Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-23@09:25:37 GMT

آغاز روند آزادی ۹۰۰ زندانی طالبان در افغانستان

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۸۰۵۵۷

آغاز روند آزادی ۹۰۰ زندانی طالبان در افغانستان

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، منابع خبری افغانستان اعلام کردند که این ۵۰۰ زندانی از زندان بگرام در حال خارج شدن هستند.

براساس گزارش رسانه‌های افغانستان، ۴۰ تن دیگر از این زندانیان از زندان پلچرخی کابل و دیگر استان‌های این کشور آزاد خواهند شد که شمار کل آن‌ها به ۹۰۰ تن می رسد.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان از آزادی ۹۰۰ زندانی این گروه در یک روز توسط دولت افغانستان استقبال کرده و گفته است که با رهایی این افراد آن‌ها نیز شماری از زندانیان دولتی را آزاد خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دیروز دوشنبه نیز دولت افغانستان یکصد زندانی گروه طالبان را آزاد کرد.

با رهایی این ۹۰۰ تن شمار زندانیان رها شده گروه طالبان به دوهزار نفر می‌رسد.

رییس جمهوری افغانستان پس از آتش‌بس سه روزه عید تصمیم گرفت دوهزار زندانی طالبان را رها کند. این تصمیم دولت افغانستان با استقبال آمریکا و گروه طالبان مواجه شد.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: گروه طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۰۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داود آزاد و دف نوازان حیران به صحنه می‌روند

تور کنسرت‌های «عقل و جنون» با آهنگسازی و خوانندگی داود آزاد و با همراهی گروه دف نوازان حیران از اوایل اردیبهشت کار خود را آغاز می‌کند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حامد علیپور سرپرست گروه دف نوازان حیران درباره همکاری این گروه با داود آزاد می‌گوید: گروه دف‌نوازان حیران در سال گذشته(سال 1402) افتخار این را داشت که با استاد داود آزاد همکاری داشته باشد. سال گذشته تور کنسرت‌هایمان را با عنوان «خراباتیان شمس» به مناسبت بزرگداشت شمس تبریزی، از شهر خوی آغاز کردیم. پس از آن در تبریز، زنجان، ارومیه، مراغه، اردبیل و اهر روی صحنه رفتیم.

علیپور درباره آثاری که در این کنسرت‌ها اجرا شده تاکید می‌کند: قطعه‌هایی که اجرا کردیم تعدادی از آنها قبلاً شنیده شده بود که با تنظیم‌های جدید و با حضور گروه دف‌نوازان حیران برای تماشاگران اجرا شد. برخی از قطعه‌ها هم مانند آهنگ «لیلی» جدید بود و برای نخستین بار در این کنسرت‌ها اجرا شد.

ادعای عجیب خواننده ایرانی: دو دور دور دنیا چرخیدم

این نوازنده دف می‌گوید:‌ تور کنسرت‌های «خراباتیان شمس» را در سال گذشته پایان دادیم. امسال اما قرار شد تورِ تازه‌ای از کنسرت‌ها را با عنوان «عقل و جنون» روی صحنه ببریم. در این تور تمام آثاری که اجرا می‌شود، آثاری جدید هستند که در دستگاه‌های اصفهان، شور، همایون و چهارگاه و آوازِ افشاری و شوشتری ساخته شداند.

علیپور ادامه می‌دهد: برنامه‌ی تور کنسرت‌های «عقل و جنون» از زنجان شروع می‌شود و پس از آن در زنجان، تهران، تبریز، خوی و احتمالاً در شیراز و برخی از شهرستان‌های استان فارس کنسرت‌ها اجرا می‌شود.

در تور کنسرت‌های «عقل و جنون» داوود آزاد آهنگساز، تنظیم کننده و خواننده خواهد بود. همچنین حامد علیپور نوازنده دف و سرپرست گروه است. در این اجراها جاوید ابراهیم پور نی، همایون جهانشاهی تنبک، نیما رضایی‌فرد عود و پیمان اسحاقی کمانچه می‌نوازند.

دف‌نوازان حاضر در این اجراها هم عبارتند از: امین امن الهی، فریبا حسین پور، سلنا پورسعید، مهران فرهنگ، محمدجواد شکورزاده، آیسل فرامرزی، الهه باقری، پویا زادمهر، ستایش صالح و مینا مرادی.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دانش‌آموزان یک دبستان بدهی ۲ زندانی جرایم غیرعمد را پرداخت کردند
  • آزادی ۲۵۰ زندانی در آذربایجان غربی تا آخر اردیبهشت
  • ایجاد منطقه آزاد تجاری برای تجار افغانستانی در چابهار
  • شاد شدن ۶۲ خانواده با رهایی زندانیان
  • افزایش دو و نیم برابری کمک خیران برای آزادی زندانیان
  • داود آزاد و دف نوازان حیران به صحنه می‌روند
  • حمله کابل| داعش: شیعیان و طالبان را هدف قرار دادیم
  • کتک کاری زندانی های اسرائیلی در بازداشتگاه نیتسان + فیلم
  • حکومت سابق داعشی ها را فراری داده است
  • طالبان:حکومت سابق افغانستان زمینه فرار داعشی‌ها را فراهم کرد