Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران، علی خوان پایه روز سه شنبه افزود: جنگل ها و مراتع مناطق "خنگ بنار" ،" کوه گوهر نارک" و اطراف کوه های گناوه لری از توابع شهرستان گچساران عصر روز جمعه گذشته طعمه آتش شد و تلاش بی وقفه نیروهای امدادگر، بسیج و مردم برای مهار اتش همچنان ادامه دارد.

وی بیان کرد: برآوردهای اولیه کارشناسان نشان می دهد از پنج روز پیش تاکنون بیش از ۲۰۰ هکتار از جنگل ها و مراتع این شهرستان در آتش سوخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



خوان پایه تصریح کرد: ۲ فروند بالگرد آب پاش هوا فضای سپاه پاسداران ویژه اطفای حریق روز گذشته و امروز وارد شهرستان شدند و برای آبگیری به سمت سد کوثر رفته و عملیات اطفای حریق در جنگل های شهرستان گچساران را انجام می دهند .

این آب پاش ها ظرفیت ۲ تا چهار تن آبگیری را دارند.

وی با بیان اینکه یکی از بالگردها آب پاش روز گذشته وارد شهرستان شد اظهار داشت: همچنین روز گذشته چهار فروند بالگرد هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران و شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران بیش از ۲۰۰ نفر از امدادگران را به محل حادثه در ارتفاعات سخت گذر گچساران انتقال دادند.

وی تصریح کرد: بیش از ۶۰ سورتی پرواز برای جابه جایی امدادگران به ارتفاعات محل آتش سوزی در این شهرستان انجام شد.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران گفت: هم اکنون بیش از ۱۲۰ نفر از نیروهای مردمی، بسیجی، منابع طبیعی و محیط زیست برای مهار آتش سوزی در روستاهای "خنگ بنار"، "کوه گوهر نارک" و اطراف کوه های گناوه لری حضور دارند.

مجید نظری اظهار داشت: سخت گذر بودن منطقه و وزش باد شدید باعث کندی عملیات مهار آتش سوزی در این مناطق شده است.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: عملیات مهار آتش در جنگل های گچساران همچنان ادامه دارد.

وحید محمدی تبار ابراز کرد: این عملیات با حضور بالگردهای هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حال انجام است و در صورت نیاز به بالگردهای ارتش دوباره درخواست خواهیم کرد.
۳۵۰ هکتار از جنگل ها و مراتع مناطق مختلف این شهرستان تابستان گذشته طعمه حریق شد.

۹۰ درصد از اراضی شهرستان گچساران را عرصه‌های ملی تشکیل می‌دهد که از این میزان ۷۰ درصد مرتع و جنگل است.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: صدای ایران آتش سوزی جنگل ها و مراتع آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۹۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره دختران آفتاب در شهرستان گچساران

مدیرآموزش و پرورش گچساران گفت: هدف از برگزاری این جشنواره، نمایش توانمندی‌های دانش آموزان در حوزه صنایع دستی، آشنایی با تاریخ و تمدن ایران زمین، شناسایی استعداد‌های بالقوه و به فعلیت در آوردن آنها و ایجاد شور و نشاط بین آنهاست.

قیطاسی استعداد یابی، آموزش و اعزام دانش آموزان به عنوان سفیران ورزش به روستا‌ها برای آموزش به دانش آموزان و همسالان خود را از دیگر اهداف این جشنواره عنوان کرد.

مدیر آموزشگاه شبانه روزی نرجس هم گفت: در این جشنواره دانش آموزان دست ساخته‌های خود در زمینه‌های مختلف را به نمایش گذاشتند.

خانم شیخ محمودی افزود: پخت انواع غذا‌های سنتی، پخت نان محلی و برپایی سیاه چادر از دیگر برنامه‌های این جشنواره بود.

باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره دختران آفتاب در شهرستان گچساران
  • خیابان‌های دوبی همچنان زیر آب + تصاویر
  • هشدار در مورد احتمال آتش سوزی جنگل‌ها در مازندران
  • هشدار آتش سوزی در جنگل های مازندران
  • اخراج کارمندان گوگل همچنان ادامه دارد
  • کشف ۲۰۲ میلیارد ریال کالای قاچاق در گچساران
  • ۲۰۲ میلیارد ریال کالای قاچاق در گچساران کشف شد
  • احتمال وقوع آتش سوزی در مراتع به دلیل غنی شدن پوشش گیاهی منطقه
  • حجم سنگین برف گردنه تته کردستان در بهار ۱۴۰۳ + فیلم
  • آغاز کوچ بهاره عشایر ورامین به مراتع جنوبی شهرستان