Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرکز امنیتی «سوفان» مستقر در نیویورک گزارش کرد که ایران و ونزوئلا با محموله ۱.۵ میلیون بشکه بنزین و مشتقات نفتی، مستقیماً ایالات متحده آمریکا را به چالش کشیدند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، مرکز امنیتی «سوفان» مستقر در نیویورک امروز (سه‌شنبه) با اشاره به ورود نفتکش‌های حامل سوخت ایران به قلمرو ونزوئلا گزارش داد که ایران و ونزوئلا، ایالات متحده آمریکا را به چالش کشیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مقدمه این گزارش به ورود نفتکش‌های حامل سوخت ایران به ونزوئلا اشاره شد و نوشته شد، که از ۲۵ ماه می (پنجم خردادماه)، پنج نفتکش حامل بیش از یک و نیم میلیون بشکه بنزین (۶۰ میلیون گالن) و مشتقات نفتی ورود به آب‌های ونزوئلا را آغاز کردند و دولت «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا اعلام کرد که این نفتکش‌ها را به سوی بنادر اسکورت و همراهی می‌کند.

این مرکز امنیتی سپس با این مقدمه ادامه داد که این محموله‌های سوخت نمایانگر اقدام مشترک ایران و ونزوئلا برای به چالش کشیدن سیاست دولت ترامپ است که تاحد زیادی متشکل از وضع تحریم‌های سخت علیه هر دو کشور ایران و ونزوئلا است.

این مرکز امنیتی سپس ادامه داد که محموله‌های سوخت ایران در حقیقت نقض قوانین تحریم‌های آمریکا علیه صادرات انرژی ایران و همچنین نقض تحریم‌های آمریکا علیه معاملات با ونزوئلا است.

آنطور که این مرکز امنیتی توضیح داده است، سیاست آمریکا بر پایه سرنگونی دولت مادورو به نفع «خوان گوایدو» رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا است و همچنین آمریکا قصد دارد با پیشبرد «فشار‌های حداکثری» به ایران، از حمایت‌های تهران از گروه‌های مقاومت در منطقه جلوگیری کند.

این مرکز سپس با اشاره به این موارد به ناتوانی آمریکا در مقابله با چالش جدید ایران و ونزوئلا اشاره کرد و نوشت که به نظر می‌رسد که گزینه‌های آمریکا برای مقابله با چالش جدید ایران و ونزوئلا محدود است و گرچه نیروی دریایی آمریکا اخیراً حضور در منطقه کارائیب را به منظور مقابله با قاچاق مواد مخدر افزایش داده است، اما مقام‌های نظامی آمریکا تصریح کرده‌اند که از هرگونه برنامه آمریکا برای رهگیری، جستجو یا توقیف نفتکش‌های ایران «بی‌اطلاع» هستند.

طبق این گزارش، در قوانین مربوط به تحریم‌های آمریکا و قوانین بین‌المللی، اشاره‌ای به توقیف چنین نفتکش‌هایی نشده است و تنها به تحریم نهاد‌هایی که در انتقال این محموله مشارکت دارند اشاره شده است و این در حالی است که تمامی شرکت‌های ایرانی و ونزوئلایی که در این معامله مشارکت دارند، از قبل تحت تحریم‌های آمریکا بوده‌اند.

از طرف دیگر، مقام‌های آمریکا به جامعه جهانی توصیه کرده‌اند که با نفتکش‌های ایرانی همکاری نکنند و همچنین به آندسته از خدمه نفتکش‌ها که احتمالا با ایالات متحده در توقیف این کشتی‌ها همکاری کنند، وعده پاداش داده است، اما تاکنون هیچ‌گونه تلاشی برای همکاری با آمریکا مشاهده نشده است.

مرکز سوفان سپس به تأثیر همکاری ایران در انتقال سوخت به ونزوئلا و بهبود موقعیت مادورو اشاره کرد و نوشت که تحویل موفقیت‌آمیز سوخت به مادورو کمک می‌کند تا در این برهه از زمان که مخالفانش نیز در پی گام‌های اشتباهی، چون کودتای ناکام، تضعیف شدند، از سقوط اقتصادی این کشور جلوگیری کند.

