Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-24@09:51:01 GMT

مساجد خاستگاه رزمایش مواسات و همدلی 

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۸۰۴۲۴

مساجد خاستگاه رزمایش مواسات و همدلی 

حجت الاسلام افشارمنش گفت: مساجد در لبیک به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر رزمایش مواسات و همدلی، با شناسایی نیازمندان، جلب کمک های خیرین و توزیع کمک های مومنانه در بین نیازمندان، در واقع خاستگاه رزمایش مواسات و همدلی شدند.

حجت الاسلام «افشارمنش» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، گفت: از صدر اسلام تا به امروز مساجد علاوه بر این که مکانی برای عبادت هستند، به واسطه جایگاه مردمی، همواره در کمک به نیازمندان پیشگام بوده اند و در لبیک به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر رزمایش مواسات و همدلی، با شناسایی نیازمندان، جلب کمک های خیرین و توزیع کمک های مومنانه در بین نیازمندان، در واقع خاستگاه رزمایش مواسات و همدلی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام جمعه شهرستان کهنوج شناسایی نیازمندان واقعی را امری بسیار مهم برشمرد و ابراز کرد: تاکنون مساجد شهرستان کهنوج نقش بسزایی در شناسایی نیازمندان، جلب کمک های خیرین و توزیع بسته های معیشتی در بین نیازمندان داشته اند. 

وی عنوان کرد: به منظور اجرای رزمایش مواسات و همدلی در شهرستان کهنوج ستادی متشکل از سپاه، گروه های جهادی، کمیته امداد امام خمینی (ره) و اداره بهزیستی با محوریت دفتر امام جمعه این شهرستان راه اندازی شد.


حجت الاسلام افشارمنش افزود: در اولین گام پس از تشکیل ستاد رزمایش مواسات و همدلی تقسیم کار صورت گرفت و در گام دوم افراد متضرر از کرونا توسط سپاه، مساجد و روحانیون طرح هجرت مستقر در مساجد روستاها شناسایی شدند.

امام جمعه کهنوج اظهار کرد: در ایام کرونایی سبد های غذایی به ارزش ۶۰۰ هزار تومان در بین قریب ۴۵۰ نفر از روحانیون شهرستان عنبرآباد و پنج شهرستان جنوبی، روحانیون طرح هجرت، اساتید و طلاب متاهل حوزه علمیه و همچنین در بین ۶۵ خانوار از سادات شهرستان کهنوج توزیع شد.

وی بیان کرد: همچنین در این مدت مبلغ ۳۵ میلیون تومان بیت مداحان، مربیان قرآنی و برخی از افراد آسیب دیده از کرونا نقدا پرداخت شد.

حجت الاسلام افشارمنش اضافه کرد: ۲ هزار بسته غذایی با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی ره) و بنیاد علوی تهیه شد که ما برای توزیع در بین نیازمندان سبدهای غذایی را تحویل کمیته امداد امام خمینی (ره)، اداره بهزیستی و خیریه های شهرستان شد.

امام جمعه کهنوج ابراز کرد: ۳۰۰ بسته غذایی که با پیگیری دفتر امام جمعه و خیریه مردم داران ایرانیان تهیه شده بود در بین نیازمندان توزیع شد و با همکاری سپاه شهرستان، کمک های مردمی و دفتر امام جمعه قریب ۴۰ میلیون تومان آرد تهیه شده و برای توزیع تحویل خیریه ها شد.

وی ادامه داد: در ایام کرونا غسل و کفن بانوانی که بر اثر کرونا جان خود را از دست داده اند توسط خواهران حوزه علمیه شهرستان انجام می شود و با کمک دفتر امام جمعه، لباس مخصوص برای غساله ها تهیه شد.

حجت الاسلام افشارمنش عنوان کرد: در پی شیوع کرونا با همکاری دفتر نماز جمعه کارگاه تولید ماسک در حوزه علمیه خواهران راه اندازی شد و طلاب این حوزه مشغول تولید ماسک شدند.

 

امام جمعه کهنوج اظهار کرد: پس از اعلام بازگشایی مساجد، هر هفته نماز جمعه برگزار می شود و برای حفظ سلامت مردم توسط ستاد نماز جمعه شهرستان، ماسک و ژل ضد عفونی کننده دست در اختیار نمازگزاران قرار داده می شود.

وی با اشاره به اهمیت احیای لیالی، قدر عنوان کرد: مراسم لیالی قدر نیز با رعایت کامل نکات بهداشتی و فاصله اجتماعی برگزار شد.

حجت الاسلام افشارمنش در خاتمه یادآور شد: همچنین در پی بروز سیل در رودبار جنوب سپاه و گروه های جهادی شهرستان به کمک سیل زدگان زهکلوت رفتند.

پایان پیام/586

منبع: شبستان

کلیدواژه: کمک مومنانه رزمایش مواسات و همدلی کمک به نیازمندان مساجد رزمایش مواسات و همدلی بین نیازمندان دفتر امام جمعه شهرستان کهنوج تهیه شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۰۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاه پاسداران نهادی انقلابی برگرفته از ولایت است

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  حجت الاسلام و المسلمین حمید حسن زاده، امام جمعه شهرستان میاندوآبگفت: دوم اردیبهشت سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به برکت درایت رهبر انقلاب اسلامی ایران، به عنوان یکی از مقاطع حساس و درخشان در تاریخ انقلاب اسلامی مطرح می باشد.

وی افزود: سپاه پاسداران نهادی انقلابی برگرفته از ولایت است که هرکجای کشور ونظام اسلامی به آن نیاز داشته باشد حضورمی یابد و بعنوان نیروی خدمتگزار امت اسلامی در مناطق درون‌مرزی و برون‌مرزی در هر صحنه‌ای که موردنیاز باشد،نقش‌آفرینی می‌کند.

امام جمعه شهرستان میاندوآب ادامه داد: امروز، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بازوی توانمند ملت ایران در صیانت از عزت،اقتدار و سربلندی این مرزوبوم و حفاظت از کیان اسلام و انقلاب در برابر زیاده‌خواهی‌های استکبار جهانی است که تنها گوشه‌ای از این توانمندی، در عملیات غرورآفرین طوفان الاقصی و وعده صادق به رخ جهانیان کشیده شد.

وی گفت: اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر این نهاد مقدس به ویژه سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی، سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به غیور مردان سپاه به ویژه فرماندهان،کارکنان و سربازان ناحیه مقاومت بسیج سپاه میاندوآب تبریک و تهنیت عرض نموده و از خداوند متعال سلامتی، سربلندی و توفیق روزافزون یکایک این عزیزان را مسئلت می‌نمایم.

دیگر خبرها

  • توزیع گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • توزیع ۱۰۰۰ بسته گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • بازدید امام جمعه پاوه از عملیات برفروبی «گردنه ته‌ته»
  • ۲۴۱ بسته معیشتی هلال‌احمر بین نیازمندان شهرستان درمیان توزیع شد
  • توزیع یک هزار بسته گوشت قربانی در بین خانواده‌های نیازمند قزوین
  • توزیع ۲۴۱ بسته معیشتی هلال‌احمر بین نیازمندان شهرستان درمیان
  • توزیع ۱۲۰۰ بسته گوشت گرم در استان اصفهان
  • مساجد و ائمه جماعات قزوین به کانون‌های فرهنگی تبدیل شوند
  • برخورداری ۹۹/۹ درصدی شهرستان آوج از نعمت گاز طبیعی
  • سپاه پاسداران نهادی انقلابی برگرفته از ولایت است