Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@14:36:51 GMT

۹۴۹ دانش آموز هرمزگان به مراکز حمایتی ارجاع شدند

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۸۰۳۰۸

۹۴۹ دانش آموز هرمزگان به مراکز حمایتی ارجاع شدند

احمد مهرانی عصر سه شنبه در راستای اجرای این طرح افزود: از این تعداد ۵۶۰ دانش آموز به مراکز مشاوره ای آموزش وپرورش و ۳۸۹ دانش آموز نیز برای دریافت بسته‌های خدمتی و حمایتی به سازمان های همکار از جمله کمیته امداد، بهزیستی، نیروی انتظامی، دادگستری و دانشگاه علوم پزشکی هدایت شدند. 
وی بیان داشت: درسال تحصیلی جاری ۱۴۷ مدرسه مناطق قشم، شهاب، میناب، ناحیه ۱ و ۲ بندرعباس به طور کامل تحت پوشش نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مسوول اظهارداشت: تمام آموزشگاه های هرمزگان تحت پوشش ارجاع اورژانسی سامانه نماد (فرار از منزل دانش آموز، غیبت مکرر و طولانی از مدرسه، بی سرپناهی، اعتیاد به مواد و الکل در دانش آموز، بیماری جدی و آسیب زننده نیازمند اقدام فوری، ترویج بزهکاری و رفتار جنسی، خودکشی (افکار، بیان و اقدام) و خود آزاری جسمی، سوء تغذیه شدید ناشی از فقر شدید و کودک آزاری قرار گرفتند.
مهرانی ادامه داد: نماد طراحی نظام یافته از خدمات و برنامه‌ها شامل غربالگری، آموزش، توانمندسازی و حمایت های روانی اجتماعی، به منظور مراقبت دانش آموزان در برابر رفتارهای پرخطر، آسیب‌های اجتماعی و جرائم از طریق مداخله موثر می‌باشد. 
وی یادآورشد: پروژه نماد، درمرحله نخست آموزش‌های ارتقایی وپیشگیرانه به تمامی دانش آموزان، والدین و معلمان است که به منظور بالابردن سطح دانش ومهارت دانش آموزان، خانواده و مدرسه می‌باشد که در این راستا در طول سال تحصیلی در مجموع ۱۶ هزار و ۱۷۲ نفر از والدین و ۹۴۵  نفر از کارکنان تحت آموزش قرار گرفتند.
مهرانی، محور دوم این طرح نیز مورد توجه در نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان را مساله شناسایی و کشف به هنگام دانش آموزان آسیب پذیر و آسیب دیده، ارجاع مناسب آن‌ها برای دریافت بسته‌های خدمتی وحمایتی لازم عنوان کرد.

برچسب‌ها مدارس هرمزگان دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس هرمزگان دانش آموزان مدارس هرمزگان دانش آموزان دانش آموزان دانش آموز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۰۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰ دانش‌آموز در حوزه فناوری‌ نو گواهی بین‌المللی دریافت کردند

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، رامبد دانش‌پژوه، مدیرعامل مرکز نوآوری دانش‌آموزی لنسر شریف در حوزه فناوری‌های نو در نشست خبری که امروز برگزار شد، اظهار کرد: اولین مرکز نوآوری شریف با هدف توسعه فناوری‌های نو، اینترنت اشیا، رباتیک دانش‌آموزان را مورد آموزش و حمایت قرار می‌دهد. این مرکز در ۱۴۰۱ تاسیس شده است و به عنوان شرکت خلاق فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به ماموریت مرکز نوآوری دانش‌آموزی لنسر افزود: کشف استعدادیابی و آموزش دانش‌آموزان از سن ۷ سال تا ۱۷ سال برای ورود به فری‌لنسری یا آزاد کار انجام می‌شود. به عبازت دیگر، دانش‌آموزان پس از ورود به فری‌لنسری می‌توانند کسب و کار خودشان داشته باشد.

دانش‌پژوه با بیان اینکه مرکز نوآوری لنسر با سایر مراکز تفاوت دارد، ابراز کرد: نیاز دانش‌آموزان و روش آموزش آن‌ها با یکدیگر متمایز است؛ بنابراین یک اتاق هنر تعبیه کردیم تا دانش‌آموزان در اتاق هنر و مکانیک همراه با بازی و سرگرمی به آموزش بپردازند.

