Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

آمار رفینیتیو آیکان نشان می دهد نفتکش پتونیا که با پرچم ایران در حرکت است، با طی کردن مسیر مشابهی که نفتکشهای فورچون و فارست در روزهای اخیر پیموده بودند، پس از عبور از اقیانوس آتلانتیک، روز دوشنبه وارد دریای کارائیب شد.

نفتکش فورچون در پالایشگاه ال پالیتوی شرکت نفتی دولتی PDVSA مورد استقبال طارق ال ایسامی، وزیر نفت ونزوئلا قرار گرفت و وی از ایران برای حمایتش در طول بحران اخیر کمبود بنزین در این کشور تشکر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صادرات بنزین ایران به ونزوئلا مورد انتقاد آمریکا قرار گرفته که هر دو کشور عضو اوپک را هدف تحریم قرار داده است. یک مقام آمریکایی اوایل ماه میلادی جاری اظهار کرده بود که دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا در حال بررسی پاسخ به این صادرات است. این اظهارات واکنش ایران را به دنبال داشت که به واشنگتن درباره هر گونه اقدام نظامی هشدار داد.

به نظر نمی رسد نفتکش پتونیا در مسیر خود به مانعی برخورد کرده باشد.

به گفته دو منبع آگاه و طبق آمار رفینیتیو آیکان، نفتکش فارست دومین نفتکش ایرانی بود که در روزهای اخیر به ونزوئلا رسید و این کشتی مقصد خود را به بندر مجاور پالایشگاه کاردون شرکت PDVSA تغییر داد و انتظار می رود روز سه شنبه در این بندر لنگر بیندازد.

شرکت PDVSA با دریافت محموله های بنزین و قطعات ضروری برای تولید بنزین، در تلاش برای احیای بخشی از ظرفیت پالایش داخلی است که به دلیل مشکلات متعدد شامل کمبود نیروی متخصص و تحریمهای آمریکا از دست داده است.

بر اساس گزارش رویترز، این شرکت که پیش از بحران ۱.۳ میلیون بشکه در روز ظرفیت پالایش داشت، ماه جاری تولیدش را به حدود ۲۱۵ هزار بشکه در روز در مقایسه با ۱۱۰ هزار بشکه در روز در مارس افزایش داده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: نفتکش ایرانی ونزوئلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۰۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت پایانه صادراتی در منطقه ویژه اقتصادی ازنا

فرزاد محمدی  اظهار کرد: موضوع راهبری خوشه‌ها بحثی مفصل است که در این راستا خوشه پلاستیک را در سال ۱۴۰۱ در استان ایجاد کردیم که خروجی خوبی داشت و نیاز‌های این خوشه تامین شدند.

وی از تشکیل کلینیک کسب و کار در استان خبر داد و گفت: با تشکیل این کلینیک، افراد به صورت سیار از واحد‌های صنعتی استان بازدید می‌کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان در ادامه با بیان اینکه پایانه صادراتی در استان فعال شده است، بیان کرد: این پایانه صادراتی در منطقه ویژه اقتصادی ازنا فعال شده و در صدد هستیم واردات خارج از منطقه نیز از طریق این پایانه انجام شود که خوشبختانه مجوز بهره‌برداری از آن نیز اخذ شده است.

محمدی، امکان دسترسی یکسان تولیدکنندگان به خدمات با هزینه مناسب، کنترل و حفظ کیفیت مطلوب در محصولات جهت رعایت استاندارد‌های بازار‌های صادراتی و بهره‌گیری از خدمات مشاوره تحقیق در بازار به منظور حضور موثرتر در بازار‌های جهانی را از مزیت‌های مهم پایانه صادراتی در استان ذکر کرد.

وی افزود: همچنین به طور جدی پیگیر ایجاد زیرساخت و الزامات منطقه ویژه اقتصادی هستیم تا این منطقه تا پایان سال ۱۴۰۳ به مدار خدماتی وارد شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان گفت: البته تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم، اما در مجموع همه تلاش برای این است که مشکلات حوزه تولید و صنعت استان برطرف شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • فعالیت پایانه صادراتی در منطقه ویژه اقتصادی ازنا
  • کراچی سومین مقصد رئیس جمهور در سفر به پاکستان
  • ایجاد منطقه مشترک اقتصادی مالزی و سنگاپور
  • پیشکسوت استقلال: بغل کردن مادر رییس جمهور ونزوئلا محرومیت نداشت ولی کار حسینی داشت؟
  • یوزهای ایرانی یک‌قدم نزدیک‌تر به جام سیزدهم / خداحافظی ژاپن با قهرمانی آسیا و جام‌جهانی
  • فروش نفت ونزوئلا با ارز دیجیتالی
  • چرا بغل کردن مادر رئیس جمهور ونزوئلا محرومیت نداشت، سید حسین داشت؟
  • کنعانی: ایران حتما در اجلاس آتی سازمان همکاری اسلامی شرکت خواهد کرد/ «سطح حضور» در بازه زمانی نزدیک به اجلاس اطلاع‌رسانی می‌شود + فیلم
  • پشت پرده بحران اقتصادی ونزوئلا / تاراج منابع نفتی توسط مدیران حکومتی
  • پشت پرده بحران اقتصادی ونزوئلا