Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-23@07:10:23 GMT

یکی از مشاوران «بوریس جانسون» استعفا داد

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۸۰۱۵۳

یکی از مشاوران «بوریس جانسون» استعفا داد

یکی از مشاورهای نخست‌وزیر انگلیس به دنبال بگو مگو با یکی از دیگر همکارانش از سمت خود کناره گیری کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، یک وزیر دولت انگلیس به دنبال بگو مگو با یکی از مشاوران ارشد نخست وزیر این کشور بابت بی توجهی به محدودیتهای وضع شده در دوره همه گیری کرونا، سه شنبه بعد از ظهر استعفا داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته خبرگزاری «رویترز» «داگلاس راس» وزیر امور اسکاتلند در دولت انگلیس مدعی شده است که «دومنیک کامینگز» مشاور «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس بدون توجه به محدودیتهای وضع شده در زمینه کرونا به مسافرت رفته است.

دومنیک کامینگز در روزهای گذشته و در برهه محدودیتهای کرونا در این کشور در یک سفر 250 مایلی به شمال انگلیس سفر کرده است. مشاور ارشد جانسون که در لبه تیز انتقادها قرار گرفته بود با بیان اینکه مرتکب خلافی نشده،روز دوشنبه از کناره گیری خودداری کرد.

در این ماجرا بوریس جانسون از مشاور خود حمایت کرد و این موضع گیری موجب ناراحتی حزب کارگر و برخی قانونگذاران این کشور شد.

داگلاس راس، وزیر مستعفی کابینه انگلیس با انتقاد از سوء استفاده کامینگز از سمت دولتی و نادیده گرفتن قوانین گفت، کامینگز تصمیمی اتخاذ کرد که شهروندان دیگر بر این باور بودند که برای آنها چنین اقدامی میسر نبود.

این در حالی است که یک  دانشمند معروف انگلیسی و برنده جایزه نوبل، عملکرد دولت جانسون را در مقابله با کرونا مورد انتقاد شدید قرار داد و گفت کشورش بدون مدیریت رها شده تا در میانه آتش راهش را بیابد.

«پاول نرس»، متخصص ژنتیک اهل انگلیس و رئیس موسسه «فرانسیس کریک» در لندن گفت برای او مشخص نیست چه کسی مسئول کشور است و کشورش از جمله «شیرهای» خط مقدم به بیش از این‌ها نیاز داشتند.

 او به رادیو «بی‌بی‌سی» گفت: «ما درباره داشتن رهبری روشن در تمام سطوح ناامید هستیم. احساس می‌کنم بریتانیا خیلی عقب افتاده، مداوم در تلاش برای رسیدن به سایرین و گشودن راهش در میانه آتش بحران‌های پشت هم است.»

پاول نرس گفت که دولت انگلیس و مشاوران علمی‌اش باید راهکاری شفاف و همچنین دلایل اتخاذ آن را ارائه کنند و از اشتباهات درس بگیرند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: انگلیس بوریس جانسون استعفا شکاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۰۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پارلمان انگلیس قانون اخراج مهاجران به روندا را تصویب کرد

پارلمان انگلیس دوشنبه شب  لایحه بحث برانگیزی را تصویب کرد که به دولت این کشور اجازه می‌دهد پناهجویانی را که به طور غیرقانونی وارد انگلیس شده اند به رواندا اخراج کند.

براساس گزارش القدس العربی، پس از اینکه اعضای مجلس اعیان انگلیس این پیش نویس قانون را بار‌ها و بار‌ها برای اصلاح بازگرداند، در نهایت موافقت کردند که هیچ اصلاحیه اضافی در متن ارائه نکنند که اجازه تصویب آن را داد.

پیش از این، ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس روز دوشنبه تایید کرد که همه چیز برای اخراج پناهجویان به رواندا آماده است و  مهم نیست چه اتفاقی بیفتد  به محض تصویب لایحه بحث برانگیز پارلمان در این زمینه اتفاق خواهد افتاد.

نخست وزیر در یک کنفرانس مطبوعاتی با هدف ارائه ابزاری که دولت برای سازماندهی این اخراج مهاجران غیرقانونی استفاده می‌کند، گفت که پرواز‌ها هر چه که باشد انجام خواهند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • (تصاویر) سفر تاریخی وزیر خارجه انگلیس به آسیای میانه
  • پارلمان انگلیس قانون اخراج مهاجران به روندا را تصویب کرد
  • سرنوشت لایحه ضد پناهندگی دولت انگلیس
  • پلیس انگلیس دو نفر را متهم به جاسوسی برای چین کرد
  • تاکید انگلیس بر حمایت از اردن
  • وزیر خارجه انگلیس در دوشنبه
  • جزئیات جدید از ممنوعیت خرید و فروش امتیاز مسکن ملی
  • ممنوعیت نقل‌وانتقال تمامی امتیاز‌های نهضت ملی مسکن ابلاغ شد
  • انگلیس در مدار استاندارد‌های دوگانه
  • دست رد انگلیسی‌ها به درخواست نتانیاهو علیه سپاه