مدیرعامل مرکز نوآوری دانش‌آموزی لنسر اضافه کرد: آموزش به دانش‌آموز با آموزش به بزرگسال متفاوت است؛ دانش‌آموزی که برنامه‌نویسی یاد می‌گیرد باید به صورت کنترل‌شده بازی و سرگرمی داشته باشد. در واقع، بازی باید در خدمت آموزش باشد.

وی افزود: مهارت‌هایی که در مرکز نوآوری لنسر به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود، باعث می‌شود که آن‌ها بعد از فارغ‌التحصیلی توانایی انجام پروژه را داشته باشند.

دانش‌پژوه با بیان اینکه دانش‌آموزان در مرحله مقدماتی باید با الگوریتم‌ها آشنا شوند، اظهار کرد: فرآیند آموزش مهارت‌ها در این مرکز نوآوری سه سال طول می‌کشد.

مدیرعامل مرکز نوآوری دانش‌آموزی لنسر با بیان اینکه ۱۲۰۰ دانش‌آموز از بدو تاسیس ۶۰۰ نفر فارغ‌التحصیل شدند، تصریح کرد: از  ۶۰۰ نفر  ۸۰ نفر گواهی بین‌المللی دریافت کردند و به مرحله آزمون بین‌المللی رسیدند. با مجموعه ای خارج از ایران فعالیت می‌کنیم که دانش‌آموزان بتوانند بورسیه شوند. همچنین ۱۲ نفر مرحله کارآموزی را گذارندند.

وی افزود: مرکز نوآوری لنسر به دانش‌آموزان نخبه علاقه‌مند بورسیه تحصیلی رباتیک، برنامه‌نویسی هوش مصنوعی اهدا می‌کند.

دانش‌پژوه ادامه با اشاره به معنای لنسر، ادامه داد: لنسر به معنای نوک پیکان است یعنی دانش‌آموزانی که بتوانند خط‌شکن دشمن باشد.

مدیرعامل مرکز نوآوری لنسر ابراز کرد: دستاوردهای دانش‌آموزان باید نشان داده شود و در این خصوص ایونت‌هایی در عراق و دانشگاه شریف برگزار کردیم. همچنین مسابقه کیدمد شریف بررگترین مسابقه دانش‌آموزی که در ۱۴ اردیبهشت برگزار خواهد شد.

وی افزود: ما به اختلالات یادگیری دانش‌آموزان در آموزش توجه می‌کنیم و درصدد هستیم قبل از ورود به مرکز مشکلاتشان را حل کنیم؛ لذا محتوای آموزشی را با کیفیت بالا آماده کردیم. دانش‌آموزان به صورت آنلاین می‌توانند در این کلاس حضور پیدا کنند.

دانش‌پژوه ادامه داد: هزار و صد ۱۶۰ مدرسه شبانه‌روزی در کل کشور وجود دارد که از فناوری محروم هستند و با معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش این دانش‌آموزان را شناسایی کردیم و هزار و ۱۵۰ نفر را در این مرکز نوآوری تحت پوشش قرار می‌دهیم.

وی خاطرنشان کرد: نوع و محتوای آموزش به دانش‌آموزان بسیار اهمیت دارد و هزینه یک ماه حضور در این مرکز نوآوری ۱ میلیون و پانصد هزار تومان است. همچنین ۱۴ نفر به ثبت اختراع رسیدند.

دانش‌پژوه با اشاره به چشم‌انداز ۱۰ ساله خود، ابراز کرد: درصدد هستیم به یک بستر و مرکزی تبدیل شویم که از لحاظ علمی مرزشکن باشیم و محصولات های‌تک را به کشورهای جهان صادر کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آموزش هوش مصنوعی به دانش‌آموزان مناطق محروم
  • ۱۴۰ هزار دانش‌آموز خوزستانی در امتحانات نهایی شرکت می‌کنند
  • ۱۶۰۰ دانش آموز بوشهری قوانین عبور و مرور را فرا گرفتند
  • ۸۰ دانش‌آموز در آزمون فریلنسری قبول شده‌اند
  • ۸۰ دانش‌آموز در حوزه فناوری‌ نو گواهی بین‌المللی دریافت کردند
  • 44 هزار دانش آموز کردستانی سفیر سلامت
  • فراهم شدن امکان تغییر رشته تحصیلی دانش آموزان
  • خراسان رضوی همیشه در آموزش اوتیسم پیشگام بوده است
  • ۹۵ هزار نفر از دانش‌آموزان کرمانشاهی سفیر سلامت هستند
  • ۲۲۴۱ دانش آموز قشمی به طرح مسطورا پیوستند