Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ فرماندار روانسر گفت: خرید تضمینی گندم توسط دولت موجب جلوگیری از سودجویی برخی واسطه‌ها می‌شود.

سعدی مصطفی‌زاده افزود: کشاورزی در روانسر یکی از محور‌های توسعه اقتصادی است و برداشت گندم یکی مسئله اساسی و حیاتی است که نباید بی‌تفاوت باشیم.

او بر برنامه‌ریزی، همکاری، هماهنگی و نظارت دستگاه‌های متولی در برداشت و خرید محصولات کشاورزان، استاندارد‌سازی باسکول‌ها و مقابله با دلالان تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار روانسر با اشاره به اینکه تیغه‌زنی حریم جاده‌ها به منظور جلوگیری از سرایت آتش به پایان رسیده، تاکید کرد: در هر حال باید به خواسته‌های کشاورزان به عنوان فعالان عرصه تولید توجه داشته باشیم.

او گفت: روانسر با دارا بودن دشت‌های حاصلخیز حسن آباد، زالوآب، بدر و دولت‌آباد دارای بیش از ۶۲ هزار هکتار اراضی زراعی است.

 سیاوش کهزادی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسلام آباد غرب امروز در نشست کمیته برداشت محصول روانسر، اظهار داشت: براساس پیش‌بینی‌ها ۵۵ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان و ۲۰ هزار تن نیز گندم خود مصرفی امسال از گندمزار‌های این شهرستان برداشت می‌شود.
انتهای پیام/ز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محصولات کشاورزی جهاد کشاورزی برداشت گندم خرید تضمینی گندم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۸۰۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی برداشت بیش از ۹۰ هزار تن گندم در میاندوآب

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز مهاباد، امسال بیش از ۱۸ هزار و ۶۱۹ هکتار از اراضی این شهرستان زیر کشت این محصول رفته است و پیش بینی می شود بیش از ۹۳ هزار تن محصول از این اراضی برداشت شود.

رضا مقدم افزود: با هدف افزایش عملکرد محصول، ۴۰ تن بذر مادری و ۱۰ تن بذر پرورشی گندم جهت کشت در بین کشاورزان پیشرو میاندوآب توزیع شده است.

او ادامه داد: با نظارت کارشناسان جهاد کشاورزی ۱۷۴ هکتار از مزارع گندم به کشت بذر مادری و ۲۶ هکتار نیز به کشت بذر پرورشی اختصاص یافته و ۹۴۲ تن بذر گواهی شده گندم در بین کشاورزان شهرستان توزیع شده است.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب اظهار داشت: تاکنون در ۱۵ هزار و ۳۶۰ هکتار از مزارع گندم با علفهای هرز پهن برگ و کشیده برگ و در چهار هزار و ۵۵۱ هکتار از مزارع گندم با آفت سن غلات در مرحله مادری مبازره انجام گرفته است.

 

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی تولید ۱۳.۵ میلیون تن گندم در سال جاری
  • پیش بینی تولید ۱۳.۵ میلیون تن گندم در سال جاری
  • گندم‌کاران از کمباین‌های دارای معاینه فنی استفاده کنند
  • ۳۱ فروردین، روز ملی گندم و نان
  • پیش بینی برداشت بیش از ۹۰ هزار تن گندم در میاندوآب
  • تلاش برای خودکفایی در تولید بذر گندم در سیستان و بلوچستان
  • اختصاص ۱۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی بخش جلگه رخ تربت حیدریه به کشت کلزا
  • ثبت نام کشاورزان در سامانه پهنه بندی، شرط خرید گندم
  • وقتی آسیابان‌های تهران بیکار شدند
  • خرید ۵۱ تن گندم از کشاورزان خوزستان