این مرکز امنیتی در پایان گزارش خود نتیجه‌گیری کرد که محموله‌های سوخت نشان داد که ایران مستقیما می‌تواند با تقویت دولتی که هدف بزرگ دولت ترامپ بوده، ایالات متحده آمریکا را در نیمکره خودش به چالش بکشد.

نفتکش‌های فورچون و فارست روز گذشته علیرغم تهدیدات و فشار‌های ایالات متحده آمریکا وارد ونزوئلا شد و قرار است به همراه سه نفتکش دیگر، در مجموع بیش از یک و نیم میلیون بشکه بنزین را از ایران به این کشور که علیرغم داشتن ذخایر نفتی، به دلیل تحریم‌های آمریکا با بحران انرژی روبروست، حمل کنند.

تصمیم ایران برای ارسال بنزین به ونزوئلا که به خاطر تحریم‌های آمریکا با کمبود سوخت مواجه است با عصبانیت مقامات واشنگتن همراه شده است. یک مقام ارشد دولت آمریکا در اظهاراتی عنوان کرده که واشنگتن در حال بررسی اقدامات مناسب برای واکنش نشان دادن به انتقال بنزین توسط ایران به ونزوئلاست.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ایران و ونزوئلا بنزین ایران نفتکش ایران افول آمریکا ایالات متحده آمریکا تحریم های آمریکا ایران و ونزوئلا مرکز امنیتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۹۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش جمهوری خواهان برای استیضاح وزیر امنیت داخلی بایدن

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز؛ آلخاندرو مایورکاس وزیر امنیت داخلی ایالات متحده که به گفته جمهوری خواهان مقصر افزایش حضور مهاجران در مرز آمریکا و مکزیک است، ماه گذشته میلادی توانست از استیضاح توسط مجلس نمایندگان به اتهام عدم اجرای قوانین مهاجرتی و ارائه گفته های نادرست به کنگره جان سالم به در ببرد.

به نقل از خبرگزاری رویترز، مایورکاس که عضو کابینه دموکرات بایدن است گفته که مسئول اوضاع مرزی نیست و بجایش سیستم نادرست و در هم شکسته مهاجرتی ایالات متحده را که کنگره نتوانسته درستش کند، مقصر این آشوب مرزی می‌داند.

مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به همراه ۱۱ جمهوری خواه دیگر در نامه‌ای خطاب به چاک شومر، رئیس اکثریت سنا نوشتند: ما در ۱۰ آوریل و زمان بازگشت به کار سنا استیضاح وزیر امنیت داخلی را ارائه می‌کنیم.

مجلس نمایندگان و سنا اکنون در تعطیلات دو هفته‌ای هستند.

آنها در ادامه نوشتند: از شما می‌خواهیم روند استیضاح این موضوع را سریعا تعیین کنید.

مقامات فدرال از جمله روسای جمهور که توسط مجلس استیضاح می‌شوند، در سنا محاکمه می‌شوند تا مشخص شود که آیا باید از سمت خود برکنار شوند یا خیر.

این درحالی است که سنا تحت کنترل دموکرات‌ها بعید است که به برکناری مایورکاس رای بدهند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1225510 برچسب‌ها جوبایدن

دیگر خبرها

  • دیپلمات روس: آمریکا نباید سایر کشورها را سرزنش کند
  • تلاش جمهوری خواهان برای استیضاح وزیر امنیت داخلی بایدن
  • ایالات متحده چند جت جنگنده پرقدرت در اختیار دارد؟
  • این کسی است که می‌تواند آمریکا را نابود کند | آمریکایی‌ها اینگونه خود را برای جنگ داخلی آماده می‌کنند
  • ترامپ؛ کسی که می‌تواند آمریکا را نابود کند
  • واکنش چین به اتهامات آمریکا و انگلیس
  • بازدارندگی آمریکا در مقابل ایران تضعیف شده است
  • (تصاویر) وسایل جنگی باورنکردنی ارتش آمریکا؛ از گربه پشمالو تا شاهین سیاه!
  • شکایت چین از آمریکا
  • استرداد آسانژ به آمریکا به تعویق افتاد