Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید قدیر مرتضوی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح با همکاری نیروی انتظامی، بهزیستی، مرکز بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی ، دادگستری و شورای مبارزه با مواد مخدر استان در سه فاز شناسایی و جمع‌آوری، غربالگری، قرنطینه و نگهداری اجرا می‌شود.

وی گفت: این طرح همه ساله در اواخر سال و در آستانه سال‌جدید اجرایی می‌شد، اما در اسفندماه سال‌گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا این طرح اجرا نشد و در خردادماه امسال اجرایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی ،این طرح با همکاری شهرداری ، نیروی انتظامی، دادگستری، دانشگاه علوم پزشکی و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اجرا می‌شود.

مرتضوی با بیان اینکه تعداد معتادان خیابانی و متجاهر در استان به دلیل بافت فرهنگی بسیار کم و انگشت شمار است، اظهار داشت:  در این طرح شناسایی و جمع آوری معتادانی که در پاتوق‌ها زندگی می‌کنند و یا در خانه زندگی می‌کنند و باعث آزارو اذیت خانواده می‌شوند نیز در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: در این طرح پس از شناسایی و جمع‌آوری معتادان خیابانی و متجاهر، طرح غربالگری اولیه و بیماریابی آنها انجام و در صورت ابتلا به بیماری خاص و یا ویروس کرونا این افراد به مدت ۱۴ روز قرنطینه می‌شوند و بعد به مراکز خاص ارجاع داده می‌شود.

وی گفت: در صورت نداشتن بیماری خاص و ویروسی، معتادان به مراکز نگهداری معتادان متجاهر و خیابانی ارجاع داده می‌شوند.

وی افزود: هم‌اکنون ۱۵ کمپ اقامتی و ۷۲ مرکز درمانی ترک اعتیاد در چهارمحال و بختیاری مجوز دانشگاه علوم پزشکی و بهزیستی را دارند، که با شیوع ویروس کرونا تعطیل شدند.

مرتضوی افزود: مراکز ماده ۱۶ و کمپ‌های ترک اعتیاد استان از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر و کمیته درمان این ستاد بنا به توصیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اسفندماه ۹۸ تعطیل شدند.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا یا کووید ۱۹ به بیشتر کشورهای جهان سرایت کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.
شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

برچسب‌ها معتادان متجاهر مواد مخدر چهارمحال وبختیاری پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: معتادان متجاهر مواد مخدر چهارمحال وبختیاری معتادان متجاهر مواد مخدر چهارمحال وبختیاری ویروس کرونا مواد مخدر جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۷۹۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز نوبت اول کنکور سراسری در چهارمحال و بختیاری

نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ برای داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی در چهارمحال و بختیاری آغاز شد.

کنکور هنر و زبان‌های خارجی عصر امروز پنج شنبه و آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی صبح فردا جمعه برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید

۲۰ هزار دانش آموز چهارمحال و بختیاری متقاضی شرکت در بزرگترین ماراتن علمی کشور

داوطلبان برای کسب اطلاعات بیشتر اطلاعیه اعلام زمان برگزاری، نحوه دریافت کارت و محل رفع‌نقص کارت شرکت در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ (نوبت اول) که در درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شده است را به دقت مطالعه کنند. 

کارنامه اولیه آزمون سراسری نیمه مردادماه منتشر می‌شود.

آزمون کنکور سراسری همزمان با سراسر کشور در مراکز شهرستان‌های ۱۲گانه چهارمحال و بختیاری در حال برگزاری است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • ۲۹ خرده فروش مواد مخدر و معتاد متجاهر در گلبهار دستگیر شد
  • آغاز نوبت اول کنکور سراسری در چهارمحال و بختیاری
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی در چهارمحال و بختیاری
  • جمع‌آوری و دستگیری ۲۸ معتاد و خرده‌فروش موادمخدر در صومعه‌سرا
  • دستگیری معتادان و سوداگران مرگ در لنگرود
  • انهدام بیش از ۱۶۸۰ باند توزیع موادمخدر در سال ۱۴۰۲
  • اجرای طرح ارتقا امنیت اجتماعی و جمع آوری معتادین متجاهر در بیجار
  • کشف ۵۸۰ تن مواد مخدر در سال ۱۴۰۲/ تریاک همچنان پیشتاز
  • جمع‌آوری و دستگیری معتادان و سوداگران مرگ در لنگرود