Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بیانیه‌ای اعلام کرد: برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری در فضای مجازی تنها در چارچوب قوانین و مقررات جاری کشور و با اخذ تاییدیه از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجاز است.

به گزارش ایسنا، در متن این بیانیه که از سوی مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شده، آمده است:

1- با توجه به افزایش مصرف محصولات فرهنگی و هنری در فضای مجازی، افزایش برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری توسط دستگاه‌ها و موسسات در فضای مجازی را به فال نیک گرفته و از آن استقبال می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

2- اصول و ضوابط محتوایی تولید و عرضه محصولات و آثار فرهنگی و هنری تابع همان مقررات جاری تولید محصولات فرهنگی است و صرف فراهم بودن بستر عرضه در فضای مجازی نمی‌تواند ناقض آن مقررات باشد.

3- برگزاری پویش‌ها، جشنواره‌ها و سایر رویدادهای فرهنگی، هنری و رسانه‌ای در فضای مجازی هم بدون هماهنگی این وزارتخانه غیرمجاز است.

4- دستورالعمل صدور مجوز و نظارت بر عرضه آثار فرهنگی و هنری از طریق رسانه‌های برخط نیز نهایی شده و به زودی ابلاغ خواهد شد.

5- با ابلاغ دستورالعمل مذکور، هر گونه عرضه محصولات فرهنگی، هنری و رسانه‌ای در بسترهای دیجیتال باید با هماهنگی بخش‌های مرتبط در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باشد. مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال، با نظر تخصصی بخش‌های مربوطه، شامل؛ معاونت امور فرهنگی، معاونت امور هنری، سازمان سینمایی و امور سمعی و بصری و بنیاد بازی‌های رایانه‌ای، مرجع صدور مجوز عرضه آثار فرهنگی و هنری در بسترهای دیجیتال خواهد بود.

6- تصمیم‌گیری در مورد نمایشگاه مجازی کتاب با شورای سیاستگذاری نمایشگاه کتاب و معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و هر گونه نمایشگاه یا بستر عرضه کتاب به عنوان «نمایشگاه مجازی کتاب تهران»، خارج از این فرآیند فاقد اعتبار است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: وزارت ارشاد نمايشگاه كتاب فضای مجازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رویدادهای فرهنگی فرهنگی و هنری فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۰۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسعود نجابتی به‌عنوان چهره سال هنر انقلاب اسلامی انتخاب شد


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مراسم گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی و معرفی «چهره سال ۱۴۰۲ هنر انقلاب اسلامی» شب گذشته با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه در محل حوزه هنری برگزار شد.

فرایند انتخاب «چهره سال ۱۴۰۲ هنر انقلاب اسلامی» با یک نظرخواهی سراسری از مدیران فرهنگی، هنرمندان، فعالان فرهنگی و رسانه‌ای آغاز شد. پس از برگزاری این نظرسنجی که با جامعه آماری بیش از هزار نفر صورت گرفت، نام ۸۶ هنرمند به‌عنوان نامزد‌های اولیه عنوان «چهره سال هنر انقلاب» مشخص و به «کمیته انتخاب نامزد‌های نهایی چهره سال هنر انقلاب» ارائه شد.

این کمیته با ترکیب مرتضی سرهنگی، علیرضا قزوه، احمدرضا درویش، کورش زارعی، سیدمسعود شجاعی طباطبایی و محسن مؤمنی شریف تشکیل جلسه داد و از میان گزینه‌های پیشنهاد شده توسط اهالی فرهنگ و هنر، پنج هنرمند را به عنوان «نامزد‌های نهایی چهره سال ۱۴۰۲» هنر انقلاب معرفی کرد و در نهایت مسعود نجابتی به عنوان چهره هنر انقلاب اسلامی در سال ۱۴۰۲ انتخاب شد.

امیر بشیری برای نویسندگی و کارگردانی کنسرت‌نمایش «کلنل»، کمال تبریزی و علیرضا طالب‌زاده برای نویسندگی و کارگردانی مجموعه تلویزیونی «سرزمین مادری»، راضیه تجار برای انتشار رمان «یاس کبود» و تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «اسم تو مصطفاست» و افشین علاء برای نقش‌آفرینی مؤثر و به‌هنگام در سپهر شعر انقلاب اسلامی، ۴ نامزد دیگر این جایزه بودند.

