Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@19:01:34 GMT

وزیر جهاد کشاورزی: ۷۱۰۰ هکتار گلخانه ایجاد می‌شود

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۷۹۶۲۹

وزیر جهاد کشاورزی: ۷۱۰۰ هکتار گلخانه ایجاد می‌شود

کاظم خاوازی که عصر سه شنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی گلخانه ۱۰۰ هکتاری شیروان، به صورت ویدئوکنفرانسی حضور یافته بود، اظهار داشت: توسعه کشت گلخانه ای از اولویت های این وزارتخانه است و با حمایت دولت تدبیر و امید، از سال ۹۲ تاکنون ۱۸ هزار و ۸۰۰ هکتار گلخانه در کشور ساخته شده است.
وی احداث گلخانه را اقدامی مطلوب برای افزایش تولید، صادرات، رونق اقتصادی و اشتغال خواند و گفت: باید الگوی کشت گلخانه ها بیشتر مورد توجه باشد تا زنجیره اشتغال و اقتصاد در کشور توسعه یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خاوازی افزود: رشد و توسعه گلخانه ها در خراسان شمالی در مرحله تصویب است که اگرچه در سال ۹۸ رشد خوبی داشته است، اما در سال ۹۹ شاهد افتتاحیه شهرک های گلخانه ای در این استان خواهیم بود.

طرح سه هزار شغل ایجاد می کند

مدیرعامل موسسه اعتباری ملل، به عنوان سرمایه گذار طرح احداث گلخانه ۱۰۰ هکتاری شیروان، نیز گفت: اقدامات لازم برای آبرسانی به این طرح در حال انجام است و کارهای مهندسی آن نیز پیش رفته که تلاش می شود مرحله اجرایی طرح نیز به زودی عملیاتی و به انجام برسد که با ایجاد سه هزار شغل می تواند نقشی موثر در توسعه منطقه داشته باشد.

حجت الاسلام سیدامین جوادی اظهار داشت: خراسان شمالی استعداد فوق العاده ای برای تولید محصولات کشاورزی دارد و باید سرمایه های مردم که از طریق سپرده گذاری در اختیار این موسسه قرار می گیرد، برای توسعه و رشد منطقه هزینه شود.
وی گفت: باید با اقدامی ارزشمند برای تولید محصولات با کیفیت در حوزه کشاورزی وارد کار شده و زمینه صدور آنرا به کشورهای حوزه خلیج فارس و نیز اروپایی فراهم کنیم.
کار نشدنی نداریم 

 استاندار خراسان شمالی نیز گفت: در این استان کار نشدنی نداریم و همه کارها طبق برنامه و زمانبندی صورت گرفته پیش می رود.
محمدعلی شجاعی اظهار داشت: با توجه به اینکه ۴۴ درصد جمعیت استان در روستاها زندگی می کنند، نمی توان پیشرانی بهتر از کشاورزی برای منطقه تعریف کرد.

وی با تاکید بر ضرورت علمی کردن حوزه کشاورزی خراسان شمالی، گفت: اگرچه روستاییان این استان رتبه هفدهم کشور را در بخش زراعی دارند اما از نظر تولید رتبه ۲۸ را دارند که این نشان می دهد لازم است کشاورزی استان علمی تر شود زیرا ۳۶ درصد جمعیت استان در این حوزه اشتغال دارند.
شجاعی با بیان اینکه مردم این استان مطالبه گر هستند، گفت: با یک نسخه واحد کشور را نمی توان اداره کرد، کشاورزی این استان باید با نسخه مخصوص به خود پیش رود و نمی توان از بخش کشاورزی گذشت و به سایر بخش ها پرداخت.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی نیز گفت: بخش کشاورزی مهمترین پیشران استان است که در برخی از تولیدات مانند دام سبک، نوغانداری، انگور، تولید بذر و گیاهان دارویی رتبه های ممتازی در کشور دارد.
عبدالله یوسفی با اشاره به رشد و توسعه گلخانه ها در دولت تدبیر و امید، اظهار داشت: اینک این استان ۷۰ هکتار گلخانه دارد که ۱۹۰ هکتار گلخانه دیگر نیز با عنوان مجتمع گلخانه ای در دست اجرا قرار گرفته است.
نماینده شیروان در مجلس دهم نیز گفت: خراسان شمالی جهش خود در حوزه کشاورزی را از شیروان آغاز کرده است، چرا که امسال ۱۰ هزار میلیارد ریال طرح اقتصادی در این شهرستان به اجرا درآمده است.
عبدالرضا عزیزی با اشاره به برخی گلایه های دامداران منطقه و اهالی روستای دوین،  که معتقدند اجرای چنین طرح هایی چراگاه دام آنان را محدود می سازد، اظهار داشت: آنان در این منطقه حق چرای دام دارند و از مدیرعامل موسسه ملل درخواست می شود ۱۰ درصد اشتغال این گلخانه را به اهالی بومی روستای دوین اختصاص دهند.

