Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجتبی ورمقانی عصر سه شنبه در بازدید خبرنگاران از نحوه بازرسی‌های دامپزشکی از واحدهای عرضه و توزیع مواد خام دامی سنندج اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا کنون بازرسان دامپزشکی ۲۸ هزار و ۸۶۴ مورد بازدید از واحدهای تهیه و عرضه این استان انجام داده‌اند.

وی اضافه کرد: در نتیجه این بازدیدهای ۱۱۰ هزار و ۶۷۵ کیلوگرم انواع مواد خام دامی کشف و ضبظ شده که ۷۴ هزار و ۷۴۵ کیلوگرم ان در کشتارگاه‌های طیور، ۲۰ هزار و ۹۰ کیلوگرم آن در گشتاره گاه‌های دام و ۱۵ هزار و ۸۴۰ کیلوگرم آن نیز از مراکز عرضه کشف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه برخی واحدهای صنفی عرضه و توزیع سطح شهر به علت تداوم تخلفات به مراجع قضایی معرفی شده‌اند افزود: واحدهای معرفی شده ۲۲۰ واحد است که هم اکنون پرونده‌ انان در مراجع قضایی از جمله تعزیرات حکومتی در حال بررسی است.

مدیرکل دامپزشکی کردستان گفت: اجرای طرح تشدید نظارت بر واحدهای توزیع و عرضه از اهداف این اداره کل در جلوگیری از ورود مواد خام دامی فاسد به سفره مصرفی مردم است که در این راستا امسال ۲ طرح نوروزی و ماه مبارک رمضان به اجرا در آمده است.

وی اضافه کرد: امسال نیز همانند سنوات گذشته بین ۲ تا سه روز از تمامی سه هزار واحد صنفی تهیه و عرضه مواد خام دامی بازدید به عمل آمده است و برخی از واحدهای پرفروش و همچنین دارای سابقه تخلف به صورت روزانه بازدید شده‌اند.

ورمقانی با بیان اینکه هم اکنون نیز نیروهای دامپزشکی کردستان بصورت آنکال هستند تا در صورت نیاز در خدمت بهداشت عمومی و سلامت مردم باشند از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی مراتب را از طریق سامانه پیغام گیر۱۵۱۲ این اداره کل اطلاع دهند.

هم اکنون حدود ۵۶ هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب در استان کردستان وجود دارد که از این تعداد ۲۹ هزار واحد در مرکز استان مستقر بوده و حدود سه درصد از این واحدهای صنفی فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای محسوب می‌شوند.

برچسب‌ها کردستان سازمان دامپزشکی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان سازمان دامپزشکی کشور کردستان سازمان دامپزشکی کشور مواد خام دامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۹۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشت تن فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف در زاهدان معدوم شد

حامد گنجعلی اظهار کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون کارشناسان واحد نظارت اداره دامپزشکی زاهدان در بازدیدهای نظارتی مستمر و شبانه روزی از ۸۸۴ واحد صنفی تولید، نگهداری و عرضه فرآورده خام دامی در سطح این شهرستان ۲۰۲ واحد صنفی موارد غیربهداشتی مشاهده کردند.

وی افزود: حدود ۳۷ تن فرآورده‌های خام دامی برای نمونه‌برداری و ادامه روند قانونی ضبط و حدود هشت تن فرآورده خام دامی که به دلیل شرایط ظاهری نامناسب و یا براساس نتایج آزمایشگاهی غیرقابل مصرف انسانی تشخیص داده شده به دستور مقام قضایی معدوم شد.

رئیس اداره دامپزشکی زاهدان گفت: همچنین تعداد ۲۹ واحد صنفی متخلف با هماهنگی مرجع قضایی پلمب و ۳۸ نفر متخلف بهداشتی نیز برای ادامه روند قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی ادامه داد: به مناسبت هفته سلامت تعداد ۱۷۴ مورد گشت نظارتی_بهداشتی مشترک با ادارات ذیربط از جمله دادستانی، دانشگاه علوم پزشکی، تعزیرات حکومتی، مرکز بهداشت، صنعت و معدن تشکیل و برگزار شد.

گنجعلی بیان کرد: با توجه به وسعت و تنوع کار، سامانه گویای ۱۵۱۲ اداره دامپزشکی زاهدان آماده دریافت شکایات، گزارشات، انتقادات و پیشنهادات همشهریان است تا با همکاری هم بتوانیم هدف دامپزشکی که همان نظارت بر غذا از مزرعه تا سفره بوده را تحقق بخشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • نظارت بهداشتی بر تولید تا عرضه فرآورده‌های خام دامی
  • ۲۷۰ کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی در نایین معدوم شد
  • یک کلوپ بازی‌های تصویری به علت تخلف در مشهد پلمب شد
  • کاهش فواصل بهداشتی واحد‌های دامی از ۳۰ تا ۱۰۰ درصد
  • هشت تن فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف در زاهدان معدوم شد
  • صادرات ۲۹ قلم فرآورده دامی از استان البرز
  • کشف هشت هزار کیلو گرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در البرز
  • ۲۱۱ هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی در البرز معدوم شد
  • تخلف یک کشتارگاه طیور در استان کرمانشاه
  • ضبط و معدوم‌سازی ۷۰۰ کیلوگرم مواد خام دامی در مرکز لرستان