۹۶۷ میلادی تاکنون بود.

قدوره فارس تصریح کرد: اشغالگران لباس اسیران فلسطینی را از تنشان بیرون آوردند و آن‌ها را از ساده‌ترین حقوقشان منع کردند.

پیش از این نیز کمیته امور اسیران و آزادگان فلسطین اعلام کرد که ملت فلسطین در معرض حمله‌ها و جنایت‌های شهرک‌نشینان اشغالگر و مسلح صهیونیست است که تحت فرمان مستقیم کابینه رژیم صهیونیستی قرار دارند.

این کمیته بیان کرد که به رغم ادامه شکنجه اسیران فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی، جهان ساکت نشسته و با اشغالگران همدست شده است.

منابع آماری روز گذشته اعلام کردند که از آغاز جنگ غزه دست‌کم سه هزار نفر از اهالی غزه از سوی ارتش رژیم صهیونیستی به اسارت گرفته شده‌اند.

کد خبر 6081328

دیگر خبرها

  • افزایش شمار شهدای غزه به مرز ۳۴ هزار نفر
  • بدون در نظرگرفتن اسیران غزه، ۱۲ هزار فلسطینی اسیر هستند
  • بدون در نظرگرفتن اسیران غزه ۱۲ هزار فلسطینی اسیر هستند
  • جنگ غزه/ تاکنون چند فلسطینی کشته شده اند؟
  • شمار شهدای غزه به ۳۳ هزار و ۸۹۹ نفر افزایش یافت
  • تا ۵ سال آینده در کشورهای پیشرفته سیگار پیدا نمی‌شود/ دخانیات تنها صنعتی که پس از انقلاب تحریم نشد!
  • یک «کام» تلخ تا مرگ زودرس/ فقط «دخانیات» تحریم نشد!
  • شمار شهدای نوار غزه به ۳۸ هزار و ۴۳ نفر رسید
  • شمار شهدای غزه به ۳۳ هزار و ۸۴۳ نفر رسید
  • برگزاری اردوی انتخابی تیم ملی فوتبال جوانان