فرماندار شیروان نیز گفت: ساخت گلخانه ۱۰۰ هکتاری شیروان می تواند جهشی بزرگ در اقتصاد و تولید شهرستان و استان باشد و شاخص گلخانه ای استان را ۲۰۰ درصد ارتقا دهد.

امین رضا مرآتی گفت: هفته قبل طرح گاوداری ۱۰ هزار رأسی در شیروان کلنگ زنی شد و امروز با آغاز این طرح، شیروان خود را در حوزه گلخانه و دام پیشتاز استان کرد.

گلخانه ۱۰۰ هکتاری شیروان در روستای دوین، در ۱۵ کیلومتری جاده شیروان - فاروج با چهار هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی و ۴۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری اجرا می شود که برای سه هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال ایجاد می کند.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی خراسان شمالی اراضی کشاورزی شیروان پروندهٔ خبری سال ۹۹؛ سال جهش تولید

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی خراسان شمالی اراضی کشاورزی شیروان وزارت جهاد کشاورزی خراسان شمالی اراضی کشاورزی شیروان گلخانه ۱۰۰ هکتاری خراسان شمالی هکتار گلخانه گلخانه ای نیز گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۹۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم۵۰ درصدی کاشت پسته در کشاورزی رشتخوار

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی،مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رشتخوار گفت: ۱۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی «رشتخوار» خراسان رضوی به کاشت پسته اختصاص دارد که ۵۰ درصد از اراضی را شامل می‌شود.

علیمردان خزاعی افزود: مساحت کل اراضی کشاورزی رشتخوار خراسان رضوی ۳۰ هزار هکتار است.

وی گفت: ۹۵ درصد جمعیت ۶۵ هزار نفری رشتخوار به کشاورزی اشتغال داشته و معمولا هر کشاورز علاوه بر هر محصولی که کشت می‌کند، به تولید پسته نیز مشغول است.

مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار با بیان اینکه سیاست حمایتی جهاد کشاورزی ارائه خدمات خاص به پسته‌کاران است، افزود: در این راستا کار محوری این اداره مبارزه با آفت پروانه چوب‌خوار پسته به شیوه "کنترل پیک پرواز" این حشره است.

وی گفت: همه ساله در اواخر اسفندماه، تَله‌های طعمه گذاری شده به منظور تخمین جمعیت آفت، بررسی زندگی و رفتار و زمان ظهور و اوج و خاتمه دوره پرواز حشره در طبیعت، در کنار درختان نصب و ۲ روز یکبار تعداد حشره نر شکار شده شمارش می‌شود.

 

دیگر خبرها

  • رفع تداخل ۱۰۰۰ پلاک از اراضی ملی در لرستان
  • ۶۳ درصد از اعتبارات جهاد کشاورزی خراسان شمالی جذب شده است
  • ۶۳ درصد اعتبارات جهاد کشاورزی خراسان شمالی جذب شد
  • ۱۰ کشور مقصد صادرات محصولات گلخانه‌ای گلستان
  • ۵۹۰۰ هکتار اراضی غیرملی در استان بوشهر تثبیت شد
  • ۸۰۵ هکتار از شالیزارهای مازندران بیمه شدند
  • آغاز مبارزه با سن غلات در حوزه عمل مرکز جهاد کشاورزی دیزج دول
  • خرید بیش از دوهزار تن گندم از کشاورزان جنوب سیستان و بلوچستان
  • سهم۵۰ درصدی کاشت پسته در کشاورزی رشتخوار
  • آغاز کشت محصولات بهاره در شهرستان پلدشت