Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-18@23:27:55 GMT

لغو مجوز ۷ مدرسه غیردولتی به دلیل دریافت شهریه مازاد

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۸۰۱۵۶

به گزارش فارس، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در صفحه شخصی خود در توئیتر، نوشت: مجوز ۷ مدرسه غیردولتی به دلیل دریافت شهریه مازاد بر قانون و استنکاف از برگشت آن لغو شد.

وی افزود: مدارس غیردولتی موظف به برگشت شهریه فعالیت‌های فوق‌برنامه غیرآموزشی هستند که به دلیل  کرونا خدماتش را ارائه نکردند.

‏وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: اولیا در صورت عدم پاسخگویی مدارس با تلفن ۴۳۱۷ تماس بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی 20 اردیبهشت اعلام کرد: بر اساس مصوبه قطعی و لازم‌الاجرای هفتاد و دومین جلسه شورای سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و نظارت مرکزی به تاریخ اول اردیبهشت ماه سال 99، شهریه مدارس غیردولتی، در شرایط فعلی را تعیین تکلیف و به استان‌ها ابلاغ کرد لذا این مصوبه که به تأیید وزیر آموزش و پرورش نیز رسیده است، لازم‌الاجراست.

براین اساس با توجه به آثار منفی شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های اعمال شده از سوی ستاد ملی مدیریت کرونا و همچنین با نظر به ضرورت حمایت از حقوق مؤسسان مدارس مذکور و تضمین حقوق مردم و جامعه مقرر شد مدارس غیردولتی بر اساس مصوبه سال تحصیلی 99-98 و با توجه به خدمات آموزشی و پرورشی ارائه شده مجاز به دریافت کامل شهریه باشند و بر اساس آن عمل کنند.

مدارس مذکور به لحاظ عدم ارائه خدمات و فعالیت‌های فوق برنامه‌های غیرآموزشی از قبیل سرویس ایاب و ذهاب، غذا، اردوهای دانش آموزی، سالن ورزشی، استخر، المپیادها و ... پس از تعطیلات کرونایی مکلفند نسبت به مسترد نمودن هزینه‌های دریافتی از اولیا  اقدام و رسید بانکی را در اسناد مالی مدرسه درج کنند و یا با رضایت اولیا مبالغ مذکور را بابت شهریه سال جدید تحصیلی دانش‌آموز به حساب مدرسه واریز کنند؛ شورای نظارت استان‌ها مسؤول نظارت بر حسن اجرای این مصوبه است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۰۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از دو مدرسه شش کلاسه در میناب/ساخت مدرسه روستای شَمجُو نیز از محل مولدسازی و فروش املاک مازاد دولتی

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان از بهره برداری از دو مدرسه شش کلاسه در میناب با حضور رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور خبرداد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، مهدی باوقار زعیمی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان در آئین بهره برداری از دو مدرسه شش کلاسه در میناب گفت: یکی از این فضا‌های آموزشی مدرسه ۶ کلاسه شهید بهشتی روستای چاه اسماعیل با زیربنای ۴۲۰ مترمربع است که برای ساخت آن ۹۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی با بیان اینکه با بهره برداری از این فضای آموزشی ۱۵۰ دانش آموز از مزایای آن بهره‌مند شدند افزود: مدرسه ۶ کلاسه روستای باغ ملک نیز با زیربنای ۳۲۵ مترمربع و هزینه ۹۰ میلیارد ریال ساخته شده است و ۱۵۰ دانش آموز از مزایای آن بهره‌مند شدند.

باوقار زعیمی عنوان کرد: سالن چندمنظوره روستای تالار شهرستان میناب نیز با زیربنای ۷۰۴ متر مربع و با هزینه ساخت ۸۰ میلیارد ریال امروز به بهره برداری رسید.

مدیرکل نوسازی مدارس هرمزگان با بیان اینکه امروز ساخت دو مدرسه ۱۵ کلاسه میناب و ۶ کلاسه روستای شَمجُو این شهرستان نیز آغاز شد اظهارکرد: مدرسه دکتر حسابی ازمحل مولدسازی و فروش املاک مازاد دولتی با زیربنای دو هزار و ۱۶۴ مترمربع و اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال ساخته می‌شود.

وی در ادامه افزود: با بهره برداری از این فضای آموزشی ۳۷۵ دانش آموز از فضای آموزشی ایمن و استاندارد برخورار می‌شوند.

باوقار زعیمی در پایان گفت: مدرسه ۶ کلاسه روستای شَمجُو نیز ازمحل مولدسازی و فروش املاک مازاد دولتی با زیربنای ۴۹۶ مترمربع و اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال ساخته می‌شود که ۱۵۰ دانش آموز از مزایای آن بهره مند می‌شوند.

به گفته مدیرکل نوسازی مدارس هرمزگان این دو مدرسه تا پایان امسال به بهره برداری می‌رسد.

دیگر خبرها

  • ایجاد مدرسه مجازی بزرگسالان برای کاهش تنوع مدارس
  • تدوین طرح مدرسه مجازی بزرگسالان برای کاهش تنوع مدارس
  • بهره برداری از دو مدرسه شش کلاسه در میناب/ساخت مدرسه روستای شَمجُو نیز از محل مولدسازی و فروش املاک مازاد دولتی
  • راه‌اندازی مدرسه مجازی در راستای کاهش تنوع مدارس بزرگسالان
  • معاون وزیر آموزش و پرورش: بکارگیری معاون پرورشی در مدارس غیردولتی ضروری است
  • مدرسه مجازی آموزش‌و‌پرورش در راستای کاهش تنوع مدارس بزرگسالان راه‌اندازی می‌شود
  • تدوین طرح مدرسه مجازی در راستای کاهش تنوع مدارس
  • مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور صادر شد
  • معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش: مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان صادر شد
  • تقدیر از معلمان و مدیر مدرسه غیردولتی نمونه نیکان دانش