Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-19@19:34:53 GMT

خطر حمله سوسک‌های سیاه به استان زنجان وجود ندارد

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۸۰۴۴۳

خطر حمله سوسک‌های سیاه به استان زنجان وجود ندارد

بختکی مدیر حفظ نباتات جهادکشاورزی استان زنجان در حمله آفت سوسک‌های سیاه به برخی از استان‌های همسایه زنجان گفت: خطر حمله این سوسک‌های به استان زنجان وجود ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نبی‌الله بختکی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با در مورد سوسک‌های سیاه اظهار کرد: تا به امروز بالا بودن جمعیت این سوسک‌ها در استان زنجان مشاهده نشده و احتمال حمله آنها به استان زنجان وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با اشاره به مبارزه به آفت ملخ مراکشی در شهرستان طارم تصریح کرد: این آفت در شهرستان طارم بیشتر وجود دارد که در حال حاضر نیز مبارزه با آن انجام می‌شود و تقریبا به مرحله مهار این آفت رسیدیم.

مدیر حفظ نباتات جهادکشاورزی استان زنجان با بیان اینکه تا به امروز در شهرستان طارم 15 هزار هکتار از مراتع سمپاشی شده است بیان کرد: به احتمال زیاد یک هزار هکتار از مراتع نیز نیاز به سپماشی داشته باشد.

وی با تاکید براینکه کانون‌های شناسایی شده در مراتع هستند و اگر پیشگیری انجام نشود قطعا وارد باغات و مزارع کشاورزان خواهد شد افزود: به همین دلیل اقدامات مبارزه با این ملخ در طارم همچنان ادامه دارد.

بختکی با بیان اینکه از پنج فروردین ماه کار سمپاشی مراتع طارم آغاز شده است عنوان کرد: تا به امروز روزانه به طور متوسط 3 تا 5 هزار هکتار از مراتع طارم سمپاشی می‌شود.

وی با تاکید براینکه همه کانون‌ها شناسایی شده است افزود: طغیان ملخ مراکشی بیشتر در شهرستان طارم وجود دارد و در سایر شهرستان‌ها خیلی کمتر است و در واقع به حدی نیست که نیاز به مبارزه باشد.

مدیر حفظ نباتات جهادکشاورزی استان زنجان خاطر نشان کرد: در شهرستان طارم با اقداماتی که در مبارزه با آفت ملخ شده هیچ خسارتی به باغات و یا مزارع طارم وارد نشده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: شهرستان طارم استان زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۰۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | ماجراهای تورو و پانچو

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

عمده دلمشغولی آن‌ها گرفتن یک طعمه تازه بود. طعمه‌هایی، چون مگس، ملخ، سوسک و... البته که اغلب هم تلاششان جواب نمی‌داد و ناکام می‌ماندند. یکی از طعمه‌های خاطره‌انگیز، ملخ تگزاسی بود که جان وین گونه در مقابل وزغ‌هایی که او را دست‌کم گرفته بود مقاومت و حتی آن‌ها را تهدید می‌کرد! برخی از شخصیت‌های جالب این مجموعه کارتونی از‌جمله کاراکتر‌های مار آبی، سوسک ژاپنی و پرنده‌ای به نام «گوفی برد» بعد‌ها در تولیداتی مستقل نقش‌آفرینی کردند.

«ماجرا‌های تورو و پانچو»، (با نام اصلی: Tijuana Toads) محصول سال‌های ۱۹۶۹ تا ۱۹۷۲ استودیو دپتی فرلنگ، آمریکاست که به کارگردانی هاولی پرت و بر‌اساس داستان‌های کوتاه جان دبلیو. دان تولید شد.

سال ۱۹۷۶ با شروع پخش مجموعه «پلنگ صورتی» در شبکه NBC نام این مجموعه به «وزغ‌های تگزاس»، (Texas Toads) تغییر یافت و به‌عنوان بخشی از این مجموعه نمایش داده شد.

دیگر خبرها

  • جشنواره طبخ ماهی قزل‌آلا در ماهنشان
  • رفع تصرف اراضی ملی در شهرستان طارم
  • مبارزه علیه آفت‌ سن‌ گندم در مهاباد به ۱۵ هزار و ۴۰۰ هکتار رسید
  • کشف کالای قاچاق ۸ میلیارد ریالی در زنجان
  • مبارزه با بیماری‌های گندم در مزارع بهشهر
  • مبارزه با آفت سن گندم در بیش از ۱۵ هزار هکتار از مزارع مهاباد
  • توصیه های فنی پیشگیری از خسارت در باغات سیاه ریشه
  • توصیه‌های فنی پیشگیری از خسارت در باغات سیاه ریشه
  • ببینید | ماجراهای تورو و پانچو
  • سطح کشت محصول سیر در طارم ۷۰ درصد کاهش یافت