Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@15:48:09 GMT

آماده سازی اسکان اضطراری به مساحت ۱۵هکتار در دماوند

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۸۰۰۹۲

آماده سازی اسکان اضطراری به مساحت ۱۵هکتار در دماوند

فرماندار شهرستان دماوند گفت: این شهرستان علاوه بر جمعیت بومی خود دارای جمعیت متغیر خوش‌نشین‌ها نیز است که باید شرایط و امکانات لازم را برای مواقع بحران فراهم کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از دماوند، مهدی حیدری فرماندار شهرستان دماوند، ظهر امروز در حاشیه بازدید همتی رئیس هلال احمر کشور از پایگاه اقماری چناران اظهار کرد: با توجه به اتفاقات روزها و هفته‌های گذشته شرایط آماده‌باش در استان تهران و البرز به وجود آمده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه با دستور رئیس جمهور به رئیس جمعیت هلال احمر، بازدیدهایی از دو استان تهران و البرز برای ارزیابی وضعیت و امکانات امدادی انجام شد، ادامه داد: شهرستان دماوند علاوه بر جمعیت بومی خود دارای جمعیت متغیر خوش‌نشین‌ها نیز است که باید شرایط و امکانات لازم را برای مواقع بحران فراهم کنیم.

فرماندار دماوند افزود: موقعیت شهرستان دماوند به گونه‌ای است که در مواقع بحران کل استان درگیر می‌شود و شهرستان‌های هم‌جوار آن می‌توانند به ما کمک کنند اما باید تا حد امکان نیازها و شرایط لازم را فراهم کرد تا در بحران‌ها اقدامات لازم انجام شود.

حیدری با بیان اینکه در این بازدید نیازهای شهرستان دماوند با رئیس جمعیت هلال احمر کشور مطرح شد، اضافه کرد: مردم باید با توجه به ظرفیت‌های موجود در شرایط بحران در کنار هلال احمر قرار گیرند.

آماده‌سازی۱۵هکتار اسکان اضطراری دردماوند

در ادامه سعید طاهری رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند به خبرنگار فارس گفت: در بازدید امروز ضعف‌ها و کمبود امکانات در پایگاه اقماری چناران با حضور رئیس جمعیت هلال احمر کشور و مسؤولین استانی و شهرستانی مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: این پایگاه به وسعت ۱۵هکتار به عنوان پایگاه اقماری شرق استان تهران تأسیس شده است و امیدواریم در آینده شاهد این باشیم که ظرفیت امدادی شهرستان را به ۱۰درصد و بیشتر برسانیم، در حال حاضر با توجه به امکانات موجود در شرایط بحران قادر به پوشش دودرصد از جمعیت شهرستان دماوند در پایگاه چناران هستیم.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند عنوان کرد: جمعیت هلال احمر در زمان حادثه به تنهایی جوابگو نخواهد بود و در حال حاضر ظرفیت اسکان اضطراری را با توجه به حساسیت‌های موجود افزایش داده و چیزی حدود ۱۵هکتار برای بحث اسکان اضطراری حال آماده سازی است.

انتهای خبر/۶۷۰۶۷/گ۱/س

منبع: فارس

کلیدواژه: دماوند بحران استان تهران اسکان اضطراری رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند اسکان اضطراری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۰۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع سیل در کاشان/ امدادرسانی در نائین و آران و بیدگل ادامه دارد

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر اصفهان با اشاره به وقوع سیل‌ و آب‌گرفتگی در شهرستان‌های این استان از امدادرسانی به شهرستان‌های نائین و آران و بیدگل خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر؛ محمدنوید متقی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر اصفهان با اشاره به باران سیل‌آسا، به توضیح جزئیات گزارش اولیه حادثه سیل و آب‌گرفتگی پرداخت و گفت: امروز سه‌شنبه، ۴ اردیبهشت ماه، گزارش سیل و آب‌گرفتگی در شعب شهرستان‌های نائین، کاشان و آران و بیدگل استان اصفهان اعلام شد.

وی ادامه داد: سیل ۲ دستگاه خودروی کامیون را در شهرستان نائین با خود برد و باعث آسیب و خرابی به ۳ باب خانه در شهرستان آران و بیدگل شد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر اصفهان افزود: تیم‌های عملیاتی در شعب نایین و آران و بیدگل، درحال امدادرسانی و امدادگران در شهرستان کاشان در حال ارزیابی اولیه آسیب وارده هستند.

گفتنی است، جزئیات امدادرسانی به مناطق سیل‏‌زده متعاقبا اعلام می‏‌شود.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: دمای کاشان فردا به 47 درجه می رسد 15 توصیه‌ مهم هنگام وقوع سیل

دیگر خبرها

  • امدادرسانی به حادثه دیدگان آبگرفتگی گلستان به ۱۹۶ نفر رسید
  • آماده‌باش و پشتیبانی ۶ شعبه هلال‌احمر خراسان‌ جنوبی در بیرجند و خوسف
  • آماده باش تمامی دستگاه‌های اجرایی برای خدمات رسانی به مردم
  • تخلیه روستای سیل‌زده نوده زیرکوه/۵۶ خانوار اسکان داده شدند
  • سد ۱۲ امام شهرستان زیرکوه شکست/ تخلیه شبانه روستای بمرود + فیلم
  • اعلام آمادگی هلال‌احمر ایران برای کمک به مردم سیل زده چین
  • امدادرسانی هلال‌احمر به مناطق متاثر از سیل و آب‌گرفتگی در اصفهان + عکس و فیلم
  • وقوع سیل در کاشان/ امدادرسانی در نائین و آران و بیدگل ادامه دارد
  • ۲۴۱ بسته معیشتی هلال‌احمر بین نیازمندان شهرستان درمیان توزیع شد
  • توزیع ۲۴۱ بسته معیشتی هلال‌احمر بین نیازمندان شهرستان درمیان