«تندیس انتظار» اثر علی‌اصغر یوزباشی به‌عنوان نماد «چهره سال هنر انقلاب» شناخته شده و هرسال به هنرمند منتخب تقدیم می‌شود که تاکنون چهره‌هایی همچون حمید حسام، ابراهیم حاتمی‌کیا، محمدمهدی سیار، عبدالحمید قدیریان و مجید مجیدی موفق به کسب این عنوان شده‌اند.

 

تاکید وزیر ارشاد بر آموزش هنر در مناطق محروم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه برگزاری مراسم اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا تشکیل بنیاد پویانمایی تعدد ساختار تشکیلاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را بیشتر نمی‌کند، توضیح داد: ما مخالف افزودن ساختارها هستیم. ما یک حوزه تنظیم گر، حامی و نظارتی را پدید می‌آوریم، آن چیزی که امروز برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در برنامه هفتم طراحی شده، نیاز به یک جایگاه مترقی و ترتیب یافته‌ای است که بتواند مأموریت‌ها را به بهترین شکل ممکن انجام دهد. ما در وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی هیچ ساختار مستقلی برای پویانمایی نداشتیم و این یعنی پذیرش اقتضائات جدید حکمرانی که موجب افزایش ظرفیت‌های فرهنگی می‌شود.

محمدمهدی اسماعیلی درباره برنامه‌های وزارت ارشاد در حوزه آموزش هنر نیز بیان کرد: بحث آموزش رایگان هنر در مناطق محروم تبدیل به رویه جدی در دولت سیزده شده است. در این چارچوب بیش از ده‌ها هزار نفر از آموزش‌های رایگان هنر بهره مند شدند و خوشبختانه نتایج آن را می‌بینیم و به زودی درباره این موضوع یک برنامه فاخر هنری با معرفی برگزیدگان برگزار می‌شود.

اسماعیلی درباره برخی از اقدامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حمایت از موسیقی جدی و هنرمندان پیشکسوت این عرصه توضیح داد: ما امسال برنامه‌ای را در بنیاد رودکی شروع کردیم که بر اساس آن از بعضی مفاخر حوزه موسیقی به صورت ویژه حمایت می‌شود. در این راه بسیاری از خوانندگان پیشگام موسیقی در قالب این طرح جدید مورد حمایت قرار می‌گیرند. شرایطی که منجر به اختصاص بخشی از برنامه‌های تالار وحدت و تالار رودکی به اجرای این هنرمندان می‌شود. این کار هم با قوت انجام می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره برنامه ریزی اکران سینماها هم گفت: برنامه ریزی خوبی برای اکران سینماها از سوی سازمان سینمایی طراحی شده و طبیعی است که تلاش می‌شود بسته خوبی به مردم ارائه شود. البته ما وظیفه داریم برای همه گونه‌ها امکان عرضه به وجود بیاوریم.

وی درباره تازه‌ترین خبرها از برگزاری جلسه شورای عالی سینما بیان کرد: همین امروز با سازمان برنامه و بودجه جلسه داشتند. بخشی زیاد از مصوبات اجرایی شده و در فصل بهار شاهد اتفاقات زیادی خواهیم بود.

اسماعیلی در جواب سوال یکی دیگر از خبرنگاران مبنی بر اقدامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از لغو چند کنسرت در یکی از شهرهای کشور گفت: حتماً این موضوع را پیگیری می‌کنم و در این زمینه اطلاع رسانی لازم صورت خواهد گرفت.

دیگر خبرها

  • مسعود نجابتی به‌عنوان چهره سال هنر انقلاب اسلامی انتخاب شد
  • تسهیلات وزارت ارشاد در برگزاری برخی کنسرت‌ها/ پاسخ به چند حاشیه
  • بلیط کنسرت ارزان می‌شود
  • تاکید مدیر کل هنر‌های تجسمی وزارت ارشاد بر رونق اقتصاد هنر
  • بلیط کنسرت‌ ارزان می‌شود
  • فراخوان نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنر در سیستان و بلوچستان منتشر شد
  • بانک اطلاعات مفاخر لرستان تشکیل می شود
  • خسروپناه: مجوز کسب و کارهای بازی محور به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذار شد/ دانشگاه تهران مسئول برگزاری بزرگداشت سنت دانشگاهی و نظام آموزش عالی ایران
  • خسروپناه: مجوز کسب و کارهای بازی محور به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذار شد
  • برگزاری نمایشگاه و کارگاه خیابانی نقاشی «وعده صادق» در کرمانشاه