Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-24@19:45:56 GMT

آغاز پیش‌فروش خودروها از نیمه دوم خرداد

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۷۹۷۷۹

آغاز پیش‌فروش خودروها از نیمه دوم خرداد

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، مهدی صادقی نیارکی با بیان این که طبق طرح ساماندهی نحوه فروش خودروها که به چهار روش فروش خودرو "فروش فوق العاده"، "پیش فروش خودرو" و "تحویل تا یک سال" و "مشارکت در تولید" انجام می‌شود، اعلام کرد: تا پایان سال جاری، چهار مرحله دیگر فروش فوق العاده خواهیم داشت.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت(صمت)، ضمن تاکید براینکه محدودیت‌های اعمال شده باعث خواهد شد تا مصرف‌کنندگان واقعی وارد فرآیند فروش فوق‌العاده شوند، گفت: شعاری که برای طرح ساماندهی نحوه فروش خودروها پیش‌بینی شده است، به منظور واقعی کردن تقاضا و عدالت در توزیع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای واقعی کردن تقاضا محدودیت‌هایی همچون عدم خرید خودرو در ۳۶ ماه گذشته از هیچ یک از خودروسازان، نداشتن پلاک فعال و داشتن گواهی نامه معتبر و... است که مصرف‌کننده واقعی را به سمت خرید خودرو سوق می‌دهد و طبق ضوابط کمیته خودرو در طرح فروش فوق‌العاده ظرف سه ماه خودرو به مشتری تحویل داده می‌شود که شامل سود مشارکت و انصراف نیز نمی‌شود.

صادقی نیارکی افزود: نکته مهم در طرح فروش‌فوق‌العاده این است که سند یکسال در رهن شرکت می‌ماندتا کسی که خودرو دریافت می‌کند به مدت یکسال حق فروش نداشته باشد. مراجع قضایی نیز همیشه براین تاکید د اشته‌اند که فروش خودرو به صورت وکالتی ممکن است برای هم خریدار و هم فروشنده مشکلاتی ایجاد کند. وزارت صنعت در طرح مزبور به دنبال این است که جدا در رهن بودن سند خودرو، فروش وکالتی هم اتفاق نیفتد.

از نیمه دوم خرداد ماه پیش فروش‌ها آغاز خواهد شد

وی افزود: نیمه دوم ماه جاری نیز پیش‌فروش خودرو را خواهیم داشت که عدد آن قابل توجه است. قیمت خودرو در طرح اول(فروش فوق‌العاده) تثبیتی است. این بدین معناست که فروش براساس قیمت‌هایی است که شورای رقابت اعلام کرده است اما در مرحله ثانویه که پیش‌فروش خودرو است و تحویل خودرو تا یکسال قیمت بر اساس قیمت روز تحویل است.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه بطور کلی در این مرحله نیز ۵۰ درصد قیمت خودرو اخذ می‌شود و سود مشارکت برای یکسال هم وجود ندارد،   تاکید کرد: خودرو باید به یک کالای مصرفی با دوام در جامعه درآید و هیچ دلالی نباید در این فضا وارد شود.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: خودرو پیش فروش خودرو فروش فوق العاده خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۹۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به‌جای خودروهای ثبت‌نامی این خودروها را بخرید

به گزاش پارس نیوز ، گروه شرکت سایپا شرایط پیش‌فروش جدیدی را برای متقاضیان خرید خودرو در قالب سامانه یکپارچه منتشر کرده است. شرایط پیش فروش سایپا برای اردیبهشت ۱۴۰۳ درواقع بخشنامه تبدیل تعهد است. سایپا از متقاضیان خرید خودرو در قالب سامانه یکپارچه می‌خواهد به‌جای خودروی ثبت‌نامی، اتومبیل دیگری را تحویل بگیرند.​

 

گروه‌ خودروسازی سایپا شرایط پیش‌فروش جدیدی را برای متقاضیان خرید خودرو در قالب سامانه یکپارچه منتشر کرده است. شرایط پیش‌ فروش سایپا برای اردیبهشت 1403 درواقع بخشنامه تبدیل تعهد است. سایپا از متقاضیان خرید خودرو در قالب سامانه یکپارچه می‌خواهد به‌جای خودروی ثبت‌نامی، اتومبیل دیگری را تحویل بگیرند.

 

   

متقاضیان خرید کوییک GX، کوییک GXR، شاهین G، اطلس G و ساینا با اولویت زمستان 1402 و بهار 1403 می‌توانند از این شرایط استفاده کنند. سایپا برای اطلاع‌رسانی به این گروه از مشتریان، در تاریخ سوم اردیبهشت‌ماه 1403 پیامکی را برای مشتریان خود ارسال کرده است.

براساس اعلام سایپا، زمان تحویل خودروها هفته چهارم هر ماه خواهد بود. ارائه طرح تبدیل از سوی سایپا برای چندمین‌بار متوالی، نشان می‌دهد که این شرکت برای تولید خودروهای عرضه‌شده به مشتریان با مشکلات جدی مواجه است. سایپا پس از اجرای مرحله دوم سامانه یکپارچه، روند نامطلوبی در ارائه خودروهای ثبت‌نامی به مشتریان داشته است.

اگر قیمت محصولات سایپا در بازار را مورد بررسی قرار دهید، متوجه روندی عجیب در مورد نرخ خودروهای این شرکت خواهید شد. قیمت برخی خودروها همچون شاهین که روند تولید و عرضه آن‌ها با مشکل مواجه شده است، اختلاف قابل‌توجهی با نرخ بازار آزاد دارد. در سوی دیگر، خودروهایی همچون محصولات خانواده کوییک به‌دلیل عرضه انبوه، سودآوری چندانی برای ثبت‌نام‌کنندگان ندارند. ازاین‌رو، خرید کوییک انتخاب مناسبی برای مصرف‌کنندگان واقعی محسوب می‌شود.

منبع:فردانیوز

دیگر خبرها

  • طرح فروش سایپا با خودروی ۱۵۱ آغاز شد
  • آغاز فروش سایپا با خودروی ۱۵۱ آغاز شد
  • آغاز فروش سایپا ۱۵۱ با نرخ جدید/ افزایش ۵۰ میلیون تومانی قیمت وانت پراید!
  • آغاز فروش سایپا ۱۵۱ با قیمت جدید/ افزایش ۵۰ میلیون تومانی وانت پراید!
  • آغاز فروش سایپا ۱۵۱ با قیمت جدید/ افزایش قریب به ۵۰ میلیون تومانی وانت سایپا
  • آغاز اولین طرح فروش فوق‌العاده سایپا؛ نام خودرو، قیمت و زمان تحویل
  • به‌جای خودروهای ثبت‌نامی این خودروها را بخرید
  • فروش اقساطی تاکسی برقی آغاز شد + قیمت و شرایط فروش
  • فروش ایران خودرو آغاز شد + شرایط
  • آغاز دومین طرح فروش فوق‌العاده ایران خودرو | نوع خودرو، قیمت و زمان تحویل