Web Analytics Made Easy - Statcounter

تیم ملی فوتبال ایران در ششمین بازی خود در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۱۴ در حالی به مصاف قطر رفت که باید به سه امتیاز می‌رسید. شاگردان کارلوس کی‌روش در بازی‌های قبل به اندازه کافی امتیاز از دست داده بودند و حالا وقت نتیجه‌گیری بود. قطر هم مانند ما هفت امتیازی بود و شانس صعود داشت.

حدود ۱۲ هزار نفر در ورزشگاه جاسم بن حمد دوحه حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیم ملی ایران با ترکیب رحمان احمدی، خسرو حیدری، پژمان منتظری، سید جلال حسینی، امیرحسین صادقی، هاشم بیک‌زاده، جواد نکونام، آندو تیموریان، مسعود شجاعی، مجتبی جباری و رضا قوچان‌نژاد در میدان حاضر شده بود.

قطر کار را بهتر آغاز کرد. آنها توسط حسن الهیدوس یک بار تیر افقی ما را به لرزه درآوردند. اشتباه رحمان احمدی نیز می‌توانست به قیمت یک گل برای حریف تمام شود اما این اتفاق رخ نداد. در سوی مقابل کی‌روش به دلیل محرومیت روی نیمکت حضور نداشت و از روی سکوها به همراه نلو وینگادا، کار را زیر نظر داشت. در دقایق پایانی ایران صاحب یک فرصت بسیار خوب شد. رضا قوچان‌نژاد می‌توانست گل برتری را به ثمر برساند اما ضربه سر او توسط قاسم برهان سیو شد. دقایقی قبل این دروازه‌بان باتجربه یک بار هم ضربه ایستگاهی شجاعی را به کرنر فرستاده بود. در ۴۵ دقیقه نخست گلی رد و بدل نشد.

در نیمه دوم ایران که به گل نیاز داشت به سمت دروازه حریف یورش آورد. حملات نصفه و نیمه ملی‌پوشان در دقیقه ۶۶ جواب داد. بازیکن قطر می‌خواست توپ مجتبی جباری را بزند اما به اشتباه دفع توپ او پشت مدافعان قطر به گوچی رسید و مهاجم فرصت طلب تیم ملی توانست در موقعیتی تک به تک دروازه تیم میزبان را باز کند و ایران را پیش بیندازد. ایرانی‌های حاضر در ورزشگاه سر از پا نمی‌شناختند. این برد بسیار می‌توانست به ما کمک کند.

در ادامه قطر کمی جلو کشید و ایران چشم به ضد حملات دوخت. تیم میزبان توان کافی برای گل زدن نداشت و خط دفاعی ایران نیز عملکرد قابل قبولی داشت. در نهایت بازی با همان یک گل به پایان رسید. تیم ملی بعد از این برد انگیزه دوچندان گرفت و موفق شد با نتایج چهار بر صفر و یک بر صفر از سد تیم‌های لبنان و کره جنوبی بگذرد و با ۱۶ امتیاز در این گروه صدرنشین شود و به همراه کره جنوبی جواز حضور در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل را کسب کند.

برچسب‌ها رضا قوچان‌نژاد قطر تیم ملی ایران سید جلال حسینی کارلوس کی روش مجتبی جباری مسعود شجاعی جواد نکونام خسرو حیدری آندو تیموریان جام جهانی پروندهٔ خبری با فوتبال در روزهای بدون فوتبال

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رضا قوچان نژاد قطر تیم ملی ایران سید جلال حسینی کارلوس کی روش مجتبی جباری مسعود شجاعی جواد نکونام خسرو حیدری آندو تیموریان جام جهانی رضا قوچان نژاد قطر تیم ملی ایران سید جلال حسینی کارلوس کی روش مجتبی جباری مسعود شجاعی جواد نکونام خسرو حیدری آندو تیموریان جام جهانی جام جهانی تیم ملی کی روش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۹۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوسمار: فقط به خاطر پرسپولیس به ایران آمدم

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛اوسمار ویه‌ امشب مهمان برنامه فوتبال برتر بود.او در این برنامه درباره دوران حرفه‌ای کارش حرف زد که از کار مربیگری در اینترناسیونال در سال 1994 آغاز می‌شود، زمانی که هنوز 20 ساله نشده و تازه دانشگاه خود را آغاز کرده بود.

او در این مورد توضیح داده است: من مثل همه بازیکنان دوست داشتم فوتبال بازی کنم اما در ۱۶-۱۷ سالگی فهمیدم زیاد استعداد فوتبال بازی کردن ندارم.اوسمار در این خصوص ادامه داد: من همیشه دوست داشتم برزیل را در المپیک ببینم و پرچمش همیشه در المپیک بالا باشد. این برایم انگیزه درست کرد که به سمت مربیگری بروم. ترم دوم دانشگاه در تیم اینترناسیونال شروع به کار کردم و تقریبا ۲۰ سال در سه دوره در این تیم کار کردم.

وی افزود: هیچوقت فوتبال حرفه ای بازی نکردم و شاید یک فصل در دانشگاه فوتسال بازی کردم.

سرمربی برزیل درباره انتقال به پرسپولیس هم گفت: دعوتم به ایران خیلی سریع بود. به دوستی در فوتبال سری بی برزیل کمک می‌کردم و وقتی این پیشنهاد آمد، تحقیق کردم و وقتی دیدم چه تیمی من را دعوت کرده، تصمیم گرفتم به ایران بیایم.البته من به خاطر یحیی و پرسپولیس به ایران آمد.36 ساعت وقت داشتم به پیشنهاد پرسپولیس پاسخ بدهم و این کار را انجام دادم.»

251 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898471

دیگر خبرها

  • اعتراف اوسمار درباره دوران فوتبال بازی کردنش
  • اوسمار: فقط به خاطر پرسپولیس به ایران آمدم
  • گل سردار آزمون مانع شکست رم نشد
  • شکست رُم در شب گلزنی سردار
  • دیدار نخست وزیر قطر با مشاور امنیت ملی امارات در دوحه
  • شب داغ فوتبال آرژانتین: کامبک بوکا و حذف ریور
  • رئال مادرید ۲ - بارسلونا ۲ / گزارش لحظه به لحظه
  • مهره شانس ساکت از برزیل خریداری شد (عکس)
  • پیروزی سخت ایران مقابل بحرین در رقابت‌های فوتسال جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴
  • خلاصه بازی فوتسال ایران و بحرین + فیلم