Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-24@06:25:36 GMT

صید کوسه ماهیان در آب‌های خلیج‌فارس قاچاق است

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۷۹۱۳۴

صید کوسه ماهیان در آب‌های خلیج‌فارس قاچاق است

به گزارش خبرآنلاین از بوشهر،  وجود ظرفیت‌های دریایی بکر و حفاظت شده، زمینه مناسبی را برای زیست و زادآوری انواع جانوران دریایی در استان بوشهر فراهم کرده است.

جزایر ام‌الگرم، پارک ملی دریایی دیر- نخیلو، تهمادون، نایبند و خارگو در استان بوشهر از مناطق مهم و حفاظت شده برای زیست و زادآوری انواع پرندگان دریایی مهاجر و لاک‌پشتان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زاد و ولد لاک پشت یکی از ویژگی‌های مناطق حفاظت شده استان بوشهر است بگونه‌ای که لاک پشت‌های دریایی هر دو یا سه سال به سواحل حفاظت شده استان بوشهر برای زادآوری مهاجرت می‌کنند.

زادو ولد لاک پشت‌های دریایی منقارعقابی در سواحل استان بوشهر

رئیس اداره محیط زیست دریایی حفاظت محیط زیست بوشهراز مهاجرت لاک پشت منقار عقابی  به مناطق حفاظت شده دریایی استان بوشهر خبر داد و اظهار داشت: همه ساله فصل بهار لاک پشت‌های دریایی  منقارعقابی که بیشتر از گونه‌های در معرض انقراض هستند به مناطق و جزایر حفاظت شده برای تخم‌گذاری مهاجرت می‌کنند.

محمد امین طلاب از پایش لاک‌پشت‌های منقار عقابی در سواحل استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: این روزها کارشناسان  حفاظت محیط زیست دریایی مشغول پایش لاک‌پشتان منقار عقابی در پارک ملی دریایی نایبند، دیر- نخلیو، خارکو و ام‌الگرم هستند.

وی با بیان اینکه در این پایش ۱۰۰ تا ۱۵۰ لاک‌پشت پایش و علامت‌گذاری می‌شود خاطرنشان کرد: این عملیات که تا اواخر تیرماه ادامه دارد شامل حراست و پاکسازی از زیستگاههای تخم‌گذاری، بیومتری لاک‌پشت‌ها، بیرومتری و شمارش تخم لاک‌پشت‌ها و تک گذاری آن‌ها ‌است.

تخم‌گذاری لاک پشتان در سواحل حفاظت شده  استان بوشهر

رئیس اداره محیط‌زیست دریایی حفاظت محیط‌زیست بوشهر با اشاره به تخم‌گذاری لاک‌پشتان در پارک ملی دریایی نایبند، دیر- نخلیو، خارکو و ام‌الگرم تصریح کرد: لاک پشت‌های بارور در فصل بهار برای تخم‌گذاری به ساحل  استان بوشهر مهاجرت می‌کنند و در هر مرحله بین ۵۰ تا ۱۲۰ تخم می‌گذارند.

طلاب با اشاره به بیرون آمدن نوزادان لاک‌پشتان از تخم گفت: لانه گزینی و تخم‌گذاری و خروج جوجه از تخم‌ها حدود ۲ ماه طول می‌کشد که خروج جوجه لاک‌پشت‌ها از تخم به‌صورت متناوب تا اواخر مرداد ماه در مناطق یاد شده مشاهده می‌شود.

وی با بیان اینکه لاک‌پشت‌ها نقش بسیار مهمی در چرخه زیستی دریا دارند  گفت: از عوامل تهدید لاک‌پشتان صید و صیادی، شکارشدن در تورهای ماهیگیری، آلودگی‌های دریایی و تخریب مناطق تخم‌گذاری آنها است.

کوسه‌های خلیج فارس یکی از آبزیان رو به انقراض محسوب می‌شود

رئیس اداره محیط زیست دریایی حفاظت محیط زیست بوشهر صید کوسه ماهیان در آب‌های خلیج فارس را ممنوع دانست و تاکید کرد: به منظور حفاظت از انواع کوسه ماهیان که نسل آنها رو به  انقراض است صید این گونه ارزشمند در آب‌های  استان بوشهر است و با صیادان متخلف برخورد قاطع می‌شود.

طلاب با بیان اینکه فروش کوسه‌ها  تخلف است خاطرنشان کرد: شکار و تجارت کوسه به ویژه کوسه سرچکشی ممنوع است و متخلفان تحت پیگیر قانونی قرار می گیرند.

وی، با اشاره به انتشار تصاویری از کوسه‌های نادر سرچکشی در فضای مجازی گفت: این کوسه‌ها مربوط به سال ۲۰۱۸ میلادی است و مربوط به سواحل این استان نیست.

کوسه ماهی‌ها در معرض تهدید انقراض قرار دارند

رئیس اداره محیط زیست دریایی حفاظت محیط زیست بوشهر  به جایگاه کوسه ماهیان در چرخه زیستی دریا پرداخت و خاطر نشان کرد: کوسه ماهی‌ها در معرض تهدید انقراض قرار دارند و کوسه‌های خلیج فارس و دریای عمان در تهدید جدی نابودی هستند و صید این گونه آبزی در اکوسیستم دریایی سبب مرگ اکوسیستم خلیج فارس خواهد شد.

طلاب با تاکید بر حفاظت از کوسه ماهیان در خلیج فارس به ویژه در عرصه صید و صیادی افزود: جمعیت کوسه در خلیج فارس به شدت کاهش یافته و این یک خطر جدی است که صیادان در حفاظت از این آبزی نقش مهمی دارند.

46

کد خبر 1392418

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان بوشهر کوسه ماهیان خلیج فارس استان بوشهر لاک پشت لاک پشت ها حفاظت شده لاک پشتان تخم گذاری کوسه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۹۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد رشته‌های هسته‌ای در دانشگاه خلیج‌ فارس

استاندار بوشهر از راه‌اندازی رشته‌های مرتبط با انرژی هسته‌ای در دانشگاه خلیج‌فارس بوشهر خبر داد و گفت: در این راستا با مشارکت سازمان انرژی اتمی ایران ۲ هنرستان در حوزه فناوری هسته‌ای در بوشهر ایجاد می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، احمد محمدی‌زاده ظهر امروز در کنفرانس دوسالانه بین‌المللی هوش مصنوعی و علوم داده در دانشگاه خلیج‌فارس بوشهر با اشاره به اینکه تصمیمات رئیس سازمان انرژی اتمی ایران جهادی و به موقع است اظهار داشت: آغاز ساخت آب‌شیرین‌کن به ظرفیت 70 هزار مترمکعب در جوار نیروگاه اتمی بوشهر با تأکیدات رئیس سازمان انرژی اتمی ایران اجرایی شد و اکنون روند ساخت آن تسریع یافته است.

وی با بیان اینکه این آب‌شیرین‌کن تا ظرفیت 150 هزار مترمکعب قابل توسعه و گسترش است گفت: علاوه بر این، ساخت 2 نیروگاه اتمی دیگر هر کدام به ظرفیت یک‌هزار و 75 مگاوات در جوار نیروگاه فعلی اتمی بوشهر در ساخت است که با تکمیل و بهره‌برداری از آن تولید برق هسته‌ای به بیش از 3 هزار مگاوات افزایش می‌یابد.

استاندار بوشهر ساخت 2 هنرستان در حوزه فناوری هسته‌ای در بوشهر را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: با موافقت رئیس سازمان انرژی اتمی ایران ساخت 2 هنرستان مرتبط با فناوری هسته‌ای در مرکز استان بوشهر ساخته و راه‌اندازی می‌شود که یکی از آنها در حال اجرا است و طراحی بعدی نیز در هنرستان حاج جاسم بوشهر برنامه‌ریزی شده است.

محمدی‌زاده تحول در ساختار علمی دانشگاه خلیج‌فارس در زمینه انرژی هسته‌ای را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: با شکل‌گیری یک دانشکده در این حوزه، رشته‌های مرتبط با انرژی هسته‌ای در دانشگاه خلیج‌فارس بوشهر راه‌اندازی می‌شود.

وی گسترش و توسعه هوش مصنوعی در صنایع مختلف را مورد اشاره قرار داد و گفت: در این راستا برای تحول در بخش‌های مختلف طراحی لازم شده است.

انتهای پیام/190/.

دیگر خبرها

  • بانک ذخایر دریایی ایران افتتاح شد
  • واگذاری سهام باشگاه پرخرج به هلدینگ خلیج فارس غیرقانونی است
  • چرا از هلدینگ خلیج فارس سهمی به بچه‌های خلیج فارس نرسد؟
  • رونمایی از تصویر سازی گرافیکی میرمهنای بندر ریگی در بوشهر
  • رشته‌های هسته‌ای در دانشگاه خلیج فارس ایجاد می شود
  • برگزاری کنفرانس هوش مصنوعی در بوشهر+ تصویر
  • رونمایی از دستاوردهای جدید صنعت هسته‌ای
  • ایجاد رشته‌های هسته‌ای در دانشگاه خلیج‌ فارس
  • تحرکات دشمنان در خلیج‌فارس رصد می‌شود
  • نیروی دریایی سپاه تمام تحرکات در خلیج‌ فارس را رصد می‌کند